Categories: اخبار نساجی

امارات متحده عربی با ۵۱۵ میلیون و ۹۲۳ هزار دلار کالا جایگاه اول به خود اختصاص داده است

اسداله احمدی ونهری در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: امارات متحده عربی با ۵۱۵ میلیون و ۹۲۳ هزار دلار کالا جایگاه اول به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: پس از این کشور و در مکان دوم افغانستان قرار گرفته که با وارد کردن ۱۹۸ میلیون و ۳۹۱ هزار دلار و پس از آن عراق با ۱۷۰ میلیون و ۵۸۲ هزار دلار در جایگاه سوم قرار دارد.

احمدی ونهری یادآور شد: مصنوعات طلا و نفره با ۴۳۰ میلیون و ۵۱۰ هزار دلار، آهن آلات و فولاد با ۱۹۶ میلیون و ۹۶۶ هزار دلار و فرش ماشینی با ۱۱۵ میلیون و ۶۳۰ هزار دلار عمدترین اقلام صادراتی گمرک استان اصفهان بوده است .

سرپرست اداره کل گمرک استان اصفهان در ادامه سخنان خود یادآور شد: در مدت یاد شده نزدیک به ۱۶۴ هزار و ۶۳۶ تن کالا از اصفهان ارزشی بالغ بر ۸۶۴ میلیون و ۴۶۰ هزار دلار، وارد گمرک استان شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظروزن ۴۰ درصد کاهش و از لحاظ ارزش ۱۷۶ درصد واردات داشته‌ایم.

شمش طلا عمده‌ترین کالای وارداتی

احمدی ونهری در ادامه سخنان خود اظهار داشت: عمده ترین کالاهای وارداتی به این گمرک، شمش طلا با ۷۰۰ میلیون و ۵۵۲ هزار دلار، ماشین آلات صنعتی با ۱۰۰ میلیون و ۵۴۰ هزار دلار، آهن آلات و فولاد ۱۹ میلیون و ۳۹۰ هزار دلار ، بوده است

امارات بزرگتریرن صادرکننده کالا به اصفهان است

وی در ادامه سخنان خود به کشورهایی که بیشترین صادرات به استان اصفهان را دارند نیز اشاره کرد و اظهار داشت: عمده ترین صادر کنندگان کالا به مقصد گمرک اصفهان امارات متحده عربی با ۶۸۱ میلیون و ۸۷ هزار دلار، ایتالیا با ۴۳ میلیون ۳۸ هزار دلار و آلمان با ۳۴ میلیون و ۶۹۶ هزار دلار بوده‌اند.

ارزش صادرات از گمرک اصفهان ۶۱ درصد رشد داشته است

سرپرست اداره کل گمرک استان اصفهان در ادامه سخنان خود یادآور شد: اداره کل گمرک استان اصفهان در ۹ماهه نخست سال جاری تشریفات صادرات ۶۱۳ هزار و ۱۶۴ تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۷۲ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار انجام داده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن ۲۰ درصد کاهش و از حیث ارزش ۶۱ درصد افزایش داشته است.

احمدی ونهری یادآور شد: بخش صنعتی و شیمیایی با اختصاص ۹۶ درصد از لحاظ وزنی و ۵۰ درصد از لحاظ ارزش، بیشترین سهم را طی این مدت داشته و عمدترین اقلام این بخش آهن آلات و فولاد با ۱۹۶ میلیون و ۹۶۶ هزار دلار، فرش ماشینی با ۱۱۵ میلیون و۶۳۰ هزار دلار و مصنوعات مس با ۴۱ میلیون و ۳۴۴ هزار دلار بوده است.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

تحولی شگرف در صنعت فرش با واقعیت افزوده!

فروشندگان گرامی، آیا با این چالش‌ها مواجه هستید؟ • مرجوعی بالا در فروش اینترنتی •…

6 ساعت ago

کمپرسورهای دبل استیج تـوسط شرکت فرافن هـوا (ویدیو)

کمپرسور نقش حیاتی در تأمین انرژی و هوای فشرده مورد نیاز صنایع مختلف ایفا می‌کنند.…

7 ساعت ago

دستاوردهای مجموعه آکسارای در تولید و صادرات محصولات کالای خـواب (ویدیو)

حضور در نمایشگاه‌ها بسیار اهمیت دارد، اما متأسفانه فاصله زمانی و روزهای برگزاری، به‌خصوص ساعت‌های…

1 روز ago

نمایشگاه ایران تکس ۱۴۰۳ و اهمیت حضور شرکت‌های بازیافت (ویدیو)

نمایشگاه ایران تکس ۱۴۰۳ به عنوان یکی از مهم‌ترین رویدادهای صنعت نساجی در کشور، با…

1 روز ago

پرزینگی در نخ، علت ها و طریقه جلوگیری از آن

پرزینگی در نخ بوسیله الیاقی که از نخ بیرون آمده اند ایجاد میشود. موئینگی به…

2 روز ago

شرکت آراز: معرفی محصولات هوشمند مانیتورینگ و کنترل کیفیت در صنعت بافندگی (ویدیو)

شرکت آراز علاوه بر فعالیت در حوزه ماشین‌های گردبافی، محصولات مانیتورینگ پیشرفته‌ای برای کنترل و…

3 روز ago