Categories: اخبار نساجی

اگرکسری بودجه ندارید،سهم تولید راپرداخت کنید؟

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دولت در ادعای جدید خود مطرح کرده است که حتی یک ریال کسری بودجه ندارد ، پس باید پاسخ دهد که چرا سهم تولید را پرداخت نمی‌کند.

اگرکسری بودجه ندارید،سهم تولید راپرداخت کنید؟

به گزارش افکارنیوز،محمدرضا خباز در گفت‌وگو با خانه ملت گفت: ادعای این که دولت حتی یک ریال کسری بودجه ندارد ، این سوال را در اذهان عمومی به وجود می‌آورد که پس چرا سهم بخش تولید را پرداخت نمی‌کند.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که دولت پیش از این کسری بودجه را مانعی برای عدم پرداخت سهم تولید مطرح کرده بود، گفت: اگر دولت کسری بودجه ندارد چرا سهم بخش تولید را پرداخت نمی کند؟این عدم پرداخت در حالی است که عرصه تولید کشور و فعالان آن به دلیل مشکلات ناشی از افزایش قیمت‌ها در پی اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، تحت فشار بسیار زیاد قرار گرفته است.

وی خطاب به تیم اقتصادی دولت پرسید: اگر کسری بودجه ندارید، چرا با وجود گذشت ۱۴ ماه از آغاز به اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، یارانه تولیدکنندگان را نمی‌پردازید و قانون را اجرا نمی‌کنید؟

ادعاهای دولت مبنی بر نداشتن کسری بودجه مصداق مثل ” یک بام و دو هوا” است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادعاهای دولت در زمینه نداشتن کسری بودجه را مثل یک بام و دو هوا خواند و گفت: انتظار ملت از حاکمان ارائه اطلاعات و اخبار شفاف است لذا وقتی مجلس اظهار نظری می‌کند دولتی‌ها نباید سریع تیشه بردارند و ریشه حرف مجلس را بزنند.

وی افزود: حرف مجلس مبنی بر این که دولت کسری بودجه دارد بر مبنای پاسخ‌هایی است که نمایندگان دولت در کمیسیون‌ها به نمایندگان مجلس داده اند .

خباز ارائه اطلاعات غلط را به مردم ظلم و جفا در حق آنها توصیف و تصریح کرد: وقتی در کمیسیون سوال می‌کنیم که چرا سهم تولید و یا بودجه پروژه‌های عمرانی را پرداخت نمی‌کنید؟ می گویند کسری بودجه داریم و نمی‌توانیم سهم تولید را پرداخت کنیم و بعد شاهد هستیم معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوردر رسانه‌ای مدعی می‌شود که دولت نه سال گذشته و نه امسال حتی یک ریال هم کسری بودجه ندارد.

وی تاکید کرد:ارائه اطلاعات غلط نشان از عدم پایبندی دولت به قانون و ظلم و جفا در حق مردم است.

دولت مقید به اجرای قانون نیست/نحوه هزینه‌کرد اعتبارات کشور غلط است

خباز با تاکید بر این که درآمدهای کشور بالا است، گفت: درآمدهای کشور به هیچ عنوان کم نیست و اگر دولت هزینه‌کرد اعتبارات و بودجه کشور را بر اساس قانون انجام می‌داد، هرگز با کسری بودجه روبه‌رو نمی‌شد.

وی ادامه داد:در بودجه سال ۹۱ هر بشکه نفت بر مبنای ۸۱.۵ دلار در نظر گرفته شده و ۲۸ هزار میلیارد تومان نیز درآمد حاصل از دریافت مالیات پیش بینی شده و این مبالغ نشان می دهد که درآمدهای کشور در سطح قابل قبولی است پس نمی توان گفت که چون درآمد کشور پایین است ، دولت با کسری بودجه مواجه می‌شود.

عضو فراکسیون اقلیت مجلس با انتقاد از این که دولت اعتبارات را جابه‌جا هزینه می‌کند و این جابه‌جایی اعتبارات باعث عدم تحقق قانون و اهداف سند چشم انداز می شود، گفت:دولت درآمد کافی برای اجرای قانون دارد اما چون اعتبارات را درست و به جا هزینه نمی‌کند، با کسری بودجه روبه‌رو می‌شود و نمی‌تواند به درستی جوابگوی نیازهای کشور باشد.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری به تازگی مطرح کرده است که دولت نه در سال ۸۹ و نه در سال ۹۰ حتی یک ریال کسری بودجه نداشته است.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

صنعت نساجی و برگزاری نمایشگاه های نامناسب با هزینه های بالا (ویدیو)

صنعت نساجی با افزایش تعداد نمایشگاه‌های تخصصی مواجه شده که بدون برنامه‌ریزی و هماهنگی مناسب،…

9 ساعت ago

تضعیف زنجیره ارزش صنعت نساجی در پی تداخل با نمایشگاه نوشیدنی‌ها (ویدیو)

نمایشگاه‌ها به‌عنوان یکی از مهم‌ترین ابزارهای معرفی و توسعه صنعت در هر کشوری، نقش بسزایی…

14 ساعت ago

تخصیص نادرست ارز و پیامدهای آن برای صنعت نساجی

در سال گذشته، تخصیص نادرست و نامناسب ارز به صنعت نساجی به جای اقلام ضروری…

1 روز ago

ایرانتکس ۱۴۰۳ : نمایشگاه نوشیدنی و پوشیدنی ساخت چین! (ویدیو)

نمایشگاه ایرانتکس به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و معتبرترین رویدادهای صنعت نساجی کشور، هر ساله…

2 روز ago

نمایشگاه The Holy Art آثار فرش سمیه صالحی

نمایشگاه The Holy Art که شامل یک مجموعه گالری هنری بین المللی واقع در شهرهای…

3 روز ago

علی همتی، کارآفرین برتر استان تهران در همایش صنعت و معدن

علی همتی: کارآفرین برتر تهران در همایش تجلیل از تولیدکنندگان صنعت و معدن پیشرفت و…

4 روز ago