Categories: اخبار نساجی

بانک جهانی گزارش داد: هند و چین ۳۰ درصد از تولید ناخالص داخلی دنیا را می سازند

 

 

    در گزارش بانک جهانی آمده است: کشورهای اعضای آسیا-پاسیفیک شامل دو کشور هند و چین ۳۰ درصد از تولید ناخالص داخلی دنیا را می سازند و کشورهای عضو سازمان توسعه و همکاریهای اقتصادی سازنده ۵۴ درصد از تولید ناخالص داخلی جهان هستند .

به گزارش اقتصاد روز به نقل از بانک جهانی ، شش اقتصاد از مجموع دوازده اقتصاد بزرگ دنیا در زمره اقتصادهای با درآمد متوسط دنیا قرار دارند. این شش کشور عبارتند از چین و هند و روسیه و برزیل و اندونزی و مکزیک که ۳۲.۲ درصد از تولید ناخالص داخلی دنیا را ساخته اند و شش اقتصاد بزرگ دنیا که در زمره ثروتمندان جهان هم قرار دارند عبارتند از کشورهای امریکا و ژاپن و آلمان و فرانسه و انگلستان و ایتالیا که در مجموع سازنده ۳۲.۹ درصد از تولید ناخالص داخلی جهان هستند . این دوازده کشور که سازنده دو سوم تولید ناخالص داخلی دنیا هستند در مجموع ۵۹ درصد از جمعیت جهان رادر خود جای داده اند . اقتصادهای کوچک دنیا در مجموع سازنده ۱.۵ درصد تولید ناخالص داخلی دنیا هستند ولی ۱۱ درصد از جمعیت دنیا را در خود جای داده اند.
در این گزارش ارزش تولید ناخالص داخلی دنیا برابر با ۹۰.۶۴۷ هزار میلیارد دلار اعلام شد و تاکید شد که ۲۸ درصد از جمعیت دنیا در کشورهایی زندگی می کنند که ارزش تولید ناخالص داخلی سرانه آنها بالغ بر ۱۳۴۶۰ دلاردر سال است و ۷۲ درصد از جمعیت دنیا در کشورهایی ساکن هستند که متوسط درآمد سرانه انها کمتر از ۱۰ هزار دلار در سال است.
در گزارش بانک جهانی آمده است: ” کشورهای اعضای آسیا-پاسیفیک شامل دو کشور هند و چین ۳۰ درصد از تولید ناخالص داخلی دنیا را می سازند و کشورهای عضو سازمان توسعه و همکاریهای اقتصادی سازنده ۵۴ درصد از تولید ناخالص داخلی جهان هستند .”

برنامه مقایسه بین المللی(ICP) در روز ۲۹ آوریل سال ۲۰۱۴ میلادی اعلام کرد نیمی از ارزش کالاها و خدمات تولید شده در دنیا در کشورهایی تولید شده است که از نظر اقتصادی در سطح پایین یا متوسط قرار دارند . طبق این گزارش که بر مبنای اطلاعات سال ۲۰۱۱ میلادی تهیه شده است ارزش کالاها و خدمات تولید شده در دنیا در سال ۲۰۱۱ میلادی بالغ بر ۹۰ هزار میلیارد دلار بود .

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

از هنر تا صنعت، اسپیروگراف و مکانیزم تراورس

قاسم حیدری، فوق لیسانس تکنولوژی نساجی وقتی از هنر در صنعت نام برده می شود،…

18 ساعت ago

موفقیت مخترع ایرانی با ارائه طرح نوآورانه بازیافت منسوجات در جشنواره اختراعات ژنو سوئیس

نمایشگاه بین المللی و تخصصی اختراعات ژنو که از سال 1972 میلادی همه ساله زیر…

18 ساعت ago

شروع ضعیف نمایشگاه صنایع وابسته فـرش ماشـیـنی کاشـان در سـال اول(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان در سال اول برگزاری خود در سایت نمایشگاهی…

2 روز ago

فواصـل کم بین برگـزاری نـمایشگـاه ها باعث پایین آمدن کیفیت آن ها میشود(ویدیو)

کاشان قطب صنعت نساجی ایران است. شهر کاشان پتانسیل های بسیار زیادی در زمینه صنعت…

2 روز ago

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

6 روز ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

6 روز ago