ایستگاه‌ تأمین مواد اولیه فرش راه اندازی می شود

رئیس مرکز ملی فرش ایران از راه ‌اندازی ایستگاه‌ تأمین مواد اولیه فرش در کشور خبر داد‎. ‎  به‎ ‎گزارش موج، فیصل مرداسی در حاشیه برگزاری نمایشگاه فرش دست‌باف در همدان‎ ‎با بیان اینکه صادرات فرش در سال گذشته ۴۶۰ میلیون دلار بوده است، اظهار‎ ‎داشت: با راه ‌اندازی این ایستگاه‌ ها، مواد اولیه مرغوب و نقشه‌های مطلوب‎ ‎با قیمت مناسب و همچنین ارائه مشاوره در زمینه رنگ، طرح و بازاریابی در‎ ‎اختیار دست ‌اندرکاران فرش قرار می ‌گیرد‎

‎وی گفت: علاقمندی به فرش‎ ‎ایرانی در کشور‌های مختلف بالاست و کشورهای ثروتمند جدید از‌ جمله‎ ‎کشور‌های آمریکای لاتین، حوزه خلیج فارس و کشور‌های عربی موقعیت خوبی برای‎ ‎صادرات فرش ایران هستند‎.
‎فیصل مرداسی با بیان این نگرانی که هدفمند‎ ‎کردن یارانه‌ها می‌تواند تورم را افزایش دهد،‌ افزود: باید با تدارکات در‎ ‎نظر گرفته شده از سوی وزارت بازرگانی، در قالب بسته‌های حمایتی، امنیت‎ ‎روانی قالیبافان تأمین شود‎.
‎وی با اشاره به اینکه آمار رسمی از‎ ‎بافندگان کشور وجود ندارد، افزود: باید ترویج فرشبافی و تهیه برنامه‌‌های‎ ‎تلویزیونی برای ارتقای منزلت قالی ‌بافان و تشویق جوانان در دستور کار‎ ‎قرار گیرد‎. رئیس مرکز ملی فرش ایران افزود: به طور قطع بدون شناخت‎ ‎نیازها و سلیقه مخاطبان، عرضه هیچ کالایی با توفیق همراه نیست که فرش‎ ‎دستباف نیز از این قاعده مهم مستثنی نیست‎.

‎مرداسی خاطر نشان کرد‎: ‎حفظ و اعتلای مقام و جایگاه والای فرش دستباف ایران به عنوان یک میراث‎ ‎گرانقدر فرهنگی و هنری در سطح ملی و بین‌المللی از طریق نظارت، هدایت و‎ ‎حمایت تشکل‌های مختلف مردمی، هنرمندان، بافندگان، صادرکنندگان و همه دست‎ ‎‏‌اندرکاران در عرصه این هنر ملی، حمایت از توسعه صادرات این محصول در سطح‏‎ ‎جهان و تلاش برای حفظ موقعیت اقتصادی و معرفی مؤثر این محصول با ارزش از‎ ‎جمله اهداف پیش روی مرکز ملی فرش ایران است‎. ‎

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

فرش عظیم زاده: جلوه ای از هنر و خلاقیت در نمایشگاه دموتکس خاورمیانه

فرش عظیم زاده یکی از معروفترین و بزرگترین تولیدکنندگان در زمینه فرش دستبافت است. این…

16 ساعت ago

فرش ایرانی؛ قدرتمند اما نیازمند بازاریابی هدفمند (ویدیو)

معرفی کوتاه از شرکت بزرگ فرش قنبری نیا من امیر قنبری نیا پسر حاج محمود…

18 ساعت ago

بازگشت ایران به صحنه بین المللی در نمایشگاه دموتکس دبی (ویدیو)

نمایشگاه دموتکس خاورمیانه با یک وقفه 14 ساله دوباره برگزار شد و براساس در خواست…

3 روز ago

به برگزارکنندگان دموتکس دبی اعتماد داریم و به آینده آن امیدواریم (ویدیو)

نمایشگاه دموتکس دبی بعد از تقریبا دوازده سیزده سال دوباره برگزار شد و یک وقفه…

3 روز ago

فرش بهشتی در مسیر گسترش صادرات؛ اینبار دموتکس دبی (ویدیو)

شرکت فرش بهشتی با توجه به اینکه هدف گذاری خود را در چند سال اخیر…

4 روز ago

با حمایت دموتکس، دبی را به مرکز تجارت فرش ایرانی تبدیل می کنیم (ویدیو)

قالی زرتشت از سال 2014 حضور مستمر در نمایشگاه ها داشته است.محصولات قالی زرتشت شامل…

5 روز ago