Categories: اخبار نساجی

بازگشت قدرتمند نسل سوم سانتافه

 

 

تنها در سه سه نسل سانتافه از کارخانه هیوندای توانست از یک ماشین معمولی و خنگ! به یک شاسی بلند شیک و خوش قیافه مبدل شود.

به گزارش خبرنگار بازار باشگاه خبرنگاران: تنها در سه سه نسل سانتافه از کارخانه هیوندای توانست از یک ماشین معمولی و خنگ! به یک شاسی بلند شیک و خوش قیافه مبدل شود. سانتافه ۲۰۱۳ نه تنها بسیار زیباتر از قبل است، بلکه یک موتور قوی تر بر آن سوار شده که به آخرین استانداردهای دنیا نزدیک تر است. کم تر بنزین مصرف می کند، قدرت بیشتری دارد، شتاب و سرعتش بالاتر است و حتی آلودگی کمتری هم تولید می کند. هیوندای خواب های خوشی برای این ماشین دیده است و با این محصول جدید که قرار است به همه دنیا صادر شود انگار می خواهد پول کلانی به جیب بزند. بیایید نگاهی به سانتافه ۲۰۱۳ بیاندازیم و نقاط قوت و ضعف آن را با هم بررسی کنیم.

یک روح در دو بدن

هیوندای دو خط تولید برای سانتافه ۲۰۱۳ دست و پا کرده است؛ یکی خط تولید سانتافه اسپرت که چند ماه پیش اطلاعاتش را منتشر کردند و فاصله بین دو محورش کم تر است و دیگری سانتافه ای که قرار است به عنوان مدل پایه جای وراکروز را بگیرد. سانتافه اسپرت که اسم جدیدی به آن داده اند ابعادی معادل سانتافه قدیمی دارد. هر دو این دو مدل ها موتور جدیدی دارند و جایگزین موتور ۶ سیلندر خورجینی ۳.۵ لیتری مدل پارسال شده اند. موتور جدید سانتافه اسپرت یک ۲ لیتری توربوشارژ است که محصول کارخانه هیوندایی است و می تواند ۲۶۴ اسب بخار قدرت تولید کند، ولی اگر موتور ۶ سیلندر دوست دارید باید به دنبال سانتافه ای باشید که بعد از مدل اسپرت بیرون آمد؛ یعنی مدل پایه. البته سانتافه اسپرت هم در واقع دو نوع دارد که یکی قوی تر است و حجم موتورش ۲.۴ است. در سانتافه اسپرت ۲ لیتری قدرت موتور به همه چرخ ها وارد می شود در حالی که اسپرت ۲.۴ لیتری دیفرانسیل جلو است.

سانتافه هنوز ضعف دارد؟

یکی از ایرادهایی که کارشناسان خبره به سانتافه های جدید گرفته اند این است که در شتاب بسیار بالا سیستم فنربندی اش به قدر کافی نمی تواند ماشین را تعلیق کند و شما ناهمواری های جاده را حس می کنید. از دیگر نکاتی که به عنوان نقطه ضعف این ماشین ها روی آن دست گذاشته شده است مناسب نبودن مرزبندی جعبه دنده اش است. به عبارت دیگر می شود گفت که با توجه به قدرت موتور دنده ها برای دور موتورهای مناسبی طراحی نشده اند. برخی از کسانی که این ماشین را تست کرده اند می گویند این ضعف ماشین در سربالایی ها و جاده های پر پیچ و خم خودش را نشان می دهد و سانتافه را از این لحاظ یک پله عقب تر از ماشین های تراز اول دنیا نگه می دارد.

با پرستیژ است یا جوان پسند؟

همه انواع سانتافه های ۲۰۱۳ نسبت به مدل های قدیمیشان بنزین را بهینه مصرف می کنند، یعنی راندمان بالاتری دارند. مدل های اسپرت از مدل پایه گران ترند که البته برای خیلی ها شاید ارزشش را نداشته باشد که بیشتر پول بدهند ولی اگر قرار باشد از بین دو مدل اسپرت یکی را انتخاب کنید شاید مدلی که موتور ۲.۴ لیتری دارد به نسبت قیمتش انتخاب معقول تری باشد. اگر موتورها را نادیده بگیریم سانتافه های اسپرت تفاوت چشمگیری با هم ندارند. ولی همه مدل های سانتافه ۲۰۱۳ نسبت به مدل های قدیمی تر چه از لحاظ طراحی داخلی و چه از لحاظ طراحی خارجی جذاب تر و دوست داشتنی تر هستند. خطوطی که در طراحی بدنه سانتافه جدید دیده می شود آن را هرچه سنگین تر و بالغ تر نشان می دهد. می شود گفت که این طراحی سانتافه را به ماشینی با شخصیت تر از آن چه بود تبدیل کرده است و این در حالی است که از جذابیت های جوانان پسند ماشین اصلا کاسته نشده است. ضمنا در سانتافه های جدید امکاناتی وجود دارد که باید در ماشین های تجملاتی انتظار دیدن آن ها را داشته باشید. ضمنا کنترل و مدیریت آپشن های مختلفی که ماشین دارد بسیار ساده تر از قبل شده است. یکی از ویژگی های منحصر به فرد سانتافه که در این مدل هم حفظ شده است فضای زیاد داخل اتاق آن است. در مقایسه با ابعادش و همینطور نسبت به شاسی بلندهای هم نوع خودش خیلی بیشتر از آن چه ممکن است انتظارش را بکشید جا دارد. اگر صندلی های عقبش را بخوابانید واقعا حس یک اتاق را به شما می دهد. اگر کلا به چنین ماشین هایی علاقه دارید و در نگاه اول هم چهره اش را دوست داشتید مطمئن باشید می تواند گزینه خوبی برای شما باشد.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

3 روز ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

4 روز ago

کنارهم قرارگرفتن تولیدکنندگان راهی برای رشد وموفقیت صنعت نساجی(ویدیو)

شرکت کامل پتروتک شیمی یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید مواد اولیه…

4 روز ago

صنعت پوشاک و منسوجات، تجارت بین الملل و الگویابی صادرات به اروپا

ترجمه و اقتباس، تدوین و تحلیل: ابوالفضل قندچی/ دارای دکترای مهارتی (DBA) عصر جدید تجارت…

4 روز ago

هـدف شـرکت فـرجاد تـوان آسـیا کمک به صنعت فرش ماشینی ایران (ویدیو)

نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی باید در سال های آینده قوی تر و موفق تر…

5 روز ago

بـرگزاری نـمایشگاه صنـایع وابـسته فـرش ماشینی موجب رونق این صنعت می شود(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان بعد از ۳سال برگزار شد. این…

5 روز ago