Categories: اخبار نساجی

ایران باید رقابت با بازار چین و اروپا را در خود تقویت کند

 

 معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه چین در قیمت و اروپا در کیفیت تولید محصولات حرف اول را در جهان می‌زنند، گفت: ایران باید توانایی رقابت با بازار چین و اروپا را در خود تقویت کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، اسحاق جهانگیری، دقایقی پیش در مراسم افتتاح واحد نساجی الیاف‌گستر یزد اظهار داشت: بخش خصوصی کشور امروزه علاوه بر اینکه به مسئولیت خود آشناست، در راستای توسعه کشور نیز اقدامات مناسبی انجام داده است.

وی با اشاره به بازدیدهای انجام شده از ۲ واحد صنعتی در استان یزد بیان کرد: امروز چین در قیمت محصول و اروپا در کیفیت محصولات تولیدی حرف اول را در جهان می‌زنند و محصولات داخلی ایران باید بتوانند با هر دوی اینها رقابت کنند.

جهانگیری ادامه داد: بدون تردید صنعت نفت و گاز محور اصلی توسعه صنعتی ایران است زیرا به‌صورت کامل امکانات و نیروی انسانی زبده و ماهر آن را در اختیار دارد.

معاون اول رئیس جمهور بیان کرد: ایران همچنین باید به قطب اصلی پتروشیمی تبدیل شود و در این زمینه مذاکرات بسیاری با مدیران پتروشیمی کشور برای اینکه هدف‌گذاری خیز دوم پتروشیمی ایران کجا باشد، انجام شده است.

وی، صنعت پتروشیمی را یک صنعت جهانی خواند و افزود: برای اینکه بتوانیم با بازارهای جهانی رقابت کنیم باید ارزش افزوده این صنعت در کشور با تولید محصولات با کیفیت و کمیت مناسب را بالا ببریم.

جهانگیری همچنین با اشاره به مشکلات ایجاد شده در برخی واحدهای صنعتی در سراسر کشور عنوان کرد: برخی واحدها به‌خاطر سیاست‌گذاری‌های نادرست با مشکل مواجه شده‌اند که باید برای رفع مشکلات آنها چاره‌اندیشی شود اما در عین حال برخی واحدها نیز بانشاط و سرزنده در حال تولید محصول باکیفیت هستند.

وی با بیان اینکه هیچ تردیدی برای اینکه ایران نیازمند توسعه است، وجود ندارد و باید برای این توسعه، برنامه‌ریزی شود، خاطرنشان کرد: کشور ما به‌دلایل مختلف که عمده‌ترین آن ضعف در سیاستگذاری‌ها است، نتوانسته آن‌طور که باید به‌سمت صنعتی شدن پیش برود در حالی که ایران قادر است بدون نفت و تنها با پیشرفت در حوزه صنعت، به موفقیت‌های چشمگیری در منطقه دست پیدا کند.

جهانگیری تأکید کرد: ما حتماً باید در داخل کشور به این سمت پیش برویم که کالای ساخت داخل به‌عنوان یک اقدام در راستای پیشرفت کشور مورد استفاده قرار گیرد و رسانه‌ها نیز در این زمینه نقش بسیار اثرگذاری به‌عهده دارند.

وی اظهار داشت: اینکه فرهنگ‌سازی کنیم و به مردم بگوییم که استفاده از کالای داخلی، خدمت به کشور است، از اهمیت بالایی برخوردار است و رسانه‌ها باید روی این موضوع کار کنند و این قضیه را روشن کنند که اگر از کالای داخلی استفاده شود، هم جوان ایرانی مشغول به کار خواهد شد و هم نرخ بیکاری کاهش پیدا خواهد کرد.

جهانگیری تصریح کرد: صنعتگر ایرانی نیز باید در این زمینه به یک واقعیت برسد که کیفیت را افزایش و قیمت را کاهش دهد.

معاون اول رئیس جمهور همچنین از در نظر گرفتن منابع ارزی برای ارائه تسهیلات به تولیدات داخلی خبر داد و افزود: وقتی تولید کننده داخلی از خدمات فنی و مهندسی کشورهای دیگر بهره‌ می‌گیرد، نیاز به ارز دارد بنابراین باید به آنها وام ارزی پرداخت شود.

وی در مورد سپرده‌گذاری‌های بانکی نیز عنوان کرد: سپرده‌گذاری ۲۲درصدی دیگر پذیرفته نیست و هیچ تخلفی از سوی بانک‌ها قابل قبول نخواهد بود.

 

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

فرش عظیم زاده: جلوه ای از هنر و خلاقیت در نمایشگاه دموتکس خاورمیانه

فرش عظیم زاده یکی از معروفترین و بزرگترین تولیدکنندگان در زمینه فرش دستبافت است. این…

12 ساعت ago

فرش ایرانی؛ قدرتمند اما نیازمند بازاریابی هدفمند (ویدیو)

معرفی کوتاه از شرکت بزرگ فرش قنبری نیا من امیر قنبری نیا پسر حاج محمود…

15 ساعت ago

بازگشت ایران به صحنه بین المللی در نمایشگاه دموتکس دبی (ویدیو)

نمایشگاه دموتکس خاورمیانه با یک وقفه 14 ساله دوباره برگزار شد و براساس در خواست…

2 روز ago

به برگزارکنندگان دموتکس دبی اعتماد داریم و به آینده آن امیدواریم (ویدیو)

نمایشگاه دموتکس دبی بعد از تقریبا دوازده سیزده سال دوباره برگزار شد و یک وقفه…

3 روز ago

فرش بهشتی در مسیر گسترش صادرات؛ اینبار دموتکس دبی (ویدیو)

شرکت فرش بهشتی با توجه به اینکه هدف گذاری خود را در چند سال اخیر…

4 روز ago

با حمایت دموتکس، دبی را به مرکز تجارت فرش ایرانی تبدیل می کنیم (ویدیو)

قالی زرتشت از سال 2014 حضور مستمر در نمایشگاه ها داشته است.محصولات قالی زرتشت شامل…

4 روز ago