امضای تفاهمنامه همکاری دانشگاه پیام نور و اتحادیه پوشاک تهران

 

در چارچوب تفاهمنامه فدراسیون مد و منسوجات ایتالیا و پوشاک تهران امروز تفاهم نامه همکاری دانشگاه پیام نور و اتحادیه پوشاک تهران هم امضا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما ؛ رستمی ابوسعیدی رئیس دانشگاه پیام نور در مراسم امضای این تفاهم نامه با اشاره به نقش دانشگاه ها در فراگیری دانش و مهارت های طراحی پوشاک در بازارهای جهانی و ارتقای سطح دانش طراحان داخلی گفت: دانشگاه پیام نور با توجه به گستردگی آن در داخل و خارج از کشور و بهره مندی از پتانسیل اعضای هیات علمی، ظرفیت لازم را برای آموزش و ارتقای سطح دانش طراحان داخلی دارد.

وی گفت : دانشگاه پیام نور در ایتالیا نیز شعبه دارد و می تواند با تلفیق علم و عمل ضمن فراگیری مهارت ها و فناوری های ایتالیا در صنعت پوشاک ، این دانش را به طراحان و فروشندگان داخلی از طریق اجرای دوره های آموزشی ، انتقال دهد و بسترهای تولید صادرات محور را در کشور فراهم کند.

ابوالقاسم شیرازی رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران نیز یکی از راه های رقابت پویا و به روز بودن در بازارهای داخلی و خارجی پوشاک را ارتقای مهارت شاغلین بخش تولید و توزیع دانست و اظهار داشت: این تفاهم نامه با هدف بومی سازی طرح های روز دنیا در ایران منطبق با معیارهای ایرانی و اسلامی و تولید مشترک ایران و ایتالیاست به نحوی که با آموزش طراحان داخلی بتوانیم به شکل ویژه و مستقل از کشورهای دیگر در عرصه بازارهای جهانی وارد شویم.

وی نقش دانشگاه پیام نور ارزشمند خواند و گفت: دانشگاه پیام نور می تواند با استفاده از توانمندی اساتید، ضمن فراگیری مهارت ها و دانش و فناوری جهان، دوره های آموزشی علمی و مهارتی را برای طراحان و فروشندگان داخلی اجرا کند و با این اقدام تحولی بزرگ در صنعت پوشاک به وجود آورد.

تفاهم نامه همکاری دانشگاه پیام نور و اتحادیه پوشاک تهران شامل طراحی و اجرای دوره های آموزشی، تهیه و تدوین کتب درسی و جزوات مورد نیاز، بهره گیری از مربیان صاحب تجربه ، بهره مندی از چاپ و انتشارات ، اعطای تسهیلات آموزشی از سوی دانشگاه و الزام همه شاغلان و افراد متقاضی به شرکت در دوره های آموزشی و پرداخت هزینه ها از سوی اتحادیه است.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

3 روز ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

3 روز ago

کنارهم قرارگرفتن تولیدکنندگان راهی برای رشد وموفقیت صنعت نساجی(ویدیو)

شرکت کامل پتروتک شیمی یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید مواد اولیه…

3 روز ago

صنعت پوشاک و منسوجات، تجارت بین الملل و الگویابی صادرات به اروپا

ترجمه و اقتباس، تدوین و تحلیل: ابوالفضل قندچی/ دارای دکترای مهارتی (DBA) عصر جدید تجارت…

4 روز ago

هـدف شـرکت فـرجاد تـوان آسـیا کمک به صنعت فرش ماشینی ایران (ویدیو)

نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی باید در سال های آینده قوی تر و موفق تر…

5 روز ago

بـرگزاری نـمایشگاه صنـایع وابـسته فـرش ماشینی موجب رونق این صنعت می شود(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان بعد از ۳سال برگزار شد. این…

5 روز ago