Categories: اخبار نساجی

افزایش تولید محصولات پتروشیمی به ۱۲۰ میلیون تن تا چهار سال آینده

 

معاون مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران گفت: تا چهار سال آینده ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی به ١٢٠ میلیون تن افزایش می یابد.

به گزارش ایرنا، محمدحسن پیوندی اظهار داشت: ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی در صورت تامین منابع مالی تا ١٠ سال آینده به سالانه ١٨٠ میلیون تن می رسد، از این رو با تحقق این هدف، ایران در صنعت پتروشیمی جایگاه نخست منطقه خاورمیانه را به خود اختصاص می دهد.

وی با اشاره به نقشه راه پتروشیمی، گفت: براساس برنامه ریزی های انجام شده باید در ١٠ سال آینده ۶٠ میلیون تن ظرفیت کنونی را عملیاتی کرده و طرح های نیمه تمام بخش خصوصی را با ظرفیت تولید سالانه ۶٠ میلیون تن نیز به نتیجه برسانیم.

معاون مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: شرکت ملی صنایع پتروشیمی در سالهای گذشته اعتبار قابل توجهی را برای تامین مالی پروژه های این صنعت به دست آورده است و حتی اگر تحریم ها رفع نشود باز هم این پروژه ها با استفاده از منابع فاینانس بانک های داخلی اجرا می شود.

پیوندی با بیان اینکه در سالهای گذشته پروژه های پتروشیمی بدون قید و شرط از سوی بانک های داخلی تامین اعتبار شده اند، گفت: علت این موضوع آن است که پتروشیمی در سالهای اخیر هیچگاه در زمینه باز پرداخت اقساط وام های داخلی و خارجی خود بدقولی نکرده و یک روز عقب افتادگی نداشته است.

وی با اشاره به اینکه تا چهار سال آینده ظرفیت تولید ١٢٠ میلیون تن محصولات پتروشیمی محقق می شود، افزود: برنامه تولید پروپیلن یکی از مهمترین موارد در دستور کار ماست، زیرا تا چند سال آینده ظرفیت تولید متانول به ٢۴ میلیون تن می رسد؛ این ظرفیت هم اکنون ۵ میلیون تن است.

معاون شرکت ملی صنایع پتروشیمی تاکید کرد که باید از حالا به فکر تبدیل متانول به پروپیلن و ارزیابی بازارهای آن باشیم و بخش خصوصی را برای حضور در این بازار ترغیب کنیم.

به گزارش شرکت ملی صنایع پتروشیمی، پیوندی با تاکید بر اینکه با توجه به رفع احتمالی تحریم ها و جذب سرمایه گذاری های جدید در صنعت پتروشیمی ایران، باید زیرساختهای لازم برای جذب این سرمایه گذاری ها را سریع تر فراهم کرد، گفت: وجود منابع نفتی و گازی در ایران و مجاورت با آبهای آزاد از مهمترین جذابیت ها برای سرمایه گذاران به شمار می رود.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

3 روز ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

3 روز ago

کنارهم قرارگرفتن تولیدکنندگان راهی برای رشد وموفقیت صنعت نساجی(ویدیو)

شرکت کامل پتروتک شیمی یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید مواد اولیه…

3 روز ago

صنعت پوشاک و منسوجات، تجارت بین الملل و الگویابی صادرات به اروپا

ترجمه و اقتباس، تدوین و تحلیل: ابوالفضل قندچی/ دارای دکترای مهارتی (DBA) عصر جدید تجارت…

4 روز ago

هـدف شـرکت فـرجاد تـوان آسـیا کمک به صنعت فرش ماشینی ایران (ویدیو)

نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی باید در سال های آینده قوی تر و موفق تر…

5 روز ago

بـرگزاری نـمایشگاه صنـایع وابـسته فـرش ماشینی موجب رونق این صنعت می شود(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان بعد از ۳سال برگزار شد. این…

5 روز ago