افزایش چشمگیر چکهای برگشتی/ آثار تحریم را نادیده نگیریم ، مدیریت کنیم‎

‎رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران با اشاره به افزایش چشمگیر چکهای برگشتی گفت: این موضوع نشان می دهد که اقتصاد کشور در مسیر مطلوب قرار ندارد.‏‎ ‎

به گزارش خبرنگار مهر، محمد نهاوندیان امروز در یک نشست خبری با خبرنگاران‎ ‎گفت: وظیفه ما نسبت به وضعیت فعلی که تحریمها پیش روی اقتصاد ایران قرار‎ ‎داده است، تلاش برای رفع مشکلات است، البته قبول تحریم به معنای قبول‎ ‎سیاست تحمیل انزوای ایران از سوی دشمن نیست، بلکه باید برای رفع تحریم و‎ ‎آثار آن تلاش کنیم‎. ‎رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران افزود: بنابراین مهم آن است‏‎ ‎که بدون اینکه جملاتی را به زبان آوریم که بدخواهان ایران را از این تصور‎ ‎شاد کند که تیرشان به هدف خورده است، باید برای کمک به فعالان اقتصادی در‎ ‎عبور از شرایط تحریم کمک کنیم‎.

وی تصریح کرد: نباید کاری کرد که دشمنان فکر کنند که با تحریم‎ ‎اقتصادی، به مقصود سیاسی خود رسیده اند، البته نباید تحریم و آثار آن را‎ ‎نیز نادیده انگاشت؛ به این معنا که در بحث هجمه و صدماتی که تحریم دارد،‎ ‎نفی آثار منفی یا انکار آن وظیفه اصلی ما نیست، بلکه باید اولا با شناخت‎ ‎کامل آثار تحریم کمک به رفع آن کنیم، ثانیا برای گسترش آگاهی جهانی در‎ ‎اینکه تحریم اقتصادی روش بدی است، تلاش نمائیم‎. ‎نهاوندیان با تاکید بر ضرورت رعایت اخلاق کسب و کار از سوی کسبه و‎ ‎فعالان اقتصادی کشور گفت: در عین حالی که باید بر روی پیشرفت تکنولوژی کسب‎ ‎و کار و استفاده از فناوری های نوین و بهبود تجاری و تسهیل آن کار کنیم،‎ ‎باید اخلاق کسب و کار را نیز مدنظر داشته باشیم‎.

وی افزود: کاهش سرمایه و اعتماد اجتماعی مسائل مهم امروز اقتصاد ایران‎ ‎هستند، اینکه رقم چکهای برگشتی مرتبا در حال افزایش باشد، زنگ هشداری به‎ ‎شمار می رود و نشان می دهد که وضع اقتصادی کشور در مسیر مطلوب قرار ندارد،‏‎ ‎البته از سوی دیگر نشان می دهد که التزام و الزام اخلاقی در کسب و کار هم‎ ‎رعایت نمی شود، چرا که فردی که چک دریافت می کند، متعهد نسبت به کسی است‎ ‎که چک را به عنوان پول در اختیارش گذاشته است. اینکه قبح چک برگشتی از بین‎ ‎رود، بسیار بد است‎. ‎رئیس پارلمان بخش خصوصی از برگزاری جشن ۱۳۰ سالگی اتاق بازرگانی در دی ماه امسال خبر داد‎.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

شرکت آراز: معرفی محصولات هوشمند مانیتورینگ و کنترل کیفیت در صنعت بافندگی (ویدیو)

شرکت آراز علاوه بر فعالیت در حوزه ماشین‌های گردبافی، محصولات مانیتورینگ پیشرفته‌ای برای کنترل و…

18 ساعت ago

جامعه پژوهشی و رشته فرش: بررسی کیفیت و راهکارهای بهبود

وضعیت کنونی و چشم‌انداز فارغ‌التحصیلان رشته‌های صنایع دستی و فرش در ایران جامعه کنونی شاهد…

4 روز ago

نمایشگاه نساجی: فرصتی برای بهبود فروش و چالـش‌های واردات بی‌رویه (ویدیو)

نمایشگاه‌ نساجی همواره فرصتی بی‌نظیر برای ارائه محصولات جدید و ایجاد تعاملات سازنده میان تولیدکنندگان…

5 روز ago

حوله‌های مسافرتی: سبکی و کارایی در سفرهای شما

حوله‌های مسافرتی به عنوان یکی از لوازم ضروری سفر، نقش مهمی در افزایش راحتی و…

5 روز ago

درخواست دقت و ریزبینی در انتخاب مسئول حوزه صنایع دستی و فرش

سخنی کوتاه با رئیس جمهور؛ ضمن تبریک به رئیس جمهور جدید جناب آقای دکتر پزشکیان،…

5 روز ago

مزایای استفاده از حوله‌های ارگانیک و بامبو: حفظ سلامتی و محیط زیست

چرا باید از حوله‌های ارگانیک و بامبو استفاده کنیم؟ استفاده از حوله‌های ارگانیک و بامبو…

6 روز ago