Categories: اخبار نساجی

بانک جهانی گزارش داد: هند و چین ۳۰ درصد از تولید ناخالص داخلی دنیا را می سازند

 

 

    در گزارش بانک جهانی آمده است: کشورهای اعضای آسیا-پاسیفیک شامل دو کشور هند و چین ۳۰ درصد از تولید ناخالص داخلی دنیا را می سازند و کشورهای عضو سازمان توسعه و همکاریهای اقتصادی سازنده ۵۴ درصد از تولید ناخالص داخلی جهان هستند .

به گزارش اقتصاد روز به نقل از بانک جهانی ، شش اقتصاد از مجموع دوازده اقتصاد بزرگ دنیا در زمره اقتصادهای با درآمد متوسط دنیا قرار دارند. این شش کشور عبارتند از چین و هند و روسیه و برزیل و اندونزی و مکزیک که ۳۲.۲ درصد از تولید ناخالص داخلی دنیا را ساخته اند و شش اقتصاد بزرگ دنیا که در زمره ثروتمندان جهان هم قرار دارند عبارتند از کشورهای امریکا و ژاپن و آلمان و فرانسه و انگلستان و ایتالیا که در مجموع سازنده ۳۲.۹ درصد از تولید ناخالص داخلی جهان هستند . این دوازده کشور که سازنده دو سوم تولید ناخالص داخلی دنیا هستند در مجموع ۵۹ درصد از جمعیت جهان رادر خود جای داده اند . اقتصادهای کوچک دنیا در مجموع سازنده ۱.۵ درصد تولید ناخالص داخلی دنیا هستند ولی ۱۱ درصد از جمعیت دنیا را در خود جای داده اند.
در این گزارش ارزش تولید ناخالص داخلی دنیا برابر با ۹۰.۶۴۷ هزار میلیارد دلار اعلام شد و تاکید شد که ۲۸ درصد از جمعیت دنیا در کشورهایی زندگی می کنند که ارزش تولید ناخالص داخلی سرانه آنها بالغ بر ۱۳۴۶۰ دلاردر سال است و ۷۲ درصد از جمعیت دنیا در کشورهایی ساکن هستند که متوسط درآمد سرانه انها کمتر از ۱۰ هزار دلار در سال است.
در گزارش بانک جهانی آمده است: ” کشورهای اعضای آسیا-پاسیفیک شامل دو کشور هند و چین ۳۰ درصد از تولید ناخالص داخلی دنیا را می سازند و کشورهای عضو سازمان توسعه و همکاریهای اقتصادی سازنده ۵۴ درصد از تولید ناخالص داخلی جهان هستند .”

برنامه مقایسه بین المللی(ICP) در روز ۲۹ آوریل سال ۲۰۱۴ میلادی اعلام کرد نیمی از ارزش کالاها و خدمات تولید شده در دنیا در کشورهایی تولید شده است که از نظر اقتصادی در سطح پایین یا متوسط قرار دارند . طبق این گزارش که بر مبنای اطلاعات سال ۲۰۱۱ میلادی تهیه شده است ارزش کالاها و خدمات تولید شده در دنیا در سال ۲۰۱۱ میلادی بالغ بر ۹۰ هزار میلیارد دلار بود .

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

پرزینگی در نخ، علت ها و طریقه جلوگیری از آن

پرزینگی در نخ بوسیله الیاقی که از نخ بیرون آمده اند ایجاد میشود. موئینگی به…

17 ساعت ago

شرکت آراز: معرفی محصولات هوشمند مانیتورینگ و کنترل کیفیت در صنعت بافندگی (ویدیو)

شرکت آراز علاوه بر فعالیت در حوزه ماشین‌های گردبافی، محصولات مانیتورینگ پیشرفته‌ای برای کنترل و…

2 روز ago

جامعه پژوهشی و رشته فرش: بررسی کیفیت و راهکارهای بهبود

وضعیت کنونی و چشم‌انداز فارغ‌التحصیلان رشته‌های صنایع دستی و فرش در ایران جامعه کنونی شاهد…

5 روز ago

نمایشگاه نساجی: فرصتی برای بهبود فروش و چالـش‌های واردات بی‌رویه (ویدیو)

نمایشگاه‌ نساجی همواره فرصتی بی‌نظیر برای ارائه محصولات جدید و ایجاد تعاملات سازنده میان تولیدکنندگان…

6 روز ago

حوله‌های مسافرتی: سبکی و کارایی در سفرهای شما

حوله‌های مسافرتی به عنوان یکی از لوازم ضروری سفر، نقش مهمی در افزایش راحتی و…

6 روز ago

درخواست دقت و ریزبینی در انتخاب مسئول حوزه صنایع دستی و فرش

سخنی کوتاه با رئیس جمهور؛ ضمن تبریک به رئیس جمهور جدید جناب آقای دکتر پزشکیان،…

6 روز ago