Categories: اخبار نساجی

ایران پیشنهاد تاسیس بانک بین المللی تعاون را ارایه کرد

 

کوالالامپور – ‘عبدالرضا شیخ الاسلامی‘ وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی جمهوری اسلامی ایران در حاشی اجلاس وزیران تعاون کشورهای آسیا و اقیانوسیه پیشنهاد تاسیس بانک بین المللی تعاون را ارایه کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از بخش مطبوعاتی سفارت ایران در تایلند، پیشنهاد تاسیس بانک بین المللی تعاون با هدف تقویت این بخش و افزایش توان تحرک آن در سطح بهتر و بالاتر از سوی وزیر تعاون ایران مطرح و تاکید شد که تشکیل اتاق های تعاون مشترک بین کشورها به توسعه روابط چند جانبه و موفقیت افزون تر بخش تعاون کمک خواهد کرد.

نهمین نشست وزیران تعاون حوزه آسیا و اقیانوسیه روز دوشنبه در محل دفتر منطقه ای سازمان ملل متحد در بانکوک پایتخت تایلند آغاز به کار کرده است. سخنران افتتاحیه این نشست، معاون نخست وزیر و نیز وزیر کشاورزی و تعاون تایلند بودند که در اظهارات خود ضمن برشمردن موفقیت های تایلند در بخش تعاون، بر لزوم توجه بیشتر دست اندرکاران و فعالان بخش اقتصاد بر این بخش مهم جامعه تاکید کردند.

شیخ الاسلامی در سخنان خود که در افتتاحیه این نشست ایراد شد، ضمن برشمردن موفقیت های کشورمان در عرصه تعاونی ها، بر لزوم ایفای نقش فعال تر و توجه بیشتر به جایگاه این بخش در توسعه زیرساخت ها و تأمین منافع درازمدت برای اهداف اقتصادی تأکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: در برهه کنونی، جهان توان رو به اضمحلال نظام سرمایه داری را پس از دهها سال سلطه بر اقتصاد جهانی شاهد است. نظامی که تجاوز و اشغال کشورهای ستمدیده را در کارنامه اعمال خود دارد و کشتار انسان های بی گناه و آزادیخواه را برای تامین منافع اقلیت حاکم تجویز و توجیه می کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران تاکید کرد: نظامی که فقر فزاینده، بی عدالتی اجتماعی و اقتصادی دهشتناک و محرومیت اکثریت را به بار آورد تا جایی که توده های مردم رنجدیده و مستضعف را به قیام در برابر مناسبات و روابط ظالمانه واداشت و فریاد تغییرات اساسی و بنیادین در جهت تحقق عدالت و رفع فقر و فساد و تبعیض در سراسر جهان طنین انداز شد.

شیخ الاسلامی تصریح کرد: این روح و حقیقت امر تعاون است که در میان توده های عظیم مردمی جاری شده است و می رود تا بساط استکبار و بیدادگری را برچیند و انسان ها را از سلطه متجاوزان و اشغالگران برهاند. در این دوران نقش ویژه تعاون در توزیع عادلانه درآمد و ثروت باید بیش از همیشه مورد توجه قرار گیرد. چراکه ایجاد فرصت برای طیف وسیعی از افراد با درآمد کم و متوسط و بهره مندی آنها از فعالیت اقتصادی و افزایش سهم آنها در تولید ملی از کارکردهای مهم تعاون است.

شیخ الاسلامی در بخش دیگری از سخنرانی خود ضمن تاکید بر ویژگی های مثبت بخش تعاون از جمله رعایت عدالت، انصاف و ارزش های اخلاقی ، تشکیل اتحادیه های منطقه ای و بین المللی بخش تعاون برای انواع فعالیت های بازرگانی و تولیدی و نیز امور مالی و اعتباری را ضروری برشمرد.

این نشست که با حضور وزیران و مقامات ارشد از ۲۲ کشور حوزه آسیا و اقیانوسیه برگزار می شود، تا روز پنجشنبه به کار خود ادامه خواهد داد. نمایندگانی از تشکل های مربوط به تعاون در بخش خصوصی نیز در این نشست حضور دارند. از بخش خصوصی کشورمان نیز هیأتی متشکل از نمایندگان تعاونی های موفق و کارآفرین در این نشست حضور پیدا کرده اند.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

3 روز ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

3 روز ago

کنارهم قرارگرفتن تولیدکنندگان راهی برای رشد وموفقیت صنعت نساجی(ویدیو)

شرکت کامل پتروتک شیمی یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید مواد اولیه…

3 روز ago

صنعت پوشاک و منسوجات، تجارت بین الملل و الگویابی صادرات به اروپا

ترجمه و اقتباس، تدوین و تحلیل: ابوالفضل قندچی/ دارای دکترای مهارتی (DBA) عصر جدید تجارت…

4 روز ago

هـدف شـرکت فـرجاد تـوان آسـیا کمک به صنعت فرش ماشینی ایران (ویدیو)

نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی باید در سال های آینده قوی تر و موفق تر…

5 روز ago

بـرگزاری نـمایشگاه صنـایع وابـسته فـرش ماشینی موجب رونق این صنعت می شود(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان بعد از ۳سال برگزار شد. این…

5 روز ago