Categories: اخبار نساجی

ایمیدرو به جای کارخانه‌داری،کارخانه‌سازی کند

 

در مراسم تودیع و معارفه مدیران جدید و قدیم سازمان توسعه و نوسازی معدن و صنایع معدنی که دیروز بدون حضور خبرنگاران برگزار شد، غضنفری وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ایمیدرو به جای کارخانه‌داری، به کارخانه سازی بپردازد.

به گزارش افکارنیوز به نقل از شاتا، مهدی غضنفری در مراسم معارفه و تودیع مدیران قبلی و جدید سازمان توسعه و نوسازی معدن و صنایع معدنی ایران ( بدون حضور خبرنگاران) تاکید کرد : ایمیدرو باید به عنوان یک سازمان اجرایی اشتغالزایی ، ایجاد فرصت های بیشتر برای تولید ، افزایش صادرات و سرمایه گذاری بیشتر را کار اصلی خود قرار دهد که درغیر این صورت راه به بیراهه رفتن است .

وی از مدیر عامل جدید ایمیدرو خواست هرچه زودتر به ارایه جدولی ساده اما کامل در باره وضعیت کنونی این سازمان و موقعیت آن براساس سیاست های اعلام شده در سال تولید ملی در پایان امسال اقدام کند.

به گفته وزیر صنعت ، معدن و تجارت این جدول باید به موضوعاتی چون میزان تامین منابع مالی از منابع مختلف برای پروژه ها ، چگونگی ایجاد ظرفیت های جدید تولید ، رقم صادرات و میزان فروش بپردازد.

از نظر غضنفری، ایمیدرو یک سازمان توسعه ای است و در هر مقطع از تاریخ صنعتی کشور ضمن انجام ماموریت های همیشگی خود ماموریت های ویژه ای هم دارد به عنوان مثال در شرایط حاضر باید حتی الامکان از عملیات کارخانه داری و مدیریت تولید گذر کرد و به کارخانه سازی و مدیریت بهره وری روی آورد .

وزیر صنعت ، معدن و تجارت با بیان اینکه ، در ایمیدرو تنها با یک سازمان و نهاد فنی مواجه نیستیم ، عنوان کرد: نباید اجازه دهیم برخی مسائل در موضوعات فنی همچون سرمایه گذاری ، پروژه ، معدن ، اکتشاف، خرید و فروش پنهان شود و کار کردن را سخت کند .

وی همچنین از “فریدون احمدی” مدیرعامل جدید ایمیدرو به عنوان فردی آشنا به امور اجرایی نام برد و گفت: وی تاکنون پروژه های بسیاری را با موفقیت مدیریت کرده ، با موضوع سرمایه گذاری و بنگاه داری به خوبی آشنا است و به عنوان رییس هیات مدیره مس و مسئولیت پیشین او در معاونت پارلمانی مجلس با مسائل تخصصی و اجتماعی به خوبی آشنا است .

غضنفری با قدردانی از خدمات “وجیه اله جعفری ” در دوران سرپرستی ایمیدرو ، گفت: وی در یک شرایط خاصی سکان دار این سازمان بوده و با کمک و بهره گیری از تجربه او می توان کارها را به سرعت به جلو برد.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت با تاکید براینکه باید در مسیر دستور رهبری در سال تولید ملی ، حمایت از کار و سرمایه ایرانی قدم برداریم ، ادامه داد: این سازمان باید در اشتغالزایی موثر باشد و کار توسعه ای – اقتصادی کند.

غضنفری ادامه داد : ایمیدرو باید یک سازمان توسعه ای – اقتصادی با نگاه خصوصی باشد و دراین سازمان کار حرف اول را بزند .

وی با اشاره به وجود بیش از ۵۷ میلیارد تن ذخایر معدنی در کشور و اینکه از این میزان تنها ۳۰۰ میلیون تن استخراج می شود ، گفت: باید برای به اتمام رساندن طرح های نیمه تمام عزم خود را جزم کنیم.

غضنفری وجود بیش از حدود ۴۰ شرکت زیر مجموعه ایمیدرو را مورد توجه قرار داد و افزود: این سازمان گسترده می تواند با جذب منابع مالی جدید فرایند حرکت سریع تر را که نیازمند نگاهی متفاوت است ، ادامه دهد.

