Categories: اخبار نساجی

ایران مسیر انتقال کالاهای چین به قفقاز باشد

 

دبیر حزب کمونیست استان هوبئی چین در تهران، راه اندازی جاده ابریشم قرن بیست و یکم را مورد تاکید قرار داد و اظهار امیدواری کرد که ایران مسیر تردد کالاهای چینی به قفقاز باشد.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی سازمان توسعه تجارت ایران؛ ˈلی هونگ ژونگˈ که در راس هیاتی به ایران سفر کرده است، شامگاه سه شنبه در دیدار با ولی اله افخمی راد رییس سازمان توسعه تجارت ایران لزوم تعامل و همکاری تهران و پکن را خاطر نشان کرد.

این مقام چینی، در محل سازمان یاد شده، دوستی و روابط موثر ایران و چین را یادآور شد و هدف بزرگ سفر به ایران را پیشبرد طرح جاده ابریشم قرن بیست و یکم بیان کرد.

وی افزود: ایده کمربند اقتصادی جاده ابریشم سال گذشته از سوی رییس جمهوری چین مطرح شد و مقامهای ایرانی نیز نسبت به آن نظر مساعدی داشتند و حالا در این سفر که به همراه تجار، بازرگانان و اعضای حزب کمونیست استان هوبئی انجام شده، مقدمات این طرح فراهم آمده است.

دبیر حزب کمونیست استان هوبئی چین اضافه کرد: هیات چینی در این سفر پروژه ها و فرصت های همکاری واقعی را معرفی و تلاش می کند همکاری و ارتباط دوستانه خود را به یک الگو در زمینه های مختلف تبدیل کند.

وی، امضای تفاهم نامه در استان آذربایجان شرقی را خاطر نشان کرد و افزود: تولید فولاد، تجهیزات، برق، مخابرات و کشاورزی بین استان هوبئی و آذربایجان شرقی از زمینه های همکاری محسوب می شود و باید از برتری و توانمندی های یکدیگر استفاده به عمل آید.

هونگ ژونگ، آینده همکاری های دو جانبه ایران و چین را درخشان خواند و بر علاقه مندی دو کشور برای گسترش مبادلات تجاری و پایه گذاری تجارت تاکید کرد.

بر اساس این گزارش، ولی افخمی راد رییس سازمان توسعه تجارت نیز در این دیدار چین را شریک نخست تجاری ایران خواند و زمینه های همکاری دو کشور را گسترده و وسیع توصیف کرد.

وی با تاکید بر توسعه همکاری ها در بخش ترانزیت گفت: موقعیت استراتژیک ایران به گونه ای است که در حمل و نقل کالا از چین به قفقاز و آسیای میانه، می تواند نقش تعیین کننده ایفاء کند و ایران آمادگی گسترش روابط در این زمینه را دارد.

افخمی راد افزود: تداوم همکاری های نمایشگاهی مورد درخواست است و در این رابطه از حضور شرکت های چینی در ایران استقبال می کنیم و آمادگی کشورمان را برای حضور در نمایشگاه های چین ابراز داشت.

رییس سازمان توسعه تجارت با اشاره به حجم روزافزون مبادلات تجاری تهران و پکن اظهار داشت: شرکت های حاضر در چین در بخش های مختلف این توانایی را دارند که ارتباط نزدیک تری با همتایان خود در ایران همچون پروژه فولاد داشته باشند.

وی، مذاکرات هسته ای ایران و ۱+ ۵ و تدابیر دولت یازدهم در حوزه سیاست خارجی را یادآور شد و ابراز امیدواری کرد که امکانات مالی ایران هر چه سریع تر در چرخه تبادلات تجاری قرار بگیرد و زمینه همکاری با کشورهای مختلف فراهم شود.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

از هنر تا صنعت، اسپیروگراف و مکانیزم تراورس

قاسم حیدری، فوق لیسانس تکنولوژی نساجی وقتی از هنر در صنعت نام برده می شود،…

5 ساعت ago

موفقیت مخترع ایرانی با ارائه طرح نوآورانه بازیافت منسوجات در جشنواره اختراعات ژنو سوئیس

نمایشگاه بین المللی و تخصصی اختراعات ژنو که از سال 1972 میلادی همه ساله زیر…

5 ساعت ago

شروع ضعیف نمایشگاه صنایع وابسته فـرش ماشـیـنی کاشـان در سـال اول(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان در سال اول برگزاری خود در سایت نمایشگاهی…

1 روز ago

فواصـل کم بین برگـزاری نـمایشگـاه ها باعث پایین آمدن کیفیت آن ها میشود(ویدیو)

کاشان قطب صنعت نساجی ایران است. شهر کاشان پتانسیل های بسیار زیادی در زمینه صنعت…

1 روز ago

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

5 روز ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

5 روز ago