Categories: اخبار نساجی

افزایش حضور شرکتهای خارجی در نمایشگاههای بین‌المللی

معاون امور نمایشگاهی شرکت سهامی نمایشگاههای بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران از افزایش حضور شرکتهای خارجی در نمایشگاههای بین‌المللی کشورمان علیرغم تحریم‌ها خبرداد و گفت: این امر نشان می‌دهد که اقتصاد جریانی رودخانه‌ای است.

به گزارش خبرنگار مهر، خیراله خادم در نشست خبری امروز خود با رسانه‌ها گفت: در سال ۹۰، نسبت به سال گذشته ده هزار متر مربع، فضای نمایشگاهی بیشتری در اختیار کشورهای خارجی قرار داده شده است که این امر نشانگر این است که تحریم‌های تحمیلی، مانع از حضور شرکت‌های خارجی در نمایشگاههای ایرانی نشده‌اند.

معاون امور نمایشگاهی شرکت سهامی نمایشگاههای بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران افزود: اقتصاد همچون جریان رودخانه‌ای با وجود مشکلات راه خود را پیدا می‌کند و آمارهای حضور شرکتهای خارجی در نمایشگاههای ایرانی نشانگر این امر است.

وی تصریح کرد: دهمین نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات،‌ یراق‌آلات، تجهیزات مبلمان و دکوراسیون داخلی نمایشگاه از ۲۹ بهمن سال جاری تا دوم اسفندماه در محل دائمی نمایشگاههای بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.

خادم گفت: برای حمایت از تشکل‌های بخش خصوصی، به انجمن‌های مرتبط با این نمایشگاه، خدمات ویژه‌ای و بعضا رایگان یا با تخفیف ارائه می‌شود. ضمن اینکه شرکت سهامی نمایشگاههای بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران نیز تلاش می‌کند تا برای حضور بنگاههای اقتصادی خدمات ویژه‌ای ارایه دهد و تا جای امکان، تخفیفات خاص در دستور کار خود قرار دهد.

وی اظهار داشت: در حاشیه این نمایشگاه، سه همایش از جمله اثرات فن‌آوری‌های نوین در عرصه ماشین‌آلات چوب و کارگاه آموزشی شناخت چوب و کاربردهای آن، برگزار خواهد شد.

همچنین در ادامه، وحید طیبی‌نژاد، دبیر ستاد اجرایی این نمایشگاه نیز گفت: در سال جاری با تصمیمی که از سوی شرکت سهامی نمایشگاههای بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران اتخاذ شده است، برگزاری نمایشگاه به بخش‌خصوصی واگذار شده است و دو شرکت خصوصی، با مجوز رسمی سازمان توسعه تجارت ایران، این نمایشگاه را برگزار می‌کنند.

وی اظهار داشت: ۲۸۰ واحد تولیدی و بازرگانی در این نمایشگاه حضور می‌یابند که در این میان، ۷۰ واحد از بخش خارجی و بین‌المللی حضور دارند، ضمن اینکه حدود ۴۰ شرکت نیز به صورت مستقیم در این نمایشگاه حضور می‌یابند که عمده آنها از کشور ترکیه هستند.

طیبی نژاد گفت: کشورهایی همچون آلمان، فرانسه، کره جنوبی، چین، اندونزی، بلژیک و ‌آلمان در نمایشگاه مشارکت دارند.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

3 روز ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

3 روز ago

کنارهم قرارگرفتن تولیدکنندگان راهی برای رشد وموفقیت صنعت نساجی(ویدیو)

شرکت کامل پتروتک شیمی یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید مواد اولیه…

3 روز ago

صنعت پوشاک و منسوجات، تجارت بین الملل و الگویابی صادرات به اروپا

ترجمه و اقتباس، تدوین و تحلیل: ابوالفضل قندچی/ دارای دکترای مهارتی (DBA) عصر جدید تجارت…

4 روز ago

هـدف شـرکت فـرجاد تـوان آسـیا کمک به صنعت فرش ماشینی ایران (ویدیو)

نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی باید در سال های آینده قوی تر و موفق تر…

5 روز ago

بـرگزاری نـمایشگاه صنـایع وابـسته فـرش ماشینی موجب رونق این صنعت می شود(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان بعد از ۳سال برگزار شد. این…

5 روز ago