اخبار نساجی

تک نرخی شدن ارز باید با جدیت دنبال شود

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

تک نرخی شدن ارز باید با جدیت دنبال شود

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه اظهارات رئیس کل بانک مرکزی علمی بود، گفت: هم اکنون شرایط جامعه و شرایط بین المللی ما اجازه کاهش نرخ ارز را به ما نمی دهد و اگر کاهشی دراین بازار رخ دهد قطعا صوری بوده و پس از مدتی دوباره افزایش خواهد یافت.

ابراهیم نکو نماینده مردم تهران و رباط کریم در مجلس نهم با بیان اینکه در مسئله نرخ ارز دو نگاه وجود دارد، اظهار داشت: از نگاه مردم این مسئله به هیچ وجه مطلوب نیست، زیرا آنها براساس شرایط زندگی و اقتصادی خود اقدام به قضاوت در این خصوص می کنند.

وی افزود: اما نگاه دوم مربوط به واقعیات جامعه می شود که آقای سیف کامل براساس منطق و فرمول های مربوط به حوزه ارزی، در این خصوص اظهار نظر کرد.

نکو با بیان اینکه کاهش شدید ارز به بروز نگرانی های شدید در جامعه دامن می زند، گفت: هم اکنون به دلیل شرایط بین المللی و تحریم های موجود امکان کاهش نرخ ارز وجود ندارد و قطعا صنعت و اقتصاد و تولید کشور با مشکل جدی مواجه خواهند شد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه کاهش کنونی نرخ ارز غیر واقعی خواهد بود، تصریح کرد: بعنوان مثال اگر نرخ دلار هم اکنون به ۱۵۰۰ تومان برسد. قطعا صوری خواهد بود و پس از مدتی دوباره افزایش خواهد یافت. بنابراین لازم است منتظر تغییر در شرایط بین المللی باشیم و بعد انتظار کاهش نرخ ارز را داشته باشیم.

نکو با بیان اینکه هر چه نرخ دلار واقعی باشد، به نفع تولید و صادر کننده است، افزود: واردات مواد اولیه ما از خارج زیاد است اما باید شرایط بگونه ای فراهم شود که نه دولت و نه تولید وصادر کننده متضرر شوند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس به تک نرخی شدن ارز اشاره کرد و گفت: هم اکنون زما تک نرخی شدن ارز است و باید این مسئله به جدیت دنبال شود.

ارز به هر قیمتی باشد، در کسری بودجه ما تاثیری نخواهد گذاشت.

محمد حسن نژاد عضو شورای پول و اعتبار با بیان مطلب فوق اظهار داشت: هدف رئیس کل بانک مرکزی از بیان مطالب مربوط به ارز قطعا مثبت بوده است.

وی افزود: با این اقدام قطعا جلوی نوسانات ارزی گرفته می شود و سرمایه گذاران متضرر نخواهند شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: این مسئله که آقای سیف نباید دراین خصوص مصاحبه ای انجام می داد درست است اما واقعیت این است که نرخ ارز باید با شیب ملایم کاهش یابد.

وی به کسر بودجه اشاره کرد و اظهار داشت: ارز هر قیمتی که باشد برای کسری بودجه امسال فرقی نمی کنند و قطعا ما شاهد کسری بودجه خواهیم بود.

حسن نژاد پیش بینی کرد نرخ دلار اطراف ۳۰۰۰ تومان باقی بماند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×