اخبار نساجی

حقوق ۱۰ میلیونی معاون یک استاندار

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

حقوق 10 میلیونی معاون یک استاندار

نماینده مردم ایلام گفت: معاون برنامه‌ریزی استانداری ایلام هم از استانداری، هم دانشگاه و هم چندین دستگاه دیگر همچون شهرک‌های صنعتی و سازمان صنعت و معدن حقوق و پاداش می‌گیرید و ماهانه ‌۱۰میلیون تومان درآمد دارد.

به گزارش ایسنا؛ احمد شوهانی نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی در ابتدای نطق امروز خود جنایت خونبار علیه مسلمانان مظلوم میانمار را محکوم کرد.

شوهانی از قوه قضاییه بابت برخورد قاطع با مفسدین اقتصادی تشکر کرد و با بیان اینکه مردم از فساد مالی در ساختار اقتصادی به ستوه آمده‌اند، اظهار داشت: درخواست دارم که تدابیر لازم برای پیشگیری از مفاسدی همچون پرونده فساد بزرگ اقتصادی به عمل آید و با شفاف‌سازی، تبیین قوانین مناسب و به کارگیری نیروهای مؤمن جلوی این‌گونه اقدامات انحرافی ‌که بذر بی‌‌اعتمادی در جامعه می‌کارد، گرفته شود.

نماینده ایلام با بیان اینکه بیشترین ذخایر زیرزمینی و مرزهای کشور به استان‌های حاشیه‌ای همچون ایلام اختصاص دارد، تصریح کرد: چرا باید این استان‌ها از محروم‌ترین استان‌های کشور محسوب شوند، ایلامی‌ها در جنگ در خط مقدم بودند و بیشترین خسارات را متحمل شدند و در گرد و غبار هم در خط مقدم بوده و بیشترین لطمات را متحمل می‌شوند، تاکنون فکر کرده‌اید چرا بیشترین آمار خودکشی‌ها به استان‌های مرزی کشور مثل ایلام تعلق دارد؟

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

شوهانی با اشاره به اینکه ایلام سرزمینی است که وجب به وجب آن عطر شهدا به مشام می‌رسد، تصریح کرد: سلام بر مردم ایلام که سخت‌ترین دوران را در دوران جنگ تحمل کردند ولی خانه و کاشانه خود را ترک نکرده و از نظام و خاکشان دفاع کردند، سلام بر ایلام و مردمانش که امروز فروتنانه گردوغبار بی‌مهری مسئولان را به جان خریده و دم بر نمی‌آورند.

نماینده ایلام ادامه داد: چرا در استانی که سومین ذخایر نفتی و دومین ذخایر گازی را داراست، جز محرومیت همه چیز نایاب است، حدود یک چهارم مردمانش تحت پوشش نهادهای حمایتی بوده و بالاترین آمار خودکشی را به نسبت جمعیت داراست . از هر شش نفر در ایلام یک نفر بیکار است.

وی ضمن تشکر از ریاست جمهوری و معاون اول رئیس جمهور که در چهار سفر استانی مصوبات خوبی برای محرومیت‌زدایی استان داشته‌اند، گفت: باید عرض کنم که مصوبات فوق فقط روی کاغذ مانده است، جهت اطلاع وزیر نیرو و مردم شریف ایران می‌گویم سدهای متعددی که قرار بود بر روی رودخانه‌های مرزی ساخته شوند، فقط در حد طرح باقی مانده است، اگر به تعهدات خود در سفرهای استانی عمل نمی‌کنید، لااقل به سلامت مردم شهر ایلام اهمیت داده و آب شرب مردم شهر ایلام را پاکیزه و بهداشتی کنید.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: در استان ایلام علی‌رغم تصویب در هر چهار سفر استانی رئیس‌جمهور حتی یک کیلومتر آزادراه و یک متر خط راه‌آهن وجود ندارد و ایضاً بی‌نظمی فرودگاهش مردم را کلافه کرده است.