وی همچنین ادامه داد : با توجه به اخذ مصوبه استانی در استان خراسان رضوی مبنی بر سرمایه گذاری برای تولید ۲۰ میلیون تن کنسانتره و گندله از منابع معدنی ، ذخایر معدنی خواف سنگان این سرمایه گذاری باید هرچه سریع تر توسط مدیریت جدید عملیاتی گردد .

غضنفری افزود: از ایمیدرو نتظار می رود در مورد سایر پروژه های نیمه تمام و ذخایر معدنی موجود هم همانند معدن خواف با سرعت و با دقت عمل شود .

وی با اشاره به فعالیت های خوبی که در فولاد مبارکه ، ذوب آهن اصفهان ، شرکت ملی مس و سایر معادن انجام شده و همچنان در حال انجام است ، از ایمیدرو خواست تا با پیگیری مشکلاتی چون عدم دریافت به موقع ارز ، مشکل ماشین آلات و وضعیت کالا در گمرک سرعت عملیات پروژه ها را بالاتر برد.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت معتقداست : ایمیدرو نه تنها باید نسبت به پروژه ها ، طرح های و صنایع معدنی دولتی حساس بوده و آنها را پیگیری کند ، بلکه باید نسبت به همه فعالیت های معدنی معدن کاران و صنایع معدنی بخشی خصوصی و جذب سرمایه گذاران حائز شرایط برای آن بخش و حل مشکلات آنها برنامه پیگیرانه داشته باشد .

به گفته غضنفری ، معدن همچنان موضوعی است که نیازمند معرفی و اطلاع رسانی بیشتری است تا هم مردم و هم سرمایه گذاران بیشتر با مزایای کار در این حوزه آشنا شوند و سرمایه های بیشتری به این سمت سوق پیدا کند .

وی همچنین با قدردانی از کارکنان ایمیدرو برای یاری مسئولان برای رسیدن به اهداف سال تولید ملی ، افزود: از همکاران خود در ایمیدرو و همه کسانی که برای سربلندی انقلاب اسلامی تلاش خود را می کنند، سپاسگزارم .

در پایان این مراسم وزیر صنعت ، معدن و تجارت علاوه بر ارایه حکم مدیرعاملی “فریدون احمدی ” به وی ، با اهدا لوح تقدیر از خدمات “وجیه اله جعفری ” در دوران سرپرستی ایمیدرو قدردانی کرد.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

به برگزارکنندگان دموتکس دبی اعتماد داریم و به آینده آن امیدواریم

مصاحبه با آقای سعید منزوی زاده مدیر عامل قالی سلیمان: نمایشگاه دموتکس دبی بعد از…

4 ساعت ago

فرش بهشتی در مسیر گسترش صادرات؛ اینبار دموتکس دبی

مصاحبه با آقای محمد بهشتی مدیرعامل فرش بهشتی: شرکت فرش بهشتی با توجه به اینکه…

10 ساعت ago

با حمایت دموتکس، دبی را به مرکز تجارت فرش ایرانی تبدیل می کنیم

مصاحبه با آقای مرتضی سودایی مدیر عامل قالی زرتشت: قالی زرتشت از سال 2014 حضور…

1 روز ago

استقبال بازدیدکنندگان نمایشگاه دموتکس دبی ما را شگفت زده کرد

محمد جواد کمالیان مدیر عامل شرکت قالیچین: خدمات شرکت قالیچین : زمینه های معرفی محصولات…

1 روز ago

فرش سورنا و استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی فرش

مصاحبه با آقای رضا محمودیان مدیر شرکت فرش سورنا در نمایشگاه دموتکس دبی 2024: فرش…

1 روز ago

موفقیت نمایشگاه دموتکس خاورمیانه: ارزیابی مثبت خانم آذلبار (ویدیو)

خانم آذلبار نماینده شرکت نمایشگاهی دموتکس در ایران نمایشگاه دموتکس خاورمیانه (دموتکس دبی) که در…

3 روز ago