Categories: مد و پوشاک

باید از اشتیاق مردم به پوشاک برای ایجاد بازار ملی استفاده کرد

 

 

رییس اداره خدمات صنعتی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان اعلام کرد که باید به فکر بازار و خلق تکنولوژی بومی در صنعت نساجی باشیم.

علی نقی اعرابیبا اشاره به وضعیت گروه نساجی استان اصفهان اظهار کرد: اگر نتوانیم خالق یک بازار خوب و پایدار باشیم، نمی توانیم دوام صنعت نساجی را تضمین کنیم.

وی اضافه کرد: اکنون صنعت نساجی کشور باتوجه به پشت سر گذاشتن دوره بازسازی و نوسازی باید به سوی تولید کالاهای با ارزش افزوده بیشتر و یافتن بازارهای جدید برای محصولات نساجی باشد.

وی با اشاره به اینکه بازارها براساس مزیت های موجود در هر سرزمین خلق می شود، تصریح کرد: مزیت ایران وجود نیروهای هوشمند و باتجربه در این صنعت است و بنابراین باید از این سرمایه تا حد ممکن استفاده بهینه کرد.

اعرابی با بیان اینکه اصفهان در سال های گذشته به عنوان قطب اصلی و قلب تپنده صنعت نساجی کشور مطرح بوده است، تاکید کرد: این استان با دارا بودن مزیت هایی مانند قدمت طولانی در تولید، تنوع و گستردگی محصولات نساجی، موقعیت مناسب جغرافیایی و استقرار دو هزار و ۴۷ واحد نساجی دارای مجوز صنعتی می تواند با شناسایی ظرفیت های خود در آینده از جایگاه بالاتری در این زمینه برخودار باشد.

به گفته وی، اصفهان علاوه بر استقرار صنایع مادر مهمی مانند پتروشیمی و پلی اکریل،مراکز علمی بویژه دانشکده نساجی، شهرک علمی و تحقیقاتی و استقرار شهرک های دانش بنیان فعال و نوآور در زمینه نساجی و مراکز آموزش فنی و حرفه ای، دارای ظرفیت بالقوه و بالفعل بالایی در زمینه رشد صنعت نساجی محسوب می شود.

اعرابی تاکید کرد: وجود مراکز آموزش فنی و حرفه ای مجهز به آزمایشگاهها و کارگاه های مجهز به ماشین آلات نساجی به روز در این استان منجر به تربیت نیروی کار تجربی و فارغ التحصیلان هنرستانی موجب تربیت نیروی کار مجرب برای واحدهای تولیدی نساجی شده است.

وی تصریح کرد: امروزه جایگاه آموزش های عالی علمی و کاربردی شامل تحقیق و توسعه، بازاریابی و صادرات در صنعت نساجی باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: استان اصفهان دارای بیش از هشت هزار و ۳۸۹ واحد صنعتی فعال دارای مجوز بهره برداری در ۲۴ گروه صنعت و اشتغال ۲۳۵ هزار و ۷۳۵ نفر است.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

نمایشگاه فرش غازیانتپ با موفقیت قدرت این صنعت را به نمایش گذاشت

غازیانتپ، ترکیه — از 8 تا 11 خرداد ماه 1403، افتتاحیه نمایشگاه فرش غازیانتپ در…

2 روز ago

پانزدهمین کنفرانس بین المللی مطالعات فرش شرقی (ICOC) در استانبول (ویدیو)

آقای دکتر کریم میرزایی حدود ۳۵ سال به صورت مستمر در زمینه فرش، نگارگری و…

3 روز ago

تعدد نمایشگاه های فرش در آینده نتایج مثبتی برای این صنعت نخواهد داشت (ویدیو)

شرکت فرش شاهکار آریایی شامل محصولاتی مانند ۱۵۰۰ شانه، ۱۲۰۰شانه، فرش های ابریشمی و فرش…

4 روز ago

شش نکته به بهانه کوچ ابدی زنده‌یاد دکتر پرویز نورپناه

دکتر پرویز نورپناه ‪ ‬متولد:1317 ‪🎓‬تحصیلات: فوق لیسانس نساجی و رنگرزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر فوق لیسانس…

4 روز ago

مروری جامع بر نمایشگاه ITM 2024 استانبول

نمایشگاه ITM 2024 با حضور رکورددار 74 کشور افتتاح شد نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات نساجی ITM…

5 روز ago

اولین حضور شرکت وندا در نمایشگاه قازی آنتپ ترکیه (ویدیو)

محصولات شرکت وندا بافت شامل گلیم و فرش های ۱۲۰۰ شانه است. شرکت فرش وندا…

5 روز ago