اخبار نساجی

ضرورت توجه به ۵ راهکار اساسی برای توسعه معدن

 

ضرورت توجه به 5 راهکار اساسی برای توسعه معدن

نائب رئیس خانه معدن گفت: نگاه توسعه ای به معادن، ایجاب می کند تا به ۵ راهکار اساسی و زیربنایی در این بخش توجه شود.

به گزارش ایلنا، محمد رضا بهرامن با بیان این مطلب اظهار داشت: «شفاف سازی قوانین و مقررات» از جمله راهکارهای زیربنایی توسعه بخش معادن محسوب می شود تا سرمایه گذاران با چشم انداز مطمئن وارد فعالیت های معدنی شوند. وی افزود: اجرای صحیح و کامل پنجره واحد قوانین و مقررات بخش معدن توسط نهاد های مرتبط با این بخش نظیر اداره منابع طبیعی، محیط زیست و میراث فرهنگی، ضروری است.

نائب رئیس خانه معدن با اشاره به «تکمیل امر سرمایه گذاری در بخش اکتشاف توسط دولت» به عنوان یکی دیگر از راهکارهای توسعه معدن، تصریح کرد: با توجه به وسعت کشور و پروانه های اکتشافی، حفاری ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار متر در سال بسیار ناچیز بوده و قابل مقایسه با کشورهای معدن خیز دنیا نیست. وی ادامه داد: با توجه به جایگاه ویژه بخش معدن در اقتصاد، امیدواریم دولت وظایف اکتشافی را به طور کامل ادا کند.

بهرامن «نوسازی ماشین آلات» و «توجه به نیروی متخصص» را از دیگر راهکارهای توسعه بخش معدن برشمرد و گفت: ماشین آلات معادن با ظرفیت حدود ۱۹۰ میلیون تن به کار گرفته شده و الان نیز با وجود افزایش ظرفیت استخراج به حدود ۳۰۰ میلیون تن، این ماشین آلات تغییری نکرده است. وی افزود: نگاه کارشناسی در سیاست گذاری ها برای حذف عوامل بازدارنده و نیز جایگزینی عوامل تشویقی در قوانین، می تواند راهگشا باشد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نائب رئیس خانه معدن همچنین «تدوین ضوابط، مقرارت و مشوق ها برای افزایش سرمایه گذاری در بخش فرآوری معادن» را از دیگر راهکارهای توسعه این بخش ذکر کرد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×