Categories: اخبار نساجی

افزایش قیمت بلیت هواپیما منتفی شد

 

بعد از توقف اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها، سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد که «آزادسازی قیمت بلیت هواپیما» نیز متوقف شد.
به گزارش افکارنیوز، بعد از توقف اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها، سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد که «آزادسازی قیمت بلیت هواپیما» نیز متوقف شد.

این خبر را روز گذشته رییس سازمان هواپیمایی کشوری داد. حمیدرضا پهلوانی در پاسخ به این سوال که «با توجه به توقف اجرای فاز دوم هدفمندی‌ یارانه‌ها و همچنین اینکه طبق قانون برنامه پنجم در سال سوم باید شاهد آزادسازی قیمت بلیت هواپیما باشیم، چه تصمیمی در این باره اتخاذ شده است؟» اظهار کرد: آزادسازی قیمت‌ها فعلا متوقف شده، اما ساختارسازی در مجموعه سازمان اتفاق افتاده است.

به گزارش ایسنا، وی در حاشیه مراسم سالروز تصویب قانون تاسیس سازمان هواپیمایی کشوری اضافه کرد: اگر قرار باشد این اتفاق در اقتصاد کشور بیفتد مولفه‌هایی در سازمان وجود دارد و برای متمایز کردن یا رتبه‌بندی شرکت‌ها با تعامل شرکت‌های هواپیمایی اقداماتی انجام شده و تقریبا به نتیجه رسیده است که به شرکت‌های هواپیمایی نیز ابلاغ شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: به محض اینکه ساختار تعریف شود از پارامترهای تعیین شده بهره می‌گیریم.

در مقابله با تحریم ید طولایی داریم

رییس سازمان هواپیمایی کشوری در ادامه درباره تاثیر تحریم‌ها بر صنعت هواپیمایی کشور تصریح کرد: سیاست استکبار در ایجاد زمینه‌های روانی برای نامتعادل جلوه دادن اوضاع اقتصادی ایران است. اما جمهوری اسلامی ایران در مقابله با تحریم‌ها ید طولایی دارد و قطعا در ارتباط با صنعت هواپیمایی مشکلاتی داریم، ایرانی جماعت در شرایط سخت خودش را نشان می‌دهد و در صنعت هوایی نیز این اتفاق افتاده و موفق شدیم تعاریفی را که در سطح بین‌الملل برای ورود هواپیما وجود دارد را بشکنیم و امیدواریم این روند ادامه یابد.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه در بحث حضور در منطقه ایکائو و همچنین تاییدیه‌های rvfm، ایکائو حدود شش ماه قبل مولفه‌های لازم را به ما اعلام کرد، تصریح کرد: سازمان هواپیمایی کشوری براساس این مولفه‌ها برای همگون‌سازی تجهیزات و امکاناتی که در ساختار صنعت هواپیمایی وجود دارد و با توجه به استانداردهایی که ایکائو شاخص‌ها را براساس آنها مطرح کرده است، کارهایی انجام داده که منجر به کسب مقام اول در همگون‌سازی این پارامترها با صنعت هواپیمایی شده است.

پهلوانی با اشاره به اینکه ۸۰ فروند هواپیما طی این مدت مورد بازبینی بازرسان سازمان بین‌المللی هواپیمایی کشوری واقع شد‌ه‌اند، گفت: سازمان هواپیمایی کشوری ما موفق به کسب رتبه اول در منطقه به لحاظ انطباق ساختارهای fvfm (سیستم پیشرفته در کنترل فضای کشور) شده است.

گسترش ناوگان هوایی

رییس سازمان هواپیمایی کشوری به تلاش سازمان در راستای افزایش ناوگان به صنعت هوایی اشاره و خاطرنشان کرد: طی مدت کوتاهی تعدادی هواپیما به ناوگان هوایی کشور اضافه شده است و امیدواریم با تلاش‌هایی که صورت می‌گیرد و همچنین با ساختارسازی‌هایی که توسط سازمان هواپیمایی کشور صورت گرفته، شاهد حضور تعداد بیشتر هواپیما در صنعت هوایی کشور باشیم.

وی در ادامه درباره اینکه هواپیماهای وارد شده مربوط به کدام شرکت‌ها هستند، خاطرنشان کرد: ما شرکت‌ها را مشخص نمی‌کنیم بلکه سازمان هواپیمایی کشوری بسترهای لازم را برای ورود هواپیما فراهم می‌کند.

پهلوانی افزود:‌در واقع پارامترهایی که ممکن است مانع ورود هواپیما شود را با قوانین منطبق کرده و سعی می‌کنیم بسترسازی لازم برای ورود هواپیما صورت گیرد تا شاهد حضور هواپیماهای بیشتری باشیم.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

3 روز ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

3 روز ago

کنارهم قرارگرفتن تولیدکنندگان راهی برای رشد وموفقیت صنعت نساجی(ویدیو)

شرکت کامل پتروتک شیمی یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید مواد اولیه…

3 روز ago

صنعت پوشاک و منسوجات، تجارت بین الملل و الگویابی صادرات به اروپا

ترجمه و اقتباس، تدوین و تحلیل: ابوالفضل قندچی/ دارای دکترای مهارتی (DBA) عصر جدید تجارت…

4 روز ago

هـدف شـرکت فـرجاد تـوان آسـیا کمک به صنعت فرش ماشینی ایران (ویدیو)

نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی باید در سال های آینده قوی تر و موفق تر…

5 روز ago

بـرگزاری نـمایشگاه صنـایع وابـسته فـرش ماشینی موجب رونق این صنعت می شود(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان بعد از ۳سال برگزار شد. این…

5 روز ago