Categories: اخبار نساجی

افغان‌ها دستمزد خود را دلاری می‌خواهند!

نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس با ضعیف ارزیابی کردن عملکرد دولت و مسئولان در زمینه خارج کردن اتباع بیگانه از کشور اعلام کرد: فرصت‌های شغلی موجود در کشور به جای آنکه نصیب ایرانی‌ها شود و مشکل بیکاری جوانان را برطرف نماید حلال معضل بیکاری افغانی‌های مقیم کشور شده است.

به گزارش ندای انقلاب، نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس با ضعیف ارزیابی کردن عملکرد دولت و مسئولان در زمینه خارج کردن اتباع بیگانه از کشور اعلام کرد: فرصت‌های شغلی موجود در کشور به جای آنکه نصیب ایرانی‌ها شود و مشکل بیکاری جوانان را برطرف نماید حلال معضل بیکاری افغانی‌های مقیم کشور شده است.

حسین‌علی حاجی دلیگانی با بیان اینکه اتباع خارجی که اغلب به صورت غیرمجاز وارد خاک ایران شده و سالیان متمادی است از میهمان نوازی ملت ایران سوء استفاده کرده اند افزود:این بیگانگان به تدریج بازار کار داخلی را قبضه کرده اند و با دست و پا کردن شغلی برای خود، چنین احساس می‌کنند که در کشورمان حق آب و گل دارند.

وی با بیان اینکه حداقل نیمی از فرصت‌های شغلی موجود در استان اصفهان را اتباع بیگانه اشغال کرده اند تصریح کرد: وجود افغانی‌ها موجب جا ماندن کارگران ایرانی از عرصه کار شده است و معضل بیکاری را در این منطقه دامن می‌زند. حاجی دلیگانی ادامه داد: سهولت در ورود و خروج اتباع خارجی و به کارگیری آن‌ها در فعالیت‌های مختلف شغلی، تهدید جدی برای نیروی کار داخلی به شمار می‌آید و این در حالی است این اتباع بیگانه حقوق خود را نیز بر اساس نرخ دلار از کارفرمایان مطالبه می‌کنند که این امر مقرون به صرفه نیست.

نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس با اشاره به اینکه با ورود ماشین و مکانیکی شدن بیشتر کار‌ها جوانان ایرانی به خوبی می‌توانند روند کار‌های سخت را نیز در دست بگیرند افزود: خارج کردن افغانی‌ها از بازار کار موجب کاهش نرخ بیکاری جوانان ایرانی در سراسر کشور می‌شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس به خانه ملت گفت: بی توجهی کارفرمایان و مدیران از یک سو و عدم کنترل جدی مسئولان کشور بر ورود و خروج اتباع بیگانه موجب از بین رفتن فرصت‌های شغلی برای جوانان ایرانی شده است.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

3 روز ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

3 روز ago

کنارهم قرارگرفتن تولیدکنندگان راهی برای رشد وموفقیت صنعت نساجی(ویدیو)

شرکت کامل پتروتک شیمی یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید مواد اولیه…

3 روز ago

صنعت پوشاک و منسوجات، تجارت بین الملل و الگویابی صادرات به اروپا

ترجمه و اقتباس، تدوین و تحلیل: ابوالفضل قندچی/ دارای دکترای مهارتی (DBA) عصر جدید تجارت…

4 روز ago

هـدف شـرکت فـرجاد تـوان آسـیا کمک به صنعت فرش ماشینی ایران (ویدیو)

نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی باید در سال های آینده قوی تر و موفق تر…

5 روز ago

بـرگزاری نـمایشگاه صنـایع وابـسته فـرش ماشینی موجب رونق این صنعت می شود(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان بعد از ۳سال برگزار شد. این…

5 روز ago