اخبار نساجی

بانک‌ها بیش از داشته وام داده‌اند

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

بانک‌ها بیش از داشته وام داده‌اند

طبق آخرین آمار بانک مرکزی تا پایان اردیبهشت ماه امسال بانک‌ها ۲۲ هزار میلیارد تومان بیشتر از سپرده‌های خود، تسهیلات داده‌اند.

به گزارش افکارنیوز به نقل از ایسنا، تا پایان ماه دوم سال جاری بانک‌ها در حالی ۳۸۴ هزار میلیارد تومان وام داده‌اند که میزان داشته (سپرده بانکی با کسر سپرده قانونی) آنها ۳۶۲ هزار میلیارد تومان بوده است.

در واقع طبق اعلام بانک مرکزی بانک‌ها ۲۲ هزار میلیارد تومان بیشتر از سپرده‌های خود وام داده‌اند.

با وجود این، مقایسه این وضعیت با مدت مشابه سال ۹۰ نشان می‌دهد که نسبت تسهیلات بانکی به سپرده‌های بانکی امسال کمی بهبود پیدا کرده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

در حالی که تا پایان اردیبهشت ماه سال گذشته بانک‌ها معادل ۱۰۹ درصد سپرده‌های خود تسهیلات پرداخت کرده بودند اما این میزان در مدت مشابه امسال به ۱۰۶ درصد تقلیل یافته است.

در اردیبهشت ماه سال گذشته اختلاف تسهیلات پرداختی و سپرده‌های بانکی شش هزار میلیارد تومان بیشتر از امسال و معادل ۲۸ هزار میلیارد تومان بود.

تا پایان اردیبهشت ماه سال گذشته میزان تسهیلات پرداختی بانک‌ها در حالی ۳۲۴ هزار میلیارد تومان اعلام شده بود که میزان سپرده‌های بانکی با کسر سپرده قانونی ۲۹۶ هزار میلیارد تومان بوده است.

موضوع قابل توجه دیگر در پرداخت تسهیلات بانک‌ها این است که سه استان تهران، اصفهان و خراسان رضوی بیشترین تسهیلات بانکی را دریافت کرده‌اند. این سه استان هم امسال و هم در سال گذشته این وضعیت را داشتند.

تا پایان اردیبهشت ماه سال ۹۱ سه استان تهران با ۲۱۵ هزار میلیارد، اصفهان با ۱۸ هزار میلیارد و خراسان رضوی با ۱۲ هزار میلیارد تومان بیشترین سهم را داشته‌اند.

در سال گذشته نیز بیشترین سهم برای سه استان تهران با ۱۷۳ هزار میلیارد، اصفهان با ۱۶ هزار میلیارد و خراسان رضوی با ۱۱ هزار میلیارد تومان بوده است.

بانک مرکزی در مورد سهم زیاد استان تهران اعلام کرده است: یکی از علل مهم بالا بودن رقم تسهیلات و سپرده‌ها در استان تهران استقرار دفاتر بسیاری از شرکت‌ها و موسسات تولیدی سایر استان‌ها در استان تهران بوده و عمده فعالیت‌های بانکی آنها از طریق شعب بانک‌های این استان انجام می‌شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×