Categories: اخبار نساجی

بررسی شیوه‌نامه نحوه تعیین قیمت‌گذاری خودرو

 

 

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه صنعت خودرو نیازمند نگاهی استراتژیک است،گفت: مباحث راهبردی در این صنعت باید براساس اهداف و سیاست های توسعه ای صنعت خودرو تدوین شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی غضنفری در جلسه شورای سیاست گذاری خودرو با حضور تعدادی از معاونان این وزارتخانه ، خودرو سازان و قطعه سازان عنوان کرد: خودرو یکی از مهمترین صنایع جهان و معیارهای توسعه صنعتی هر کشوری محسوب می شود وارتقا آن نیز در ایران به طور جدی مورد توجه است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه  پی ریزی استراتژی مناسب موجب ارتقای کیفی و کمی صنعت خودرو می شود، تصریح کرد: درآمد زایی ، اشتغالزایی و توسعه سایر بخش های صنعتی  از جمله آثار تبیین درست استراتژی خودرو است.

وی همچنین ابتکار، خلاقیت ، نوآوری را برای خودرو سازان مورد تاکید قرار داد و گفت : سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان نیز باید وظایف خود را در خصوص بازار خودرو انجام دهد.

بررسی شیوه نامه تعیین قیمت گذاری به تفکیک انواع خودرو  
محسن صالحی‌نیا نیز گفت: بحث و بررسی در زمینه شیوه نامه نحوه تعیین قیمت گذاری انواع خودرو به تفکیک انواع خودروهای سبک  تخصصی و تجاری و سنگین از جمله موضوعات مطرح شده در شورا بود.

وی افزود: در این زمینه نظرات اعضا جلسه مطرح شد و مقرر گردید طی برگزاری کارگروه تخصصی تنظیم بازار و زیر مجموعه شورای سیاست گذاری خودرو ، موضوعات بررسی و توافقات لازم با اکثریت اعضا ابلاغ شود.

این مقام مسئول گفت :دراین نشست همچنین گزارشی از وضعیت تولید، تامین ، عرضه و بیان برخی مشکلات مبتلا به توسط شرکت های خودرو ساز ارایه شد که با توجه به آن برادامه سیاست های مرتبط با ارتقاء سطوح کیفی  و خدمات پس از فروش مطابق با آخرین مصوبات تاکید شد.

صالحی نیا تصریح کرد: بکارگیری توان قطعه سازان و مجموعه سازان داخلی از دیگر محورهای مورد توافق این جلسه بود و مقرر گردید به صورت ادواری و در فاصله های کوتاه مدت از طرف معاونت امور صنایع و اقتصادی روند ، مورد پایش قرار گرفته و گزارشات آن به جلسات بعدی شورا ارایه شود.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

موفقیت نمایشگاه دموتکس خاورمیانه: ارزیابی مثبت خانم آذلبار (ویدیو)

خانم آذلبار نماینده شرکت نمایشگاهی دموتکس در ایران نمایشگاه دموتکس خاورمیانه (دموتکس دبی) که در…

15 ساعت ago

دموتکس دبی بهترین موقعیت برای پیشرفت شرکت های ایرانی

آقای محمد شیفع رجالی مدیر عامل فرش کلاسیک در مصاحبه با مجله کهن فرمودند: نمایشگاه…

1 روز ago

سازماندهی نمایشگاه دموتکس دبی در چهارماه یک موفقیت بزرگ بود (ویدیو)

خانم سونیا ودا کاستلانو مدیر جهانی نمایشگاه های دموتکس در گفتگویی با مجله نساجی کهن…

1 روز ago

نمایشگاه دموتکس راهی برای صادرات فرش به اقصی نقاط جهان (ویدیو)

گفتگو با آقای حاج محمد داوود مدیرعامل فرش و گلیم بهارستان: آقای حاج محمد داوود…

2 روز ago

رکورد جدید فرش عظیم زاده در نمایشگاه دموتکس دبی ۲۰۲۴ (ویدیو)

شرکت فرش عظیم‌زاده یکی از شرکت‌های معروف و معتبر در زمینه تولید و فروش فرش…

2 روز ago

محصولی جدید از فرش اکباتان

فرش اکباتان در راستای هدف خود که همگام بودن با تکنولوژی روز دنیا می‌باشد ؛…

4 روز ago