Categories: اخبار نساجی

بازارچه های مرزی عاملی مهم در مقابله با پدیده شوم قاچاق هستند

 

نماینده مردم ارومیه و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: رونق بازارچه های مرزی عاملی مهم و تاثیرگذار در مقابله با پدیده شوم قاچاق است که باید در صدد تقویت آنها تمام تلاش خود را بکار ببریم.

نادرقاضی پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آذربایجان غربی در حوزه بازارچه های مرزی، ظرفیت قابل توجهی دارد و می توان با استفاده از ظرفیت این بازارچه ها، روند مبادلات اقتصادی با کشورهای همسایه را تسهیل و نقش بسزایی در ایجاد اشتغال و رفع مشکل بیکاری داشت.

وی اظهار کرد: هر اندازه این بازارچه ها بیشتر رونق یابند، به همان اندازه بسترهای مناسب برای توسعه، اشتغال و نابودی باندهای قاچاق فراهم می شود.

وی اضافه کرد: نباید اجازه دهیم در استانی نظیر آذربایجان غربی با سرمایه های عظیم در حوزه های مختلف، پدیده قاچاق ایجاد شده و رشد یابد.

وی ادامه داد: فعال کردن معابر رسمی آذربایجان غربی از دیگر عواملی است که می تواند در این استان مرزی، زندگی سالمی را برای مردم فراهم کند.

قاضی پور اظهارکرد: راه اندازی بازارچه های مرزی و مناطق ویژه اقتصادی نیز به نوبه خود ضرورتی اجتناب ناپذیر بوده و جلوی بیکاری و یا اشتغال جوانان در شغل های کاذب را می گیرد.

وی با بیان اینکه انسداد نوار مرزی درآذربایجان غربی با دقت تمام صورت گرفته است، گفت: به همین دلیل سودجویان برای قاچاق کالا تلاش می کنند از راههای غیرقانونی استفاده کنند که با فرهنگسازی در مناطق مرزی می توان از این امر نیز جلوگیری کرد.

آذربایجان غربی با داشتن حدود ۹۰۰ کیلومتر مرز مشترک با کشورهای ترکیه، عراق و جمهوری آذربایجان و مزیت های کشاورزی، صنایع و معادن، ظرفیت و توانمندی بالایی در حوزه توسعه تجارت خارجی و صادرات دارد.

این استان با داشتن ۹ گمرک و شش بازارچه مرزی، این موقعیت ممتاز را دارد که مسیر اتصال ایران به اروپا باشد چراکه تنها مرز زمینی و نزدیکترین جاده ارتباطی بازارهای اروپا از این استان امکان پذیر است.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

بازگشت ایران به صحنه بین المللی در نمایشگاه دموتکس دبی

مصاحبه با آقای مهرداد زکی پور کارشناس صنعت فرش ماشینی: نمایشگاه دموتکس خاورمیانه با یک…

23 ساعت ago

به برگزارکنندگان دموتکس دبی اعتماد داریم و به آینده آن امیدواریم

مصاحبه با آقای سعید منزوی زاده مدیر عامل قالی سلیمان: نمایشگاه دموتکس دبی بعد از…

2 روز ago

فرش بهشتی در مسیر گسترش صادرات؛ اینبار دموتکس دبی

مصاحبه با آقای محمد بهشتی مدیرعامل فرش بهشتی: شرکت فرش بهشتی با توجه به اینکه…

2 روز ago

با حمایت دموتکس، دبی را به مرکز تجارت فرش ایرانی تبدیل می کنیم

مصاحبه با آقای مرتضی سودایی مدیر عامل قالی زرتشت: قالی زرتشت از سال 2014 حضور…

3 روز ago

استقبال از قالیچین در نمایشگاه دموتکس دبی ما را شگفت زده کرد

محمد جواد کمالیان مدیر عامل شرکت قالیچین: خدمات شرکت قالیچین : زمینه های معرفی محصولات…

3 روز ago

فرش سورنا و استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی فرش

مصاحبه با آقای رضا محمودیان مدیر شرکت فرش سورنا در نمایشگاه دموتکس دبی 2024: فرش…

3 روز ago