Categories: اخبار نساجی

اقلام پر مصرف اولویت طرح ویژه نظارتی نوروز ۹۱

 

تهران – معاون بازرسی و نظارت سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت : در طرح ویژه نظارتی که برای ایام پایانی سال اجرا می شود، اولویت ها شامل اقلام پر مصرف این ایام نظیر آجیل و خشکبار، لبنیات، خواربار و شیرینی جات، انواع پروتئینی، قند و شکر،روغن ،برنج را لحاظ می کنیم.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا و به نقل از شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران (‌شاتا) ، ‘جواد تقوی‘، از دیگر اقلام پر مصرف و مشمول اولویت بازرسی و نظارت در این ایام را البسه، پوشاک، کیف و کفش نام برد و افزود : در طرح ویژه به خصوص انبارها ، سردخانه ها و میادین میوه تره بار و نمایشگاه های عرضه مستقیم کالا بازرسی می شوند.

وی اضافه کرد : انبارها و سردخانه ها به دلیل گزارشات رسیده مبنی بر امتناع برخی از عرضه کنندگان از عرضه کالا به منظور تغییر قیمت ها باید حتما موجودی خود را در سیستم بازرسی و نظارت ثبت کنند.

تقوی تصریح کرد : در ایام پایانی سال اقلامی مثل شوینده ها ، قند و شکر ، روغن و مواد غذایی نباید در انبارها بلوکه شود و ماندگاری بیش از حد داشته باشد و بلافاصله باید به مردم عرضه شود.

وی افزود: در بخش خدمات هم شرکت های مسافربری اماکن مذهبی اقامتی، سیاحتی و رستوران ها و … در پوشش نظارتی قرار می‌گیرند.

تقوی با تاکید بر نظارت بر کیفیت، قیمت و تامین سبد تقاضای میوه مردم در این ایام ، نظارت بر کیفیت اجناس ارائه شده درنمایشگاه های بهاره ، الزام برچسب قیمت و فاکتور و استفاده ازتوان اتحادیه ها ، گفت: اتحادیه های فروش فوق العاده حتما باید مجوز داشته باشند .

معاون بازرسی و نظارت سازمان حمایت در زمینه چگونگی برخورد با متخلفان تصریح کرد: برخورد با متخلف در مرحله نهایی است اما سوء استفاده کنندگان از فضای موجود مورد پیگرد قرار می گیرند و در پایان سال پرونده های این ایام باید خارج از نوبت بررسی و در صورت صدور رای به سرعت نیز اجرای احکام صورت بگیرد.

به اعتقاد وی برای تاثیر گذاری بیشتر ، واحد صنفی متخلفانی که در تخلفشان تکرارمشاهده می شود باید پلمپ شود.

تقوی با تاکید برهمکاری نیروی انتظامی در این زمینه، اضافه کرد: این همکاری و هماهنگی با سایر دستگاه های مرتبط به خصوص استانداری ها ، فرمانداری ها ، ائمه جمعه و جماعات ، سازمان تعزیرات حکومتی ، حمل و نقل و پایانه های کشور ، سازمان غذا و دارو و استاندارد در بحث نظارت و بازرسی بسیار لازم و تاثیر گذار است.

وی تصریح کرد : رییس جمهور نیز در جلسه اخیر با استانداران در برنامه های پایانی سال بر نظارت و کنترل بازار و استفاده از همه ظرفیتهای استان تاکید کرد.

استفاده از نیروهای ناظر افتخاری برای بازرسی محسوس و نامحسوس ، استفاده از ظرفیت تشکل ها ، نیروهای مردمی ودستگاه های نظارتی استان ها و نیز انجمن های استانی حمایت از حقوق مصرف کننده از دیگر مواردی بود که معاون سازمان حمایت مصرف کننده و تولید کننده در اجرای طرح ویژه نظارتی ایام پایانی سال به آنها اشاره کرد.

به گفته ی وی، سامانه ۱۲۴ جدا از سامانه شکایتی ، حلقه وصل بامردم به شمار می رود و باید در حوزه صنعت ، معدن و تجارت بتواند پاسخگوی نیاز مخاطبان باشد.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

3 روز ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

3 روز ago

کنارهم قرارگرفتن تولیدکنندگان راهی برای رشد وموفقیت صنعت نساجی(ویدیو)

شرکت کامل پتروتک شیمی یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید مواد اولیه…

3 روز ago

صنعت پوشاک و منسوجات، تجارت بین الملل و الگویابی صادرات به اروپا

ترجمه و اقتباس، تدوین و تحلیل: ابوالفضل قندچی/ دارای دکترای مهارتی (DBA) عصر جدید تجارت…

4 روز ago

هـدف شـرکت فـرجاد تـوان آسـیا کمک به صنعت فرش ماشینی ایران (ویدیو)

نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی باید در سال های آینده قوی تر و موفق تر…

5 روز ago

بـرگزاری نـمایشگاه صنـایع وابـسته فـرش ماشینی موجب رونق این صنعت می شود(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان بعد از ۳سال برگزار شد. این…

5 روز ago