Categories: اخبار نساجی

انهدام ۳ هزار تن کالا

مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی با اعلام اینکه از فروش کالای قاچاق خوشحال نمی‌شویم، گفت: سال گذشته ۳ هزار تن کالا منهدم کردیم.

به گزارش افکار نیوز، اردشیر محمدی در گفتگو با مهر در پاسخ به برخی شائبه هایی که نسبت به عملکرد این سازمان در فروش کالاها مطرح می شود، گفت: قانونگذار نحوه تملک اموال منقول و غیرمنقول را به سازمان اموال تملیکی بر اساس قانون تکلیف کرده است، یعنی بر اساس آن سازمان می تواند برای کالای قاچاق ضبط شده توسط دولت و کالایی که به تملک دولت درآمده است و مدیریت فروش آن بر اساس قانون بر عهده سازمان است، اقدام کند.

مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی با تاکید بر اینکه این سازمان دو اقدام در مقابل این کالاها انجام می دهد که شامل انهدام و یا فروش اینگونه کالاها است، افزود: اما این سئوال مطرح می شود که آیا همه کالاهایی که به ظن قاچاق توقیف می شود باید منهدم شود و آیا انهدام منطقی است، زیرا این کالاها سرمایه کشور هستند گرچه رقم آنها قابل توجه نیست.

وی خاطرنشان کرد: سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی امانت دار اموال مردم است و این امانت داری به ما حکم می کند که اجازه ندهیم به این کالاها آسیب برسد و اموال و سرمایه ها از بین برود. کالاهایی که از لحاظ بهداشتی، استاندارد و مقررات کشور قابلیت ورود به جامعه را ندارد این سازمان با توجه به نقش حاکمیتی خود آنها را منهدم می کند.

محمدی با اشاره به اینکه این سازمان سالانه هزار تن کالا منهدم می کند که بیشتر آنها غیر بهداشتی و غیراستاندارد است، اظهارداشت: سال گذشته سازمان ۳ هزار تن کالا را منهدم کرد.

مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی گفت: سازمان بیش از ۹۵ درصد کالاها را در قالب حراج و مزایده بفروش می رساند، ما قیمت پایه برای کالاها تعیین می کنیم و افراد در مزایده و حراج شرکت کرده و بالاترین قیمت برنده می شود.

وی افزود: اگر کالا در یک پروسه قانونی برائت گرفت اما سازمان کالا را منهدم کرده باشد، ما حاصل فروش را به نرخ روز در اختیار فرد صاحب کالا قرار می دهیم. سهم سازمان از فروش اموال منقول ۱۰ درصد و از اموال غیر منقول ۵ درصد است.

این مقام مسئول عنوان کرد: سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی دستگاهی است که وجه حاکمیتی آن بر وجه بنگاه اقتصادی و درآمد زایی آن سنگینی می کند، گرچه سازمانی درآمد هزینه ای هستیم اما وجه حاکیمتی مهمتر است.

وی با اعلام اینکه از فروش کالای قاچاق خوشحال نمی شویم، گفت: به دلیل وجه حاکمیتی است که سازمان در برخی از سالها زیان ده بوده است، این در حالی است که هزینه انهدام از محل درآمد خود سازمان تامین می شود و در هیچ کجا از بودجه عمومی استفاده نمی کند. اگر انهدامی صورت نمی گرفت و کالا فروخته می شد، سازمان هم درآمد داشت و هم اینکه هزینه ها را نداشت

محمدی عنوان کرد: سازمان نه تنها از کالای قاچاقی که به دست ما برای فروش می رسد خوشحال نمی شود بلکه از این بابت که قاچاق به اقتصاد کشور لطمه می زند بسیار ناراحت می شود و در لایحه جدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز نقش سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی پر رنگ تر شده و ما عضو اصلی ستاد مبارزه با چاق کالا و ارز هم شده ایم.

مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی خاطرنشان کرد: نقش حاکمیتی سازمان بسیار پررنگ است و اگر صلاح باشد و کالا به حقوق مصرف کننده آسیب برساند اجازه نمی دهیم که کالا هر چقدر هم که برای سازمان درآمد داشته باشد وارد جامعه شود.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

2 روز ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

2 روز ago

کنارهم قرارگرفتن تولیدکنندگان راهی برای رشد وموفقیت صنعت نساجی(ویدیو)

شرکت کامل پتروتک شیمی یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید مواد اولیه…

2 روز ago

صنعت پوشاک و منسوجات، تجارت بین الملل و الگویابی صادرات به اروپا

ترجمه و اقتباس، تدوین و تحلیل: ابوالفضل قندچی/ دارای دکترای مهارتی (DBA) عصر جدید تجارت…

3 روز ago

هـدف شـرکت فـرجاد تـوان آسـیا کمک به صنعت فرش ماشینی ایران (ویدیو)

نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی باید در سال های آینده قوی تر و موفق تر…

4 روز ago

بـرگزاری نـمایشگاه صنـایع وابـسته فـرش ماشینی موجب رونق این صنعت می شود(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان بعد از ۳سال برگزار شد. این…

4 روز ago