ایتالیا ۲۲ میلیون یورو ماشین‌آلات نساجی به ایران صادر کرد

به نقل از امور فرهنگی و ارتباطات شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان، جورجیو کالکولی در سمینار بازرگانی سفارت ایتالیا در اصفهان افزود: این میزان در سال ۲۰۰۷، حدود ۳۴ میلیون یورو بوده است.
وی اظهار داشت: انجمن تولیدکنندگان ماشین‌آلات نساجی ایتالیا تعاملات بسیار سازنده‌ای با شرکت‌های ایرانی فعال در این زمینه داشته و اقدامات موثری را برای به روز کردن اطلاعات دست‌اندرکاران این صنعت در ایران انجام داده است.

مسئول انجمن تولید کنندگان ماشین‌آلات نساجی ایتالیا با اشاره به اینکه ۸۰ درصد از گردش مالی صنعت نساجی ایتالیا از طریق شرکت‌های عضو این انجمن صورت می‌گیرد، افزود: این انجمن شرکت‌های فعال در این زمینه را دور هم جمع کرده تا تعاملات فعالان این بخش با یکدیگر را تقویت سازد.
کالکولی هدف از برگزاری این سمینار را ایجاد ارتباط دوستانه و فعالانه میان شرکت‌های ایرانی و ایتالیایی شرکت کننده و ایجاد پایه‌ای برای همکاری‌های آتی در این مورد دانست و گفت: با توجه به قابلیت‌های فراوان ایران در صنعت نساجی، امیدواریم این صنعت طی سال‌های آینده بیش از پیش در ایران گسترش یابد.
در ادامه نماینده یکی از شرکت‌های ایتالیایی حاضر در جلسه، بر لزوم افزایش فناوری‌های کاربردی صنعت نساجی در ایران تأکید کرد و گفت: ایران باید ترتیبی فراهم کند تا به نیازهای اساسی بازار نساجی خود، واقف شود.
جوانی سوماریوا بیان داشت: توجه بیشتر به فرآیند کنترل کیفی محصولات، بازرسی نهایی، بسته‌بندی و حمل، ایجاد قابلیت ردیابی محصول، نیازسنجی مشتری و اطلاعات مشتری‌یابی از دیگر ملزومات صنعت نساجی در ایران است.
وی ادامه داد: تجارب کشورهای پیشرفته و در حال توسعه در این بخش نشان می‌دهد، محصولات سازگار با محیط زیست، همواره اقتصادی‌تر هستند.

وی بر توجه به کاهش ضایعات محصول و ارتقای اتوماسیون صنعتی در ایران به منظور کاهش اتلاف زمان، افزایش تولید و افزایش بهره‌وری تاکید کرد و بیان داشت: این امر به معنای حذف نیروی انسانی نیست، بلکه راهکاری برای افزایش بهره‌وری نیروی انسانی ماهر در واحد زمان و در نتیجه ارتقای میزان تولید و ارزش کیفی محصولات است.
در این همایش که با همکاری و مشارکت دفتر مرکزی بخش توسعه بازرگانی سفارت ایتالیا در ایران و انجمن تولید کنندگان ماشین‌آلات نساجی ایتالیا برگزار شد، ۱۰ شرکت ایتالیایی فعال در زمینه نساجی بخش چاپ، تکمیل و رنگرزی به معرفی مجموعه خود و تولیدات و نوآوری‌های اخیر خود پرداختند.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

شرکت آراز: معرفی محصولات هوشمند مانیتورینگ و کنترل کیفیت در صنعت بافندگی (ویدیو)

شرکت آراز علاوه بر فعالیت در حوزه ماشین‌های گردبافی، محصولات مانیتورینگ پیشرفته‌ای برای کنترل و…

15 ساعت ago

جامعه پژوهشی و رشته فرش: بررسی کیفیت و راهکارهای بهبود

وضعیت کنونی و چشم‌انداز فارغ‌التحصیلان رشته‌های صنایع دستی و فرش در ایران جامعه کنونی شاهد…

4 روز ago

نمایشگاه نساجی: فرصتی برای بهبود فروش و چالـش‌های واردات بی‌رویه (ویدیو)

نمایشگاه‌ نساجی همواره فرصتی بی‌نظیر برای ارائه محصولات جدید و ایجاد تعاملات سازنده میان تولیدکنندگان…

5 روز ago

حوله‌های مسافرتی: سبکی و کارایی در سفرهای شما

حوله‌های مسافرتی به عنوان یکی از لوازم ضروری سفر، نقش مهمی در افزایش راحتی و…

5 روز ago

درخواست دقت و ریزبینی در انتخاب مسئول حوزه صنایع دستی و فرش

سخنی کوتاه با رئیس جمهور؛ ضمن تبریک به رئیس جمهور جدید جناب آقای دکتر پزشکیان،…

5 روز ago

مزایای استفاده از حوله‌های ارگانیک و بامبو: حفظ سلامتی و محیط زیست

چرا باید از حوله‌های ارگانیک و بامبو استفاده کنیم؟ استفاده از حوله‌های ارگانیک و بامبو…

6 روز ago