Categories: اخبار نساجی

انتقاد عراق از قراردادهای امضا شده با آمریکا

آمریکا با وجود اینکه طبق قرارداد باید ۱۴۰ دستگاه تانک به عراق تحویل می داد، اما هم اکنون ۱۳۱ دستگاه تانک “برامز” بیشتر به عراق تحویل داده نشده است و آمریکا از تحویل ۹ دستگاه تانک دیگر خودداری می کند. آمریکا این ۹ تانک را در مکان نامعلوم در داخل عراق نگهداری می کند و نمایندگان پارلمان عراق خواستار مشخص شدن مکان نگهداری این تانکها هستند و درباره شانه خالی کردن آمریکا از عمل به تعهدات نظامی و تسلیحاتی خود نگران هستند.

افکار نیوز :یک پایگاه روسی در مطلبی به انتقادهای نمایندگان پارلمان عراق از قراردادهای تسلیحاتی امضا شده با آمریکا و پایبند نبودن این کشور به تعهدات خود پرداخته است.

به گزارش مهر، پایگاه روسیا الیوم در گزارشی به انتقادهای نمایندگان پارلمان عراق و به ویژه اعضای کمیسیون امنیت و دفاع این کشور از قراردادهای نظامی آمریکا و عراق پرداخته است.

در این گزارش آمده است : نمایندگان پارلمان عراق، قرارداد مربوط به فروش تانک و نیز قراردادهای تسلیحاتی دیگر را مشکوک می دانند.

این پایگاه روسی بیان کرد: آمریکا با وجود اینکه طبق قرارداد باید ۱۴۰ دستگاه تانک به عراق تحویل می داد، اما هم اکنون ۱۳۱ دستگاه تانک “برامز” بیشتر به عراق تحویل داده نشده است و آمریکا از تحویل ۹ دستگاه تانک دیگر خودداری می کند.

در این گزارش ذکر شده است : آمریکا این ۹ تانک را در مکان نامعلوم در داخل عراق نگهداری می کند و نمایندگان پارلمان عراق خواستار مشخص شدن مکان نگهداری این تانکها هستند و درباره شانه خالی کردن آمریکا از عمل به تعهدات نظامی و تسلیحاتی خود نگران هستند.

گزارش فوق بیان کرد: سفارت آمریکا در واکنش فوری به این موضوع دلایل تحویل ندادن تجهیزات مذکور را این گونه توجیه می کنند که برخی قطعات همراه این تانکها علت تاخیر است و در سریعترین زمان ممکن، ۹ دستگاه تحویل داده می شود.

“حاکم الزاملی” عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق می گوید : با وجود امضای قرارداد مذکور، اما به نظر می رسد جدیت لازم وجود ندارد.

وی افزود: وزارت دفاع عراق باید برای تامین سلاح به منابع دیگری همانند روسیه، فرانسه، ایتالیا، کرواسی و صربستان هم توجه کند، زیرا در بسیاری از موارد هم قیمتها کمتر است، هم سلاحها از کارایی بیشتری برخوردارند.

“احمد الجبوری” از نمایندگان پارلمان عراق در این باره گفت : بسیاری از قراردادهای تسلیحاتی که میان عراق و آمریکا به امضا رسیده است، نیاز به شفافیت کافی دارد.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

3 روز ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

3 روز ago

کنارهم قرارگرفتن تولیدکنندگان راهی برای رشد وموفقیت صنعت نساجی(ویدیو)

شرکت کامل پتروتک شیمی یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید مواد اولیه…

3 روز ago

صنعت پوشاک و منسوجات، تجارت بین الملل و الگویابی صادرات به اروپا

ترجمه و اقتباس، تدوین و تحلیل: ابوالفضل قندچی/ دارای دکترای مهارتی (DBA) عصر جدید تجارت…

4 روز ago

هـدف شـرکت فـرجاد تـوان آسـیا کمک به صنعت فرش ماشینی ایران (ویدیو)

نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی باید در سال های آینده قوی تر و موفق تر…

5 روز ago

بـرگزاری نـمایشگاه صنـایع وابـسته فـرش ماشینی موجب رونق این صنعت می شود(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان بعد از ۳سال برگزار شد. این…

5 روز ago