Categories: اخبار نساجی

بازبینی دستوراالعمل اجرایی معاملات قراردادهای آتی

 

تهران- مدیرعامل بورس کالای ایران از بازبینی دستورالعمل اجرایی معاملات قراردادهای آتی در این شرکت خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا و به نقل از بورس کالا،‘حسین پناهیان’ گفت: بورس کالا با طی مراحل تثبیت و پایداری، اکنون وارد مرحله رشد سریع شده است.

وی در نشست ماهانه کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار، مهم ترین اقدامات بورس کالا برای اصلاح فرایندها، وضعیت موجود و نیز برنامه های این بورس برای توسعه و نگاه آن به آینده را اعلام کرد.

وی، ایجاد ساختار دانش بنیان، تقویت زیرساخت ها، انجام تمهیدات لازم برای ایجاد ساختار کارگزار محور و حرکت در مسیر قوانین و مقررات را از مهم ترین اقدامات بورس کالا برای بهبود وضع موجود عنوان کرد.

پناهیان افزود: هم اکنون تشکیل صندوق تضمین کارگزاران به عنوان یکی از لوازم اصلی ایجاد ساختار کارگزار محوری در حال پیگیری است.

مدیرعامل شرکت بورس کالای ایران با اشاره به اهمیت نیروی انسانی به عنوان مهم ترین سرمایه یک شرکت گفت: با توجه به گسترش روزافزون فعالیت ها و به منظور توسعه علمی و کارشناسی نیروی انسانی، بورس کالا از طریق برگزاری فراخوان، فعال کردن کمیته های استخدامی و آزمون های متعدد علمی و مهارتی اقدام به جذب نیروهای کیفی جدید و ارائه آموزش های لازم به آنان کرده است.

وی از تغییر ساختار مدیریت مطالعات اقتصادی بورس کالا در دوره جدید به عنوان یکی از اصلاحات ساختاری نام برد و افزود: واحد مطالعات اقتصادی بورس کالا با هدف تبدیل شدن به یک مرجع علمی و پژوهشی در حوزه بورس های کالایی و بازار سرمایه در کشور، هم اکنون در حال اصلاح ساختار و پوست اندازی است و به زودی جای خود را به عنوان یک نهاد پژوهشی مرجع باز خواهد کرد.

پناهیان افزود: در همین راستا در حال پیگیری راه اندازی رشته های دانشگاهی مرتبط با بورس کالا و پاسخ به نیازهای این بورس از طریق تقویت ارتباطات دانشگاهی هستیم که در این زمینه اقدامات مناسبی انجام شده است.

وی همچنین با اشاره به توسعه بسیار گسترده معاملات قراردادهای آتی در بورس کالای ایران در سال جاری گفت: در همین راستا، دستورالعمل اجرایی معاملات آتی مورد بازبینی کامل قرار گرفته و هم اکنون آماده بررسی و تصویب در هیات مدیره بورس کالا و سپس سازمان بورس و اوراق بهادار است.

به گفته ی پناهیان، راه اندازی سامانه ثبت سفارش و اتصال آن به سامانه معاملات از دیگر اقداماتی است که در راستای بهبود وضعیت موجود در بورس کالای ایران انجام گرفته است.

مدیرعامل بورس کالای ایران در ادامه به تشریح چشم انداز، ماموریت و راهبردهای اصلی این بورس در آینده پرداخت.

در این نشست’حامد سلطانی نژاد’ مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه نیز به بیان برنامه ها و عملکرد این شرکت پرداخت.

در پایان نیز برنامه پرسش و پاسخ میان کارگزاران حاضر در جلسه با مدیرعامل بورس کالای ایران و مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی وجوه برگزار شد.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

از هنر تا صنعت، اسپیروگراف و مکانیزم تراورس

قاسم حیدری، فوق لیسانس تکنولوژی نساجی وقتی از هنر در صنعت نام برده می شود،…

10 ساعت ago

موفقیت مخترع ایرانی با ارائه طرح نوآورانه بازیافت منسوجات در جشنواره اختراعات ژنو سوئیس

نمایشگاه بین المللی و تخصصی اختراعات ژنو که از سال 1972 میلادی همه ساله زیر…

10 ساعت ago

شروع ضعیف نمایشگاه صنایع وابسته فـرش ماشـیـنی کاشـان در سـال اول(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان در سال اول برگزاری خود در سایت نمایشگاهی…

1 روز ago

فواصـل کم بین برگـزاری نـمایشگـاه ها باعث پایین آمدن کیفیت آن ها میشود(ویدیو)

کاشان قطب صنعت نساجی ایران است. شهر کاشان پتانسیل های بسیار زیادی در زمینه صنعت…

1 روز ago

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

5 روز ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

5 روز ago