Categories: اخبار نساجی

برق و گاز فعلا گران نمی‌شود

 

معاونان وزرای نفت و نیرو در اظهارنظرهای جداگانه از تثبیت قیمت گاز و برق در ماه‌های گرم سال‌جاری خبر دادند و گفتند: قیمت این دو حامل انرژی تا قبل از اعلام ستاد هدفمندی یارانه‌ها تغییر نمی‌کند.

به گفته جواد اوجی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، هنوز تصمیم قطعی درباره افزایش بهای گاز اتخاذ نشده است. به گزارش مهر، اوجی با تاکید بر اینکه تعرفه برخی از مشترکان مطابق با اقلیم آب و هوایی از ابتدای اردیبهشت و تعرفه سایر مشترکان از ۱۵ اردیبهشت ماه براساس سال قبل تغییر خواهد کرد، خاطر نشان کرد: این احتمال وجود دارد که برای تابستان سال‌جاری بهای گاز مشترکان خانگی افزایش نیابد.

اوجی با بیان اینکه در حال حاضر مشترکان خانگی و تجاری جزو مشتریان خوش‌حساب شرکت ملی گاز ایران به شمار می‌روند، گفت: در حال حاضر بخش عمده قبوض گاز این دسته از مشترکان، به حساب دولت واریز شده است. مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با اشاره به بدهی حدود ۲‌هزار میلیارد تومانی صنایع، نیروگاه‌ها، جایگاه‌های سی ان جی، برخی از دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی بابت عدم‌پرداخت قبوض گاز، تصریح کرد: بر این اساس هیات دولت به تازگی مجوزی در اختیار شرکت ملی گاز ایران برای قطع انشعاب گاز مشترکان قرار داده است. معاون وزیر نفت با تاکید بر اینکه قطع گاز مشترکان بدهکار در ۲ مرحله انجام می‌شود، اظهار داشت: در مرحله نخست انشعاب گاز صنایع، نیروگاه‌ها، جایگاه‌های سی ان جی، برخی از دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی بدهکار برای مدتی قطع خواهد شد.

تعرفه‌ برق مناطق گرم همانند سال قبل است

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی هم با بیان اینکه تا زمان اعلام ستاد هدفمندی یارانه‌ها برای آغاز مرحله دوم هدفمندی هیچ تغییری در تعرفه‌ها و نرخ‌های برق ایجاد نخواهد شد گفت: نحوه محاسبه تعرفه مشترکان خانگی مناطق گرم فعلا مثل سال گذشته اعمال خواهد شد.

به گزارش فارس، محمد بهزاد افزود: در حال حاضر هیچ تغییری در تعرفه‌ها و نرخ‌های برق اعمال نخواهد شد و تا زمانی که ستاد هدفمندی یارانه‌ها مرحله دوم را ابلاغ نکند، تعرفه‌های برق امسال همانند سال قبل اعمال خواهد شد. بهزاد در پاسخ به این سؤال که آیا تا زمان اعلام ستاد هدفمندی یارانه‌ها برای آغاز مرحله دوم تعرفه‌های مناطق گرم سال نیز تغییر نخواهد کرد، تصریح کرد: تا زمانی که ستاد هدفمندی یارانه‌ها اجرای مرحله دوم را اعلام نکند، تعرفه مناطق گرم سال نیز همانند تعرفه‌ها و مقررات سال قبل اعمال خواهد شد.

بهزاد مصرف‌کنندگان برق در بخش خانگی را به ۲قسمت مشترکان مناطق عادی و مناطق گرم تقسیم بندی و خاطرنشان کرد: متوسط تعرفه مصرف برق برای مشترکان خانگی مناطق عادی از هر کیلووات ساعت ۴۵۰‌ریال در سال۸۹ به ۴۸۵‌ریال در هفت ماه نخست سال۹۰ اصلاح شد. وی اضافه کرد: الگوی مصرف نیز در این دوره از ماهانه ۲۰۰ کیلووات ساعت به ۳۰۰‌کیلووات ساعت افزایش یافت.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

2 روز ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

2 روز ago

کنارهم قرارگرفتن تولیدکنندگان راهی برای رشد وموفقیت صنعت نساجی(ویدیو)

شرکت کامل پتروتک شیمی یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید مواد اولیه…

2 روز ago

صنعت پوشاک و منسوجات، تجارت بین الملل و الگویابی صادرات به اروپا

ترجمه و اقتباس، تدوین و تحلیل: ابوالفضل قندچی/ دارای دکترای مهارتی (DBA) عصر جدید تجارت…

3 روز ago

هـدف شـرکت فـرجاد تـوان آسـیا کمک به صنعت فرش ماشینی ایران (ویدیو)

نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی باید در سال های آینده قوی تر و موفق تر…

4 روز ago

بـرگزاری نـمایشگاه صنـایع وابـسته فـرش ماشینی موجب رونق این صنعت می شود(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان بعد از ۳سال برگزار شد. این…

4 روز ago