Categories: اخبار نساجی

اعلام سهمیه بنزین فروردین

 

رییس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور گفت: ۶۰ لیتر سهمیه بنزین فروردین ماه بدون هیچ‌گونه تغییری روز ۲۹ اسفند به کارت‌های هوشمند سوخت واریز می‌شود.

به گزارش بی باک به نقل از وزارت نفت ، سردار محمد رویانیان گفت: سهمیه بنزین فروردین ماه سال آینده بدون هیچ گونه تغییری در قیمت و میزان سهمیه طبق روند ماه های گذشته در کارت های سوخت هوشمند شارژ خواهد شد.

وی درباره برنامه های آینده دولت برای تغییر قیمت و سهمیه بنزین گفت: سناریوهای مختلفی در این زمینه وجود دارد که درباره آنها بحث های کارشناسی بسیاری انجام شده، اما تاکنون هیچ تصمیمی برای نحوه تغییر قیمت و سهمیه سوخت گرفته نشده است.

رویانیان درباره دلایل اختصاص نیافتن سهمیه بنزین نوروزی تاکید کرد: برنامه دولت آزادسازی قیمت حامل های انرژی در جریان اجرای قانون هدفمندی یارانه ها بوده است و این روند تا رسیدن قیمت سوخت به قیمت واقعی آن در طول سال های آینده ادامه خواهد یافت.

شکست طرح تحریم بنزین

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور گفت: پیش از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها روزانه ۶۴.۶ میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف می شد که با اجرای این قانون و سهمیه بندی سوخت این مصرف روزانه به ۵۹.۵ میلیون لیتر کاهش یافته است.

وی تاکید کرد: در گذشته ۸ تا ۱۲ میلیارد دلار بنزین واردات بنزین به کشور داشتیم که این میزان هم اکنون به صفر رسیده است و در سال های آینده صادرکننده بنزین نیز خواهیم بود.

سردار رویانیان تصریح کرد: طرح تحریم بنزین طرح ناموفقی از سوی بیگانگان بود که خوشبختانه دولت به کمک رسانه ها توانست این طرح را به طور کامل شکست دهد و در عرصه تولید بنزین به خودکفایی کامل دست یابیم.

وی با اشاره به این که اختصاص سهمیه بنزین نوروزی توجیه اقتصادی برای کشور ندارد، افزود: تصمیم نهایی درباره اختصاص احتمالی این سهمیه با دولت و شخص رئیس جمهور است، اما نظر اکثریت نهادهای تصمیم گذار درباره اختصاص این سهمیه منفی است.

محمد رویانیان گفت: روزانه ۴۸ میلیون لیتر بنزین سهمیه ای و ۱۱.۵ میلیون لیتر بنزین آزاد در کشور مصرف می شود که این میزان در مقایسه با قبل از اجرای قانون هدفمندی به میزان قابل توجهی کاهش یافته است و این در حالی است که تعداد خودروهای کشور افزایش یافته است.

لزوم کاهش مصرف گازوییل در کشور

رویانیان تاکید کرد: قبل از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها در کشور روزانه ۵۵ میلیون لیتر نفت گاز (گازوئیل) در حمل و نقل کشور مصرف می شد که این رقم هم اکنون به روزانه ۴۷ میلیون لیتر کاهش یافته است.

وی با تاکید بر لزوم به کارگیری اقدامات موثرتر در حوزه جلوگیری از قاچاق گازوییل توسط اهرم های قیمتی و مدیریتی گفت: میزان مصرف این فرآورده با مدیریت مصرف، نوسازی ناوگان و به کارگیری شیوه های موثر کاهش قاچاق بازهم کاهش خواهد یافت.

ذخیره حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون لیتر بنزین سهمیه ای در کارت های سوخت

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور تاکید کرد: هم اکنون بیش از یک میلیارد و ۴۰۰ هزار لیتر بنزین ۴۰۰ تومانی و حدود ۱۰۰ میلیون لیتر بنزین ۱۰۰ تومانی در کارت های سوخت ذخیره شده است.

وی افزود: همچنین ۵۱۱ میلیون لیتر بنزین ۴۰۰ تومانی و ۱۶۰ هزار لیتر بنزین ۱۰۰ تومانی در کارت های هوشمند سوخت موتورسیکلت های کشور ذخیره شده است.

عرضه بنزین آزاد در جایگاه ها ادامه دارد

رویانیان همچنین درباره برخی اظهارنظرها و شایعات درباره عدم عرضه بنزین آزاد در جایگاه های سوخت گفت: عرضه بنزین آزاد در جایگاه های سوخت سراسر کشور ادامه خواهد یافت و تمامی جایگاه های سراسر کشور با تمامی توان آماده سوخت رسانی مناسب به مردم در ایام نوروز هستند.

ابطال کارت سوخت خودروهای آژانسی که برای ثبت نام مراجعه نکردند

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور درباره ساماندهی و نوسازی تاکسی ها و وانت بارها گفت: از یک میلیون و ۹۰۰ هزار وانت بار موجود در ناوگان حمل و نقل عمومی کشور بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه ساماندهی شده است و سهمیه سوخت حدود ۶۰۰ هزار وانت باری که برای ساماندهی ثبت نام نکرده اند، ۲۵ درصد کاهش یافته است.

وی همچنین افزود: بیش از ۱۶۰ هزار خودروی آژانس نیز در کشور جهت ساماندهی اقدام به ثبت نام کرده اند که کار نوسازی این آژانس ها آغاز شده است و حدود ۶۰ هزار آژانس نیز برای ثبت نام مراجعه نکرده اند که در صورت عدم مراجعه به زودی کارت سوخت این آژانس ها به نام دیگر دارندگان خودروی آژانس تغییر نام خواهد یافت.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

3 روز ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

3 روز ago

کنارهم قرارگرفتن تولیدکنندگان راهی برای رشد وموفقیت صنعت نساجی(ویدیو)

شرکت کامل پتروتک شیمی یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید مواد اولیه…

3 روز ago

صنعت پوشاک و منسوجات، تجارت بین الملل و الگویابی صادرات به اروپا

ترجمه و اقتباس، تدوین و تحلیل: ابوالفضل قندچی/ دارای دکترای مهارتی (DBA) عصر جدید تجارت…

4 روز ago

هـدف شـرکت فـرجاد تـوان آسـیا کمک به صنعت فرش ماشینی ایران (ویدیو)

نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی باید در سال های آینده قوی تر و موفق تر…

5 روز ago

بـرگزاری نـمایشگاه صنـایع وابـسته فـرش ماشینی موجب رونق این صنعت می شود(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان بعد از ۳سال برگزار شد. این…

5 روز ago