ایران در شرایط تحریم به پیشرفت‌های بزرگی دست پیدا کرده است

ژاپن ملتی بزرگ، سختکوش و دارای فرهنگ و تمدنی کهن است و دو کشور می‌توانند همکاری‌های گسترده‌ مشترکی در بخش‌های مختلف داشته باشند. به گزارش «ایسنا»، معاون اول رئیس‌جمهوری دیروز در دیدار «کین ایچی کومانو» سفیر ژاپن در ایران، با بیان این مطلب و ابراز تاسف از وقوع زلزله ژاپن و نشر مواد رادیواکتیو در این کشور افزود: مردم ایران از این واقعه ناگوار بسیار متاثر شدند و با ملت ژاپن احساس همدردی می‌کنند.
محمدرضا رحیمی اضافه کرد: با توجه به توانایی‌ها و دانش برتر ملت ژاپن اطمینان داریم که مشکلات به‌وجود آمده و تخریب‌های صورت گرفته در این کشور به سرعت جبران خواهد شد.

رحیمی با اشاره به برتری فرهنگی و علمی ملت بزرگ ژاپن گفت: ژاپن با داشتن فرهنگی غنی نباید در راستای خواسته‌های نادرست برخی حکومت‌های ظالم حرکت کند، چراکه همین قدرت‌های بزرگ با بمباران هیروشیما و ناکازاکی توسط آمریکا، در روند پیشرفت ملت ژاپن توقف ایجاد کردند.
وی تصریح کرد: حادثه تلخ بمباران ژاپن برای هیچ ملتی فراموش‌شدنی نیست و ملت ژاپن نیز باید این حادثه تلخ را همواره به یاد داشته باشد و در برخی از مناسبات بین‌المللی از قدرت‌های زورگو پیروی نکند، چرا که این برازنده ملتی بزرگ و بافرهنگ چون ژاپن نیست.

رحیمی با بیان این‌که تحریم دشمنان هیچ مشکلی برای ملت ایران نداشته و ایران در شرایط تحریم به پیشرفت‌های بزرگی در بخش‌های مختلف دست پیدا کرده است، گفت: ایران هیچ محدودیتی برای گسترش روابط با ژاپن قائل نیست و دو کشور می‌توانند همکاری‌های مشترکی در بخش‌های مختلف داشته باشند.
وی با تاکید بر ضرورت گسترش روابط اقتصادی دو کشور و افزایش رفت و آمدها و تبادل هیات‌ها افزود: زمینه‌های متعددی برای همکاری مشترک میان دو کشور وجود دارد و تهران و توکیو می‌توانند در بخش‌های مختلف همکاری‌های گسترده‌ای داشته باشند.
«کین ایچی کومانو»، سفیر ژاپن در ایران نیز در این دیدار با قدردانی از کمک‌ها و ابراز همدردی‌ ملت ایران پس از زلزله

ژاپن گفت: دولت و ملت ژاپن هرگز کمک‌ها و همدردی‌های ملت ایران را فراموش نمی‌کند. وی با بیان این‌که ملت ژاپن از سونامی اخیر متحمل خسارات فراوانی شده است، گفت: ملت ژاپن نیز هرگز حادثه بمباران هیروشیما و ناکازاکی که واقعه‌ای تلخ و غم‌انگیز بود را فراموش نخواهد کرد.
وی گسترش روابط ایران و ژاپن را به نفع ملت‌های دو کشور دانست و از آمادگی کشورش برای توسعه روابط با ایران خبر داد.

تلاش دولت برای ساماندهی ساختمان‌های بلااستفاده دولتی
معاون اول رئیس‌جمهوری همچنین  با بیان این‌که کتابخانه ملی و نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور دارای اهداف و وظایف مشترکی هستند، بر ضرورت بررسی فوائد، منافع و موانع حقوقی احتمالی بر سر راه الحاق این دو نهاد تاکید کرد.  محمدرضا رحیمی در جلسه شورای‌عالی اداری همچنین با اشاره به ضرورت‌های موجود برای ساماندهی فضا‌ها و ساختمان‌های اداری دستگاه‌های اجرایی، خواستار تشکیل کمیته‌ای شد که به بررسی و تعیین تکلیف ساختمان‎های اداری مازاد و مورد نیاز دستگاه‎های اجرایی بپردازد. وی یکی از اقدامات برجسته دولت‌های نهم و دهم را جلوگیری از صرف هزینه‌های بیهوده و ساخت و سازهای بی‌مورد دانست و گفت: دولت در تلاش است تا حد امکان فضاها و ساختمان‌های غیر‌ضروری و بلااستفاده دستگاه‌های اجرایی را ساماندهی کند.
در ادامه این نشست مقرر شد کمیته‌ای برای بررسی و تعیین تکلیف ساختمان‎های اداری مازاد و مورد نیاز دستگاه‎های اجرایی و ساماندهی این فضا‌ها تشکیل شود.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

بازگشت ایران به صحنه بین المللی در نمایشگاه دموتکس دبی

مصاحبه با آقای مهرداد زکی پور کارشناس صنعت فرش ماشینی: نمایشگاه دموتکس خاورمیانه با یک…

1 روز ago

به برگزارکنندگان دموتکس دبی اعتماد داریم و به آینده آن امیدواریم

مصاحبه با آقای سعید منزوی زاده مدیر عامل قالی سلیمان: نمایشگاه دموتکس دبی بعد از…

2 روز ago

فرش بهشتی در مسیر گسترش صادرات؛ اینبار دموتکس دبی

مصاحبه با آقای محمد بهشتی مدیرعامل فرش بهشتی: شرکت فرش بهشتی با توجه به اینکه…

2 روز ago

با حمایت دموتکس، دبی را به مرکز تجارت فرش ایرانی تبدیل می کنیم

مصاحبه با آقای مرتضی سودایی مدیر عامل قالی زرتشت: قالی زرتشت از سال 2014 حضور…

3 روز ago

استقبال از محصولات قالیچین در نمایشگاه دموتکس خاورمیانه

محمد جواد کمالیان مدیر عامل شرکت قالیچین: خدمات شرکت قالیچین : زمینه های معرفی محصولات…

3 روز ago

فرش سورنا و استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی فرش

مصاحبه با آقای رضا محمودیان مدیر شرکت فرش سورنا در نمایشگاه دموتکس دبی 2024: فرش…

3 روز ago