Categories: اخبار نساجی

انتظار ارزانی بازار سکه

 

در پی بازگشت التهاب به بازار سکه و ارز، رئیس‌کل بانک مرکزی در نخستین موضع‌گیری، راهکار بانک مرکزی برای مواجهه با این التهاب را اعلام کرد.

به گزارش همشهری، محمود بهمنی دیروز در حاشیه همایش روز صنعت و معدن با اشاره به افزایش قیمت سکه و ارز در بازار از هفته گذشته، از احتمال عرضه پیش از موعد سکه‌های ثبت‌نامی به بازار خبر داد. وی با بیان اینکه قرار است دو میلیون و ۲۰۰هزار سکه از دوم مردادماه به خریداران عرضه شود، تأکید کرد: اگر لازم باشد، این اقدام زودتر صورت می‌گیرد.

بهمنی با بیان اینکه ۹میلیون و ۶۰۰هزار قطعه پیش فروش شده گفت: صاحبان چهار میلیون قطعه سکه بدون اینکه طالب سودی باشند، انصراف داده و به سمت بازارهای دیگر ازجمله اوراق مشارکت رفته‌اند. رئیس‌کل بانک مرکزی همچنین با بیان اینکه مشکل منابع ارزی نداریم، گفت: مشکل نقل و انتقال داشتیم که با برداشته شدن تحریم‌ها از ۲۰کشور این امر به‌زودی مرتفع خواهد شد. بهمنی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون منابع مازاد ارزی داریم، بنابراین دلیلی برای افزایش قیمت ارز وجود ندارد.

قیمت سکه و دلار که در هفته گذشته نشانه‌هایی از حبابی شدن را از خود بروز داده و بدون ضابطه افزایش یافته بود، روز گذشته درپی کاهش نرخ دلار، روند نزولی در پیش گرفت؛ اما مقاومت بازار، این روند را دوباره به سمت قیمت‌های بالاتر افزایش داد. به گزارش همشهری، بهای هر سکه تمام بهار آزادی که روز پنجشنبه هفته گذشته به ۷۸۰هزار تومان رسیده بود با ۲۵هزار تومان کاهش به ۷۵۵هزار تومان رسید.

دلار هم پس از پشت سر گذاشتن یک هفته تاریخی، دیروز دوباره به پایین‌تر از مرز دو هزار تومان رسید و در نرخ ۱۹۸۶تومان تثبیت شد. رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر در گفت‌وگو با خبرنگار ما علت افزایش قیمت سکه در پایان هفته گذشته را افزایش قیمت دلار عنوان کرد و افزود: منطقی شدن نرخ دلار در صبح روز گذشته سبب شد تا قیمت طلا هم کاهش بیابد.

محمد کشتی آرای ادامه داد: اما از بعد از ظهر به واسطه انتظارات قیمتی ناشی از شرایط بین‌المللی، بازار تا حدودی با افزایش تقاضا مواجه شد و نرخ دلار بالا رفت. همین امر سبب شد تا بهای طلا مجدداً اندکی افزایش یافته و به ۷۵۵هزار تومان برسد. به گفته او در آخرین ساعات روز گذشته با توجه به نرخ دلار، قیمت طلا منطقی بوده و حباب قیمتی هفته گذشته از بین رفته است.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

نمایشگاه دموتکس خاورمیانه در آینده پتانسیل های خود را بیشتر نشان خواهد داد(ویدیو)

شرکت فرش خاطره کویر کاشان در سال 1380 شروع به فعالیت کرده است. در حال…

19 ساعت ago

رونق نمایشگاه دموتکس خاورمیانه و آینده درخشان برای صنعت فرش (ویدیو)

نمایشگاه دموتکس خاورمیانه بازگشت بسیار خوبی داشته است و این نمایشگاه آینده بسیار خوبی خواهد…

1 روز ago

در نمایشگاه دموتکس دبی پرتعداد بودیم، اما تنهای تنها…

در نمایشگاه دموتکس خاورمیانه که در دبی برگزار شد طبق آمارها ۷۰ درصد  فضای نمایشگاهی…

1 روز ago

برنده اصلی نمایشگاه های فرش ماشینی برگزارکنندگان هستند نه تولید کنندگان!

مهندس روزبه مروج از کارشناسان صنعت فرش ماشینی ایران در گفتگویی با مجله کهن دیدگاه…

1 روز ago

نمایشگاه Hometex استانبول ۲۰۲۴: دنیای منسوجات خانگی

Hometex استانبول، بزرگترین گردهمایی نساجی در اروپا، ایالات متحده آمریکا، خاورمیانه و آفریقا می باشد…

2 روز ago

گرجستان می تواند به قطب تجارت نساجی در منطقه تبدیل شود

گرجستان کشوری است که سابقه زیادی در صنعت نساجی و پوشاک دارد و در سالهای…

2 روز ago