Categories: اخبار نساجی

امضای تفاهم نامه همکاری برای حمایت از تولید صادرات گرا

 

تفاهم نامه همکاری سه جانبه بین صندوق ضمانت صادرات ایران، مرکز امور اصناف و بازرگانان وزارت صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف ایران امضاء شد.

به گزارش ایرنا از صندوق ضمانت صادرات ایران، در راستای احراز هر چه بهتر سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و برنامه های راهبردی در حوزه اصناف و تعامل بیش از گذشته صندوق ضمانت صادرات ایران با تشکل های صنفی، تفاهم نامه سه جانبه بین این صندوق و مرکز امور اصناف و بازرگانان و اتاق اصناف ایران با حضور روسای این سه مجموعه به امضاء رسید.

حمایت از برنامه های اتحادیه های صادراتی یا تولیدی اصناف در راستای توسعه صادرات در حوزه پوشش ریسک های صادراتی و تسهیل تامین مالی صادراتی به خصوص برای آن دسته از اصنافی که از سوی مرکز و اتاق معرفی می شوند، پوشش بیمه ریسک های سیاسی سرمایه گذاری خارجی در حوزه احداث واحدهای صنعتی، شهرک ها و مجتمع عای تجاری و خدماتی به ویژه فروشگاه های زنجیره ای در خارج از کشور، همکاری در جهت ارزیابی موثر و بهینه اعتبار متقاضیان استفاده از خدمات تضمینی صندوق با رعایت اصول حرفه ای و بر پایی همایش و کارگاه های آموزشی فصلی مشترک به منظور توانمندسازی اعضای علاقمند به صادرات با حضور و مشارکت هر سه مجموعه، از جمله محورهای عمده این تفاهم نامه است.

عضو هیات مدیره صندوق ضمانت صادرات ایران در حاشیه آئین امضاء این تفاهم نامه اظهار داشت: در سال جاری یکی از محورهای اصلی و مورد تاکید مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت، موضوع حمایت از تولید است و این موضوع در صندوق، با توجه به رسالت و وظایف قانونی تعریف شده برای این مجموعه، در قالب حمایت از تولیدات صادرات گرا و یا دارای ظرفیت صادراتی قابل اجراست.

اسماعیل دهبان افزود: از سویی بسیاری از واحدهای تولیدی توانمند از ظرفیت های بسیار مناسب موجود در صندوق بی اطلاع هستند و جهت استفاده از ابزارهای حمایتی و خدمات و محصولات بیمه ای و تضمینی به صندوق مراجعه نداشتند.

وی اضافه کرد: از این رو تفاهم نامه حاضر با دو مجموعه متولی امر تولید کشور به امضاء رسید تا این فاصله اطلاعاتی با همکاری سه مجموعه برطرف شود.

به گفته دهبان، همچنین مقرر شد پروانه کارگزاری صندوق ضمانت صادرات ایران به اتاق اصناف ایران در آینده نزدیک اعطاء شود تا این همکاری گسترده تر شود.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

2 روز ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

2 روز ago

کنارهم قرارگرفتن تولیدکنندگان راهی برای رشد وموفقیت صنعت نساجی(ویدیو)

شرکت کامل پتروتک شیمی یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید مواد اولیه…

2 روز ago

صنعت پوشاک و منسوجات، تجارت بین الملل و الگویابی صادرات به اروپا

ترجمه و اقتباس، تدوین و تحلیل: ابوالفضل قندچی/ دارای دکترای مهارتی (DBA) عصر جدید تجارت…

3 روز ago

هـدف شـرکت فـرجاد تـوان آسـیا کمک به صنعت فرش ماشینی ایران (ویدیو)

نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی باید در سال های آینده قوی تر و موفق تر…

4 روز ago

بـرگزاری نـمایشگاه صنـایع وابـسته فـرش ماشینی موجب رونق این صنعت می شود(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان بعد از ۳سال برگزار شد. این…

4 روز ago