Categories: اخبار نساجی

بازار با وجود اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه ها با ثبات است

 

معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار تهران گفت: با وجود اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه ها، بازار با ثبات روبه رو بوده به گونه ای که در برخی کالاها کاهش قیمت داشته ایم.

به گزارش ایرنا، نعمت الله ترکی روز چهارشنبه درحاشیه جلسه تنظیم بازار تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اکنون بازار با آرامش و ثبات روبه رو بوده و قیمت کالاها به نسبت دوره های قبل و سال گذشته با کاهش مواجه شده است.

وی کاهش قیمت کالاها را نشانگر توان تولید داخل دانست و گفت: هرچه ازتولید داخل حمایت کنیم و برنامه های جدی حمایتی از تولید ملی داشته باشیم، ثبات در بازار تداوم بیشتری خواهد یافت.

ترکی با اشاره به برگزاری هفتگی جلسات تنظیم بازار در استانداری تهران افزود: حوزه های تخصصی تامین، توزیع و نظارت ، عضو کارگروه تنظیم بازار هستند که مباحث تامین و توزیع کالاهای اساسی را که درحوزه جهاد سازندگی است ؛ پیگیری و رصد می کنند.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار تهران اظهار کرد: آمار و ارقام حوزه تامین و توزیع کالاها بیانگر آن است که در زمینه تولید کالا هیچ مشکلی نداریم به عنوان نمونه در زمینه تامین گوشت مرغ به نسبت دوره های قبل ۱۶ درصد افزایش جوجه ریزی داشته ایم.

وی این مطلب را بیانگر روند خوب تولید در کشور و استان تهران دانست و گفت: درخواست حمایت از نهاده های دامی مطرح شده که براساس آمارهای استخراج شده میزان ذخیره در نهاده های دامی استان خوب ارزیابی شده و قیمت نیز قیمت های قبلی است.

ترکی با اشاره به وضعیت خوب تولید گوشت قرمز در کشور و استان تهران افزود: سال گذشته تا این فصل روزانه حدود ۱۶۰تن گوشت وارداتی عمدتا از کشورهای دیگر در استان تهران توزیع می شد که با توجه به رویکردی که در چند ماهه اخیر به حمایت از تولید ملی شده واردات قطع شده و از داخل تامین می شود.

وی اظهارکرد: اکنون ظرفیت تولید گوشت قرمز و مرغ به گونه ای شده که می توانیم برای صادرات آن اقدام کنیم و از صادرکنندگان نیز حمایت های لازم را خواهیم داشت.

معاون برنامه ریزی استاندار تهران گفت: بخش توزیع کالاها در استان تهران با مشکلاتی مواجه است که رسیدگی به این موضوع در دستور کار کارگروهی که به این منظور در استان تهران شکل گرفته قرار گرفته است.

ترکی با اشاره به تشکیل کارگروه تخصصی توزیع کالا در استان تهران و نیز زیرگروه های مرتبط افزود: مسایل و چالش هایی که در حوزه توزیع کالا در سطح استان وجود دارد در این کارگروه به صورت تخصصی مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

وی گفت: کارگروه با بررسی های خود تدبیری خواهد اندیشید که در دو بخش تولید کنندگان و مصرف کنندگان تعادلی ایجاد شود که هم مصرف کننده از قیمت راضی باشد و هم تولید کننده بداند قیمت خوبی داده است.

جلسه تنظیم بازار استان تهران هرهفته با حضور معاون برنامه ریزی استاندار، رییس سازمان جهادکشاورزی استان، رییس تعاون روستایی استان، معاونین سازمان صنعت، معدن و تجارت، سازمان میادین میوه وتره بار، رییس سازمان تعزیرات حکومتی، رییس سازمان دامپزشکی در استانداری تهران برگزار می شود.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

ترکیه و جهش صادرات فرش به ۱۸۳ کشور

ترکیه طی ۶ ماه به ۱۸۳ کشور و منطقه آزاد فرش صادر کرد؛ آمریکا و…

11 ساعت ago

گزارش صنعت نساجی و پوشاک ترکیه

نویسنده: دکترکامران داوری نیکو رایزن بازرگانی ایران در ترکیه آشنایی با صنعت نساجی و پوشاک…

3 روز ago

نمایشگاه فرش قازی آنتپ ۲۰۲۴: رویدادی موفق با چشم‌اندازهای امیدوارکننده برای آینده

گروه نمایشگاهی TÜYAP با همکاری اتاق بازرگانی قازی انتپ، نمایشگاه فرش قازی انتپ 2024 را…

1 هفته ago

تمایز محصول استراتژی‌های کلیدی برای موفقیت در بازار رقابتی

تمایز محصول به یک استراتژی بازاریابی اشاره دارد که یک محصول را جذاب و متفاوت…

1 هفته ago

شماره ۸۶ مجله نساجی کهن ویژه نامه تیرماه منتشر شد

تبلیغات روی جلد: شرکت معتمد تکس فهرست مطالب شماره 86 مجله نساجی کهن نمایشگاه اصفهان:…

1 هفته ago

انتخاب هیات رییسه جدید اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران (ویدیو)

انتخاب هیات رییسه و بررسی مسائل مهم صادرات روز دوشنبه اول مرداد ماه ۱۴۰۳ پنجاهُ…

1 هفته ago