Categories: اخبار نساجی

افزایش ۳۰ تا ۸۰۰ درصدی کشف کالاهای قاچاق در خراسان رضوی

 

 

فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: کشف کالاهای قاچاق خارجی همچون دارو، پوشاک، پارچه، سیگار، و لوازم آرایشی در این استان طی امسال از ۳۰ تا ۸۰۰ درصد نسبت به پارسال افزایش یافته است.

سردار بهمن امیری مقدم روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: در این مدت کشف پارچه ۷۹۷ درصد، سیگار ۱۵۲ درصد، داروهای خارجی ۱۱۲ درصد، پوشاک خارجی ۱۱۷ درصد و کشف لوازم آرایشی قاچاق۳۰ درصد رشد داشته است.
وی یکی از تدابیر اقتصاد مقاومتی را برخورد با قاچاق کالا و ارز ذکر و بیان کرد: خراسان رضوی در کشف قاچاق رشد خوبی نشان داده است.
فرمانده انتظامی خراسان رضوی همچنین از چرخش کالای قاچاق کشف شده در بازار انتقاد و بیان کرد: تحت هیچ عنوانی نباید اجازه داد کالای قاچاق پس از کشف دوباره در چرخه مصرف قرار گیرد.

*مقام نخست در دستگیری عاملان سرقت مسلحانه
وی در ادامه همچنین گفت: خراسان رضوی در دستگیری عاملان سرقتهای مسلحانه رتبه نخست کشور را دارد.
سردار امیری مقدم افزود: از افتخارات پلیس خراسان رضوی این است که هم اینک هیچ پرونده ای درباره سرقت بانک در این استان مفتوح نمانده است.
وی ادامه داد: طی ۷۲ ساعت گذشته عاملان پنج سرقت مسلحانه از بانکها و موسسات مالی اعتباری مشهد دستگیر شدند که با این عملیات پرونده های سرقت بانکها به اتمام رسید.
فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: گرچه سارقان در مجموع ۵۰۰ میلیون ریال به سرقت بردند اما مهمتر از میزان سرقت بار روانی منفی ناشی از دزدی مسلحانه است که بر جامعه تحمیل می شود.
وی افزود: این سرقتها بین مرداد پارسال تا خرداد امسال اتفاق افتاد و به علت تمهیداتی که نیروی انتظامی خراسان رضوی در این راستا انجام داده بود سرقت آخر ناموفق شد.
سردار امیری مقدم ادامه داد: بسته های پیشگیرانه و حفاظتی به بانکها و موسسات مالی اعتباری ارائه و سامانه های نظارتی آنان به روز رسانی شد.
وی گفت: کلاسهای توجیهی برای چهار هزار نفر از کارمندان بانکها و موسسات نیز برگزار و برای نخستین بار در کشور به کارمندان بانکی در مشهد نحوه کار با اسلحه آموزش داده شد.

* بکارگیری هزار نیروی مسلح در بانکها
فرمانده انتظامی خراسان رضوی در ادامه اظهار کرد: هزار نفر نیروی مسلح از بسیج و بازنشستگان نیروهای مسلح برای استقرار در بانکها و موسسات آموزش و بکارگیری شدند که ۶۰۰ نفر آنان در مشهد مستقر هستند.
وی افزود: همچنین جهت بالا بردن ضریب امنیت مراجع بانکی، تمامی بانکها و موسسات مالی اعتباری بر رعایت ساعات کاری مصوب شورای بانکها ملزم شده و در صورتی که بانکی بخواهد خارج از این ساعات فعالیتی داشته باشد باید با هماهنگی پلیس اقدام کند.
سردار امیری مقدم همچنین از راه اندازی گشتهای ویژه بانکها خبر و ادامه داد: طی یک سال گذشته افزون بر ۱۰۰ هزار بازدید و سرکشی از بانکها صورت گرفته و طی آن ایرادات امنیتی و موارد پیشگیرانه شعب مختلف بررسی و رفع شده است.
وی گفت: پارسال افزون بر ۴۰ هزار بار آژیر بانکها در مشهد به صدا درآمد که این امر باعث سنگین شدن ماموریتهای نیروی انتظامی شده است.
فرمانده انتظامی خراسان رضوی افزود: حوزه های مختلف نیروی انتظامی در قرارگاه مبارزه با سرقت فعالیت می کنند که از جمله آنان پلیس راه و پلیس راهور هستند که طی فعالیت آنها ۲۰ درصد دستگاههای سرقتی با راننده دستگیر شده اند.
وی ادامه داد: طرح برخورد با پلاک مخدوش ابتدا از استان خراسان رضوی آغاز و سپس در سراسر کشور اجرایی شد.
او گفت: در این طرح فرض بر این است که راکب خودرو پلاک مخدوش مجرم است و لذا هر خودرویی که پلاک آن مخدوش باشد متوقف می شود که از این طریق چندین باند سرقت شناسایی، دستگیر و چندین خودرو سرقتی کشف شده است. 
سردار امیری مقدم افزود: طرح مواجهه حضوری از دیگر ابتکارات در خراسان رضوی است که طی آن سارقان کیف قاپ هر ۱۵ روز یکبار به نیروی انتظامی مراجعه می کنند تا با مواجهه با مالباختگان در صورت تخلف شناسایی شوند.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

اولین دوره دموتکس خاورمیانه را با همه مشکلات، مثبت ارزیابی می کنم(ویدیو)

شرکت فرش کلاسیک برای اولین بار در نمایشگاه دموتکس دبی حضور پیدا کرد. به طور…

2 روز ago

نمایشگاه دموتکس خاورمیانه در آینده پتانسیل های خود را بیشتر نشان خواهد داد(ویدیو)

شرکت فرش خاطره کویر کاشان در سال 1380 شروع به فعالیت کرده است. در حال…

4 روز ago

رونق نمایشگاه دموتکس خاورمیانه و آینده درخشان برای صنعت فرش (ویدیو)

نمایشگاه دموتکس خاورمیانه بازگشت بسیار خوبی داشته است و این نمایشگاه آینده بسیار خوبی خواهد…

4 روز ago

در نمایشگاه دموتکس دبی پرتعداد بودیم، اما تنهای تنها…

در نمایشگاه دموتکس خاورمیانه که در دبی برگزار شد طبق آمارها ۷۰ درصد  فضای نمایشگاهی…

4 روز ago

برنده اصلی نمایشگاه های فرش ماشینی برگزارکنندگان هستند نه تولید کنندگان!

مهندس روزبه مروج از کارشناسان صنعت فرش ماشینی ایران در گفتگویی با مجله کهن دیدگاه…

4 روز ago

نمایشگاه Hometex استانبول ۲۰۲۴: دنیای منسوجات خانگی

Hometex استانبول، بزرگترین گردهمایی نساجی در اروپا، ایالات متحده آمریکا، خاورمیانه و آفریقا می باشد…

5 روز ago