Categories: اخبار نساجی

انتقادمصباحی‌مقدم ازعدم نظارت برموسسات مالی

 

رئیس کمیسیون ویژه بررسی طرح تحول اقتصادی، با انتقاد نسبت به نظارت ضعیف بانک مرکزی بر فعالیت موسسه‌های مالی و اعتباری تاکید کرد که برخی از این موسسه‌ها ۳۲ درصد از متقاضیان سود مطالبه می‌کنند؛ این امر مطابق کدام یک از مجوزها و مقررات بانک مرکزی است؟.

به گزارش افکار نیوز، غلامرضا مصباحی‌مقدم در گفت‌وگو با خانه ملت، با تاکید بر اینکه قوانین مربوط به نظارت بانک مرکزی برای راه‌اندازی و تشکیل موسسات مالی و اعتباری، کامل و جامع است، افزود: یک موسسه مالی و اعتباری نمی‌تواند اعلام موجودیت کند؛ مگر آنکه بانک مرکزی موافقت اصولی خود را داده و بعد بر عملکرد آنها به صورت منظم نظارت داشته باشد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس هشتم، ادامه داد: متاسفانه در مقام عمل این نظارت به طور کامل اجرا نمی‌شود؛ اما حیث وجود آیین‌نامه‌ها، دستورالعمل‌ها و قوانین پشتیبان هیچ مشکلی نداریم.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس هشتم، با بیان اینکه از نظر اعمال نظارت ضعیف هستیم، تصریح کرد: معتقدم که حداقل ۵۰ درصد توان بانک مرکزی باید صرف نظارت بر موسسه‌های مالی و اعتباری باشد؛ اما این اتفاق تاکنون رخ نداده است.

وی ادامه داد: علاوه بر این باید سیستم بر خط الکترونیک میان تمام این موسسه‌ها و بانک مرکزی برای امکان نظارت الکترونیک وجود داشته باشد که هنوز نهایی نشده، در صورتی که اگر این امکانات و ابزارها فراهم شود ما شاهد نظارت قوی و جدی خواهیم بود.

این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس هشتم، یادآور شد: در حال حاضر موسسه‌های مالی و اعتباری وجود دارند، که بدون هزینه دیرکرد تسهیلات، ۳۲ درصد از متقاضیان سود مطالبه می‌کنند؛ این امر مطابق کدام یک از مجوزها و مقررات بانک مرکزی است؟.

مصباحی‌مقدم با بیان اینکه این مسئله به طور مرتب نیز صورت گرفته گرفته است، گفت: اگر بانک مرکزی از این موضوع مطلع نباشد تاسف‌برانگیز است و در صورتی که اعلام کنند از این موضوع باخبرهستند، باید گفت که چرا از این تخلف‌ها جلوگیری نمی‌کنید؟

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس هشتم، با تاکید بر اینکه نظارت بسیار ضعیف است و از همین نظارت ضعیف نیز مردم دچار مشکلات بزرگ شده‌اند، پیشنهاد کرد بانک مرکزی بصورت نامحسوس با اعزام بازرسان خود به موسسات مالی و اعتباری نظارت خود بر این موسسه‌ها را تقویت کند.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

نمایشگاه فرش قازی آنتپ ۲۰۲۴: رویدادی موفق با چشم‌اندازهای امیدوارکننده برای آینده

گروه نمایشگاهی TÜYAP با همکاری اتاق بازرگانی قازی انتپ، نمایشگاه فرش قازی انتپ 2024 را…

3 روز ago

تمایز محصول استراتژی‌های کلیدی برای موفقیت در بازار رقابتی

تمایز محصول به یک استراتژی بازاریابی اشاره دارد که یک محصول را جذاب و متفاوت…

3 روز ago

شماره ۸۶ مجله نساجی کهن ویژه نامه تیرماه منتشر شد

تبلیغات روی جلد: شرکت معتمد تکس فهرست مطالب شماره 86 مجله نساجی کهن نمایشگاه اصفهان:…

4 روز ago

انتخاب هیات رییسه جدید اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران (ویدیو)

انتخاب هیات رییسه و بررسی مسائل مهم صادرات روز دوشنبه اول مرداد ماه ۱۴۰۳ پنجاهُ…

4 روز ago

ریچارد آرکرایت پیشگام انقلاب صنعتی و پدر سیستم کارخانه‌های مدرن

ریچارد آرک‌رایت: پدر سیستم کارخانه های صنعتی مدرن ریچارد آرکرایت بود. او که یک مرد…

4 روز ago

تفکر طراحی رویکردی برای خلق محصولات کاربرمحور و نوآورانه

تفکر طراحی روش یا رویکردی است که به افراد (مانند مدیران محصول یا طراحان محصول)…

5 روز ago