Categories: اخبار نساجی

ایران و اتریش در چارچوب کمیسیون مشترک اقتصادی همکاری می کنند

 

    وزیر صنعت، معدن و تجارت از آمادگی ایران برای فعال سازی مجدد کمیسیون مشترک همکاریهای اقتصادی با اتریش خبر داد و گفت: شکل گیری مجدد کمیسیون، موجب می شود تا موانع پیش روی همکاری بخش خصوصی و دولت ها شناسایی و مرتفع می شود.

به گزارش ایرنا،محمدرضا نعمت زاده در دیدار سفیر اتریش در ایران با وی، ابراز امیدواری کرد که با تغییر شرایط بین المللی، ارتباط با اتریش بهبود یابد.

وی حجم تجارت خارجی با اتریش را طی سال گذشته نزدیک به یک میلیارد دلار ذکر کرد و افزود: دو کشور پتانسیل لازم برای افزایش سطح همکاریها را دارند و انتظار می رود رونق بیشتر همکاری ها را شاهد باشیم.

وی روابط سیاسی دو کشور را خوب ارزیابی کرد و گفت: تحریم ها بر روی روابط سایه انداخته که باید هر دو طرف کمک کنند تا این امر برطرف شود.

نعمت زاده با بیان آنکه ایران مانعی برای توسعه همکاریها ندارد و در گذشته هم روابط خوب بود، ابراز امیدواری کرد: صاحبان صنایع و تجار دو کشور تلاش کنند تا روابط بهتر شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت، از صنعت نفت و گاز، کاغذسازی، فولاد، معدن، صنایع غذایی و قطعات خودرو، منایع طبیعی، جنگل و توریسم را از جمله زمینه های مفید همکاریهای دو کشور برشمرد و گفت: ایران در زمینه واگن سازی، لکوموتیو و راه آهن برنامه های وسیعی دارد و اتریش می تواند در این بخش مشارکت کند.

وی عضویت کشورمان را به عنوان ناظر در سازمان جهانی تجارت یادآور شد و گفت: عضویت کامل ما در این سازمان به خاطر فشار آمریکا، وتو شد در حالی که بزرگترین اقتصاد خارج از wto هستیم و در این زمینه از اتریش انتظار حمایت داریم.

نعمت زاده، خواستار تسهیل در صدور روادید برای صنعتگران و تجار از طرف دولت اتریش شد.

براساس گزارش شبکه اطلاع رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت در این دیدار فردریش اشتیفت سفیر اتریش در ایران از حجم مبادلات تجاری دو کشور اظهار نارضایتی کرد و خواستار توسعه هرچه بیشتر این روابط شد.

وی اظهار امیدواری کرد: شرایط جدید پیش آمده بین المللی روابط دو کشور گسترده و بیشتر شود.

حسن تاجیک سفیر ایران در اتریش بتازگی در جمع فرهیختگان ایرانی و اتریشی گفت: ایران اسلامی طی سه دهه گذشته در زمینه های علم و فن آوری دستاوردهای بلندی را برای خویش ثبت کرده است و در سال جاری شورای ملی اطلاعات آمریکا، ایران را به دلیل پیشرفت های اعجاب انگیز علمی یکی از ۱۰ کشور تاثیرگذار جهان تا دو دهه آینده دانست.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در اتریش در نمایشگاه بین المللی کتاب وین به ایرنا اظهار داشت: روابط دو کشور از سابقه چند صد ساله برخوردار است و شاخصه مهم و برجسته مراودات و همکاری های تاریخی دو کشور کمک به صلح و ثبات جهانی است.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

بازگشت ایران به صحنه بین المللی در نمایشگاه دموتکس دبی

مصاحبه با آقای مهرداد زکی پور کارشناس صنعت فرش ماشینی: نمایشگاه دموتکس خاورمیانه با یک…

21 ساعت ago

به برگزارکنندگان دموتکس دبی اعتماد داریم و به آینده آن امیدواریم

مصاحبه با آقای سعید منزوی زاده مدیر عامل قالی سلیمان: نمایشگاه دموتکس دبی بعد از…

2 روز ago

فرش بهشتی در مسیر گسترش صادرات؛ اینبار دموتکس دبی

مصاحبه با آقای محمد بهشتی مدیرعامل فرش بهشتی: شرکت فرش بهشتی با توجه به اینکه…

2 روز ago

با حمایت دموتکس، دبی را به مرکز تجارت فرش ایرانی تبدیل می کنیم

مصاحبه با آقای مرتضی سودایی مدیر عامل قالی زرتشت: قالی زرتشت از سال 2014 حضور…

3 روز ago

استقبال از قالیچین در نمایشگاه دموتکس دبی ما را شگفت زده کرد

محمد جواد کمالیان مدیر عامل شرکت قالیچین: خدمات شرکت قالیچین : زمینه های معرفی محصولات…

3 روز ago

فرش سورنا و استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی فرش

مصاحبه با آقای رضا محمودیان مدیر شرکت فرش سورنا در نمایشگاه دموتکس دبی 2024: فرش…

3 روز ago