شوهانی خطاب به وزیر مسکن گفت: شما طرح مسکن مهر را موفقیت‌آمیز می‌داند؟ پس دلیل افزایش چند صد درصدی قیمت مسکن در کشور چیست؟

نماینده ایلام بابیان اینکه اگر جنگ در مناطق دیگر کشور سال ۶۷ به اتمام رسید، در ایلام همچنان ادامه داشته و آثار باقیمانده از جنگ همچنان قربانی می‌گیرد، تصریح کرد: مردم ایلام انتظار داشتند که مرزی که سال‌ها نقطه آسیب آنها بوده حالا به نقطه قوت مردم تبدیل شود، ولی علیرغم داشتن ۴۲۸کیلومتر مزر، بلااستفاده و نیمه‌تعطیل است، منطقه ویژه اقتصادی که از مصوبات دولت در استان بوده، ایجاد نشده و مافیایی به نام شمسا مرز ما را مصادره کرده است.

وی خطاب به وزیر بهداشت گفت: تنها دستگاه MRI استان تعطیل بوده و بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی آن با مشکل اعتبار روبرو بوده و ‌بیمارستان سوختگی ندارد و در بعضی تخصص‌ها هیچ متخصصی در استان وجود ندارد و وضعیت بهداشت و درمان در استان نیز وحشتناک است.

شوهانی خطاب به وزیر نفت اظهار داشت: پتروشیمی ایلام که چندصد میلیارد تومان آن حیف و میل شده و پرونده آن در دستگاه قضایی است، در آستانه ورشکستگی بوده و سوءمدیریت در آن کاملاً مشهود است، منابع نفتی مشترک با عراق در شهرستان مرزی مهران علی‌رغم اینکه ۸سال زودتر از عراق شروع شده نسبت به عراق بسیار عقب است و این فاصله به دلیل سوءمدیریت مدیران پروژه است که از وزیر محترم می‌خواهیم قضیه را به طور جدی مورد بررسی قرار دهد و با مسببان آن برخورد کند.

نماینده مردم ایلام با بیان اینکه هیچ‌کس منکر خدمات این نظام و دولت به مردم ایلام نیست، تصریح کرد: رفع محرومیت توجه ویژه دولتمردان بالاخص شخص رئیس‌جمهور را می‌طلبد، همچنین از وزیر جهاد کشاورزی رسیدگی و حمایت از آسیب‌دیدگان سیل ایلام را خواستارم.

شوهانی افزود: از وزیر کشور درخواست دفاع از استقلال و جایگاه وزارت کشور را خواستار بوده و درخواست تجدیدنظر در برخی از معاونین و رفع مشکلات مرز بین‌المللی مهران را خواستار هستم.

وی ادامه داد: گلایه‌ای از محمودزاده معاونت برنامه‌ریزی وزیر کشور که صحبت‌های محرمانه حقیر را به عسگری معاون برنامه‌ریزی استانداری ایلام جهت انتقام‌گیری از برادران اینجانب منتقل کردند، دارم و این را عرض می‌کنم که اگر گناهی هم شده، من مقصر بودم، نه برادرم، به قول شاعر “گنه کرد در بلخ آهنگری، به شوشتر زدند گردن مسگری”.

شوهانی ‌افزود: ما نمایندگان ملت سوگند خورده‌ایم که پاسدار قانون اساسی و خون شهدا باشیم، مطمئن باشید بنا به وظیفه با هرگونه رانت‌خواری به هر شیوه‌ای مخالفیم و کوتاه نخواهیم آمد، هر چند برای ما هزینه بر باشد.

وی ادامه داد: آقای عسگری! در استانی که ۱۰۰هزار بیکار دارد، چرا جنابعالی هم از استانداری هم دانشگاه هم چندین دستگاه دیگر همچون شهرک‌های صنعتی و سازمان صنعت و معدن حقوق و پاداش می‌گیرید، دریافت‌های ۱۰میلیونی در ماه در حالیکه این همه بیکار وجود دارد، چگونه قابل توجیه است. برخلاف مشی دولت که مردم‌داری بوده و رئیس‌جمهور آن در سفرهای استانی پذیرای مردم فقیر است، استاندار ایلام با ایجاد میز خدمت از ورود مردم به محوطه استاندارداری جلوگیری می‌کند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×