اعلام آمادگی شرکت‌های کویتی برای سرمایه‌گذاری در ایران

وزیر امور اقتصادی و دارایی در دیدار با اسماعیل خضر الشطی‎ ‎مشاور نخست وزیر کویت بر گسترش همکاری‌های اقتصادی تهران و کویت تاکید کرد‏‎.
‎به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان سرمایه‌گذاری و‎ ‎کمک‌های اقتصادی وفنی ایران ، سید شمس الدین حسینی در این ملاقات با اشاره به زمینه‎ ‎های جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی در کشورمان، گفت: بر اساس سیاست‌های کلی اصل ۴۴‏‎ ‎قانون اساسی، شرکت های خارجی می توانند در پروژه های سرمایه گذاری کشورمان مشارکت‎ ‎داشته باشند،که این موضوع فرصت بسیار مناسبی است که شرکت‌های کویتی می‌توانند از آن‎ ‎استفاده کنند‎.

‎وزیر اقتصاد تصریح کرد: ما آماده هستیم فهرستی از پروژه‌های‎ ‎سرمایه‌گذاری خارجی که مطالعات امکان سنجی و اقتصادی آنها به انجام رسیده است را به‎ ‎شرکت‌های کویتی جهت سرمایه‌گذاری ارائه کنیم‎.
‎حسینی حجم مبادلات تجاری ۵۰۰ میلیون دلاری ایران و کویت را با‏‎ ‎توجه به ظرفیت‌های اقتصادی و تجاری دو کشور ناکافی دانست و افزود: با توجه به حجم‎ ‎‏۲۰۰‏‎ ‎تا ۳۰۰ میلیارد دلاری مبادلات تجاری دو کشور با جهان، این رقم بسیار پایین است‏‎ ‎و باید در راستای افزایش مبادلات فیمابین دو کشور تلاش کرد‎.

‎وی در ادامه بر تاسیس کمیته مشترک سرمایه‌گذاری و گسترش‎ ‎همکاری‌های گمرگی و بانکی دو کشور تاکید کرد و افزود: ایران آماده است همایشی در‎ ‎کویت برای معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری کشورمان برای سرمایه‌گذاران کویتی برگزار‎ ‎کند‎.
‎وزیر اقتصاد در عین حال با اشاره به روند مثبت خصوصی سازی و‎ ‎افزایش شاخص بورس در کشورمان یادآور شد: افزایش شاخص بورس ایران در مقایسه با سایر‎ ‎کشورها نمایانگر این است که بازار بورس ایران می‌تواند به عنوان یکی از گزینه‌های‎ ‎برتر سرمایه‌گذاری مطرح شود‎.

‎حسینی مشارکت کویتی‌ها را برای خرید اوراق مشارکت ارزی دولتی‎ (‎صکوک) منتشر شده توسط جمهوری اسلامی ایران را خواستار شد و افزود: این اوراق بر‎ ‎اساس الگوی اسلامی منتشر می‌شود و خریداران این اوراق در مسیری سرمایه‌گذاری‎ ‎می‌کنند که دارای سودی مطمئن و غیر ربوی است‎.

‎عزم جدی کویت برای گسترش روابط اقتصادی با ایران‎
“‎اسماعیل خضر الشطی”مشاور نخست وزیر کویت نیز ضمن ابراز خرسندی‎ ‎از پیشنهادات وزیر اقتصاد، بر اهمیت گسترش روابط اقتصادی دو کشور تاکید کرد و گفت‎: ‎دولت کویت برای گسترش روابط اقتصادی با ایران عزم جدی دارد و در این خصوص از گسترش‎ ‎همکاری‌های گمرکی با ایران استقبال می‌کند‎.
‎وی در ادامه یادآور شد: شرکت‌های کویتی آماده سرمایه‌گذاری در‎ ‎ایران به ویژه در صنایع غذایی هستند‎.
‎مشاور نخست وزیر کویت ضمن تحسین پیشرفت‌های ایران در زمینه‎ ‎صنعتی، کشاورزی و علمی از آمادگی دولت کویت برای در اختیار گذاشتن تجربیاتش در‎ ‎زمینه بانکداری اسلامی تاکید کرد‎.‎

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

دموتکس دبی بهترین موقعیت برای پیشرفت شرکت های ایرانی

آقای محمد شیفع رجالی مدیر عامل فرش کلاسیک در مصاحبه با مجله کهن فرمودند: نمایشگاه…

8 ساعت ago

سازماندهی نمایشگاه دموتکس دبی در چهارماه یک موفقیت بزرگ بود (ویدیو)

خانم سونیا ودا کاستلانو مدیر جهانی نمایشگاه های دموتکس در گفتگویی با مجله نساجی کهن…

12 ساعت ago

نمایشگاه دموتکس راهی برای صادرات فرش به اقصی نقاط جهان (ویدیو)

گفتگو با آقای حاج محمد داوود مدیرعامل فرش و گلیم بهارستان: آقای حاج محمد داوود…

14 ساعت ago

رکورد جدید فرش عظیم زاده در نمایشگاه دموتکس دبی ۲۰۲۴ (ویدیو)

شرکت فرش عظیم‌زاده یکی از شرکت‌های معروف و معتبر در زمینه تولید و فروش فرش…

1 روز ago

محصولی جدید از فرش اکباتان

فرش اکباتان در راستای هدف خود که همگام بودن با تکنولوژی روز دنیا می‌باشد ؛…

3 روز ago

فرش بهشتی در دموتکس ۲۰۲۴ دبی

حضور صنایع در جوامع بین المللی به صورت تخصصی در هر شاخه از صنعت اهمیت…

5 روز ago