اخبار نساجی

افزایش ۱۸ درصدی دستمزد کارگران در سال جاری

 

افزایش ۱۸ درصدی دستمزد کارگران در سال جاری

براساس تصمیم شورای عالی کار مبنی بر افزایش ۱۸ درصدی دستمزد سال جاری کارگران، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بخش‌نامه‌ی دستمزد سال ۹۱ را ابلاغ کرد.

به گزارش ایسنا، شورای عالی کار با حضور نمایندگان سه گروه دولت، کارفرمایان، کارگران در آخرین جلسه‌ی شورای عالی کار در سال ۹۰، پس از بحث و بررسی درباره‌ی تعیین حداقل مزد سال ۱۳۹۱، در اجرای ماده‌ی ۴۱ قانون کار با در نظر گرفتن مصالح کارگران در انطباق هرچه بیشتر میزان درآمد آن‌ها با سطح معیشت و همچنین با توجه به مقتضیات بنگاه‌های تولیدی و کارفرمایان و شرایط اقتصادی، ۱۸ درصد افزایش دستمزد سال ۹۱ با اتفاق آرا تصویب کرد و بخش‌نامه‌ی آن امروز از سوی وزیر تعاون و کار ابلاغ شد.

عبدالرضا شیخ‌الاسلامی در گفت‌وگو با ایسنا، از افزایش ۱۸ درصدی دستمزد کارگران در سال جاری خبر داد و گفت: موضوع تعیین حداقل مزد سال آینده معمولا از مهر‌ماه و آبان‌ماه شروع می‌شود و در اسفند‌ماه به‌صورت جدی‌تر با حضور مسؤولان ارشد وزارت تعاون و کار و نمایندگان اصلی کارگری و کارفرمایی ادامه پیدا می‌کند و در جلسات پایانی نیز خود من شرکت می‌کنم.

او افزود: در آخرین جلسه‌‌ی شورای عالی کار سال که سال گزشته برگزار شد، بحث‌ها و جمع‌بندی‌های قبلی در یک فضای صمیمانه، دوستانه و کارشناسانه با ملاحظه‌ی همه‌ی جهات از سوی گروه‌های کارگری و کارفرمایی برای تعیین مزد سال ۹۱ با اتفاق آرا با اجماع کامل اعضا برگزار شد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×