Categories: اخبار نساجی

اعلام قیمت جدید شکر

 

دبیر انجمن صنفی کارخانجات قند و شکر ایران با اعلام قیمت ۱۱۷۵ تومانی شکر درب کارخانجات تولیدی، از تعیین نرخ شکر بسته بندی برای مصرف کنندگان در هفته جاری خبر داد و گفت: هم اکنون ذخایر شکر، پاسخگوی نیاز ۸ ماه کشور است.

بهمن دانایی در گفتگو با خبرنگار مهر از تعیین قیمت ۱۱۷۵ تومانی برای هر کیلوگرم شکر درب کارخانه خبرداد و گفت: قیمت شکر بسته بندی ۹۰۰ گرمی برای مصرف کنندگان در روزهای آینده از سوی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام و به واحدهای عرضه کننده ابلاغ خواهد شد.

دبیر انجمن صنفی کارخانجات قند و شکر ایران افزود: در مقطعی از زمان، قیمت شکر در بازار به ۱۴۰۰ تومان نیز رسید، اما با تفاهم صورت گرفته میان وزارت صنعت، معدن و تجارت و کارخانجات، قیمت شکر درب کارخانه، ۱۱۷۵ تومان تعیین شد.

وی تصریح کرد: میزان مصرف کشور در فصول مختلف سال متفاوت است، به این معنا که در ماههای تابستان، همراه با افزایش مصرف، میزان مصرف بالاتر می رود و به ۱۸۰ تا ۲۰۰ هزار تن می رسد، اما در ماههای زمستان همین مصرف به ۱۴۰ تا ۱۵۰ هزار تن تقلیل می یابد، اما به طور متوسط میانگین مصرف کشور هر ماه، ۱۷۰ تا ۱۸۰ هزار تن است.

دانایی از عرضه مستقیم شکر با قیمت مناسب در نمایشگاههای عرضه مستقیم کالا خبرداد و اظهارداشت: عرضه مستقیم شکر باعث کاهش دو تا سه حلقه واسطه و به تبع آن، کاهش قیمت می شود.

وی از افزایش میزان تولید شکر در کشور خبرداد و گفت: هم اکنون تولید شکر کشور از مرز یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن گذشته است، ضمن اینکه حدود یک میلیون تن نیز شکر خام وارداتی برای تصفیه در اختیار کارخانجات تولیدکننده قرار می گیرد که بر این اساس پیش بینی می شود، که با موجودی یک میلیون و ۳۰۰ تا یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن شکر وارد سال ۹۱ شویم.

دانایی تصریح کرد: بر این اساس، نیاز ۸ ماه کشور را ذخیره داشته و در انبارها موجود داریم، ضمن اینکه از شهریورماه سال ۹۱ نیز، مجدد شکر تولیدی کارخانجات وارد بازار می شود. بنابراین جای هیچگونه نگرانی نیست.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

1 روز ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

1 روز ago

کنارهم قرارگرفتن تولیدکنندگان راهی برای رشد وموفقیت صنعت نساجی(ویدیو)

شرکت کامل پتروتک شیمی یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید مواد اولیه…

1 روز ago

صنعت پوشاک و منسوجات، تجارت بین الملل و الگویابی صادرات به اروپا

ترجمه و اقتباس، تدوین و تحلیل: ابوالفضل قندچی/ دارای دکترای مهارتی (DBA) عصر جدید تجارت…

2 روز ago

هـدف شـرکت فـرجاد تـوان آسـیا کمک به صنعت فرش ماشینی ایران (ویدیو)

نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی باید در سال های آینده قوی تر و موفق تر…

3 روز ago

بـرگزاری نـمایشگاه صنـایع وابـسته فـرش ماشینی موجب رونق این صنعت می شود(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان بعد از ۳سال برگزار شد. این…

3 روز ago