اولویت ما انتقال دانش فنی است نه صرف خرید و واردات ماشین آلات

 

محمدمهدی رئیس زاده- دبیرکل انجمن صنایع نساجی ایران- از برگزاری نشست تخصصی نساجی طی سفر رئیس جمهور به ایتالیا و فرانسه خبر داد.

وی ضمن اشاره به حضور در نمایشگاه بین المللی ایتمای میلان و برگزاری جلسات مختلف با انجمنها و تشکلهای نساجی کشورهایی مانند کره جنوبی، تایوان، سوئیس، آمریکا، انگلیس، ایتالیا و فرانسه جهت سرمایه گذاری مشترک و انتقال دانش فنی نساجی به ایران تصریح کرد: به مدیران انجمنها و تشکلهای مذکور عنوان کردهایم که اولویت ما انتقال دانش فنی است نه صرف خرید و واردات ماشین آلات مدرن نساجی که خوشبختانه این موضوع به تأیید آنان رسیده است و مقرر شده نیروهای متخصص آنان جهت آموزش راهی ایران شوند و در مقابل متخصصین ما نیز برای حضور در دوره های آموزشی وتکمیل دانش فنی خود به این کشورها اعزام شوند.

وی در بخش دیگر این مصاحبه به لغو سفر رئیس جمهور به فرانسه و ایتالیا اشاره کرد و گفت: قرار بود در این سفر نشست تخصصی نساجی برای علاقه مندان به سرمایه گذاری مشترک با صنعتگران نساجی ایران برگزار شود که بهدلیل حملات تروریستی به فرانسه، این سفر معلق ماند. رئیس زاده از سفر رئیس جمهور ایتالیا و هیئت همراه در اواخر نوامبر سالجاری و سرمایه گذاران و صنعتگران سوئیس در آینده نزدیک نیز خبر داد و گفت: اغلب کشورها منتظر به نتیجه رسیدن برجام و لغو تحریمهای ایران هستند تا بار دیگر تعاملات تجاری واقتصادی با ایران را آغاز نمایند.

رئیس زاده یادآور شد: در ایتمای میلان، ۱۶۵۰ شرکت در ۱۱ سالن حضور داشتند که هر یک از این سالنها براساس شاخه های مختلف صنایع نساجی تقسیم بندی شده بودند. در مقایسه با ایتمای چهار سال قبل تعداد شرکت کنندگان از رشد ۲۰% افزایش برخوردار بودند. چیدمان ایتما به عنوان یک نمایشگاه تخصصی کاملاً قابل قبول بود ضمن اینکه تکنولوژیهای جدید و نوین به خصوص در بخش تکمیل و چاپ دیجیتال عرضه شده بود.

به گفته دبیرکل انجمن نساجی اغلب شرکتهای اروپایی به طور کامل یک خط تولید را در غرفه خود مستقر کرده بودند و حدود ۱۰۰ هزار بازدیدکننده از ۱۴۰ کشور دنیا در این نمایشگاه حضور بهم رساندند. همچنین بیشترین تعداد شرکت کنندگان از ایتالیا کشور میزبان و سپس کشورهای چین، هند و ترکیه بودند.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

شروع ضعیف نمایشگاه صنایع وابسته فـرش ماشـیـنی کاشـان در سـال اول(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان در سال اول برگزاری خود در سایت نمایشگاهی…

15 ساعت ago

فواصـل کم بین برگـزاری نـمایشگـاه ها باعث پایین آمدن کیفیت آن ها میشود(ویدیو)

کاشان قطب صنعت نساجی ایران است. شهر کاشان پتانسیل های بسیار زیادی در زمینه صنعت…

15 ساعت ago

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

5 روز ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

5 روز ago

کنارهم قرارگرفتن تولیدکنندگان راهی برای رشد وموفقیت صنعت نساجی(ویدیو)

شرکت کامل پتروتک شیمی یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید مواد اولیه…

5 روز ago

صنعت پوشاک و منسوجات، تجارت بین الملل و الگویابی صادرات به اروپا

ترجمه و اقتباس، تدوین و تحلیل: ابوالفضل قندچی/ دارای دکترای مهارتی (DBA) عصر جدید تجارت…

5 روز ago