Categories: اخبار نساجی

انصراف از یارانه‎ها برای دهک بالا اجبار نیست

 

تین نیوز: استاندار گلستان گفت: انصراف از یارانه‎ها برای دهک بالا اجبار نیست.

جواد قناعت صبح امروز در جمع مدیران گلستان اظهار داشت: در حال حاضر نزدیک به ۷۵ میلیون نفر از ایرانی‎ها یارانه پرداخت می‎شود و به دلیل اینکه طبق قانون، یارانه به همه افراد تعلق می‎گیرد در مرحله اول هدفمندی یارانه‎ها همه افراد جامعه از آن یکسان بهره‎مند می‎شوند.

این مسئول با اشاره به اینکه در مرحله دوم، یارانه‎ها متناسب با درآمد خانوارها پرداخت می‎شود، افزود: تا به امروز بیش از ۸۰۰ هزار خانوار شناسایی شده‎اند که در دهک ۹ و ۱۰ قرار گرفته‎اند و از تملک خوبی برخوردار هستند.

قناعت با بیان اینکه این تعداد خانوار ۷ میلیون نفر در سطح کشور است، تصریح کرد: دولت می‎خواهد با اختیار و داوطلبانه به این تعداد بگوید که از گرفتن یارانه‎ها انصراف دهید و در این کار جبری وجود ندارد.

استاندار گلستان متذکر شد: اطلاعات مالی خانوارها از اسرار است و کسی حق ندارد که این اطلاعات را فاش کند و با این مسئله قانونی برخورد می‎شود.

وی با بیان اینکه چند هزار نفر از افراد دهک بالا در گلستان نیز وجود دارد، افزود: پیامک سازمان هدفمندی یارانه‎ها ۳۰۰۰۲۵ است و چنانچه این پیامک برای فردی ارسال شد با انتخاب گزینه مورد نظر از کل یارانه، نصف یارانه، مابه تفاوت یارانه و یا اینکه با انتخاب گزینه چهارم عدم انصراف، از یارانه همچنان برخوردار شود.

این مسئول با اشاره به اینکه  کارمند، روستایی و معلم در رده دهک بالا قرار ندارد، خاطرنشان کرد: اگر فردی از جواب به این پیامک خودداری کند به منزله حذف و انصراف از یارانه محسوب می‎شود.

استاندار گلستان آبیاری تحت فشار را از دیگر اولویت‎های برشمرد که در سال ۱۳۹۱ انجام خواهد شد و افزود: در سال ۱۳۹۰ چون بستر مناسب این کار فراهم نشده بود چندان خوب به آن پرداخته نشد، اما انتظار داریم در سال ۱۳۹۱ با توجه به اینکه بستر این کار نیز فراهم است با قدرت و سرعت بیشتری انجام شود.

وی اتمام طرح‎های مهر ماندگار را از دیگر اولویت‎ها دانست و یادآور شد: در گلستان ۲۲ طرح مهر ماندگار وجود دارد که با جدیت پیگیری می‎شود و مسکن مهر نیز تا پایان امسال با توجه به اینکه در آخرین سال کاری دولت قرار داریم به اتمام خواهد رسید.

قناعت مسئله اشتغال را همچنان یکی از موضوعات مهم برای استان گلستان عنوان کرد و یادآور شد: انتظار داریم که در سال ۱۳۹۱ نیز به این موضوع با جدیت در استان پرداخته شود.

این مسئول با بیان اینکه شورای هماهنگی مبارزه با اعتیاد به استانداری گلستان واگذار شده، اذعان داشت: در سال گذشته با اقدامات انجام شده فاز یک مرکز ترک اعتیاد توسکستان انجام شد و در سال جاری فازهای بعدی این مرکز مورد بهره‎برداری قرار خواهد گرفت.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

دستاوردهای مجموعه آکسارای در تولید و صادرات محصولات کالای خـواب (ویدیو)

حضور در نمایشگاه‌ها بسیار اهمیت دارد، اما متأسفانه فاصله زمانی و روزهای برگزاری، به‌خصوص ساعت‌های…

9 ساعت ago

نمایشگاه ایران تکس ۱۴۰۳ و اهمیت حضور شرکت‌های بازیافت (ویدیو)

نمایشگاه ایران تکس ۱۴۰۳ به عنوان یکی از مهم‌ترین رویدادهای صنعت نساجی در کشور، با…

9 ساعت ago

پرزینگی در نخ، علت ها و طریقه جلوگیری از آن

پرزینگی در نخ بوسیله الیاقی که از نخ بیرون آمده اند ایجاد میشود. موئینگی به…

1 روز ago

شرکت آراز: معرفی محصولات هوشمند مانیتورینگ و کنترل کیفیت در صنعت بافندگی (ویدیو)

شرکت آراز علاوه بر فعالیت در حوزه ماشین‌های گردبافی، محصولات مانیتورینگ پیشرفته‌ای برای کنترل و…

2 روز ago

جامعه پژوهشی و رشته فرش: بررسی کیفیت و راهکارهای بهبود

وضعیت کنونی و چشم‌انداز فارغ‌التحصیلان رشته‌های صنایع دستی و فرش در ایران جامعه کنونی شاهد…

5 روز ago

نمایشگاه نساجی: فرصتی برای بهبود فروش و چالـش‌های واردات بی‌رویه (ویدیو)

نمایشگاه‌ نساجی همواره فرصتی بی‌نظیر برای ارائه محصولات جدید و ایجاد تعاملات سازنده میان تولیدکنندگان…

6 روز ago