اخبار نساجی

احتمال کاهش صادرات رب گوجه فرنگی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

احتمال کاهش صادرات رب گوجه فرنگی

افزایش قیمت گوجه فرنگی در سال جاری ممکن است باعث کاهش قابل ملاحظه صادرات کارخانه‌های تولید رب گوجه فرنگی شود.

شاهرخ ظهیری – رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران، در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به افزایش سه برابری قیمت گوجه فرنگی طی سال جاری نسبت به سال گذشته گفت: قیمت گوجه فرنگی از کیلویی ۱۲۰ تومان در سال قبل به حدود ۴۰۰ تومان در سال جاری رسیده و در همین حال همکاری نکردن بانکها برای تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی باعث شده تا صادرات رب گوجه فرنگی ایران به خطر بیفتد.

او با بیان این‌که ایران در زمینه صادرات رب گوجه فرنگی یکی از قدرتهای منطقه محسوب می‌شود، گفت: رب گوجه فرنگی ایران بازارهای زیادی در کشورهای منطقه دارد و در صورت ادامه روند کنونی ممکن است صادرات به شدت کاهش یابد.

این فعال صنعت غذا با بیان این‌که سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان جلو افزایش قیمت تولیدکنندگان را گرفته است، افزود: آزادسازی قیمتها برخلاف تصورات باعث پایین آمدن قیمتها می‌شود، چون به افزایش تولید و ایجاد رقابت در بازار منجر می‌شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

ظهیری خاطرنشان کرد: به عنوان مثال اگر قیمت آب معدنی افزایش یابد، اتفاق چندانی برای مردم رخ نمی‌دهد، بلکه حتی باعث حضور بیشتر تولیدکنندگان در این عرصه و افزایش تولید و در نتیجه کاهش قیمتها می‌شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×