Categories: اخبار نساجی

برنامه‌های کمیته فقهی بورس در سال۹۱

 

 

مدیر پژوهش و مطالعات اسلامی سازمان بورس برخی برنامه‌های کمیته فقهی بخش پژوهش سازمان را اعلام کرد و گفت: بخش عمده‌ای از مقررات بازار سرمایه در سال گذشته ترجمه شد و مابقی ان نیز در سال جاری انجام می شود.

علی سعیدی در گفت‌‌وگو با فارس در خصوص برنامه‌های بخش پژوهش سازمان بورس برای سال جدید اظهار داشت: برخی از برنامه‌ها مربوط به فعالیت‌های جاری سازمان بورس و برخی دیگر نیز مربوط به طرح‌های جدید در دست اقدام است.

وی با اشاره به اینکه کمیته تدوین مقررات کار خود را در سال جاری ادامه خواهد داد، افزود: ترجمه مقررات بازار سرمایه از برنامه‌هایی است که در سال گذشته بخش عمده آن ترجمه و به صورت کتاب منتشر شد و ترجمه مابقی مقررات ادامه خواهد داشت.

*برنامه‌های کمیته فقهی در سال ۹۱

مدیر پژوهش، توسعه و مطالعات اسلامی سازمان بورس با اشاره به برنامه‌های کمیته فقهی در سال جدید گفت: این کمیته در سال جاری قرار است مسائل مربوط به وقف سهام،اوراق منفعت، صندوق تدوین تسویه اوراق بهادار و قرارداد اختیار معامله برای قرارداد آتی را بررسی کند.

سعیدی ادامه داد: توسعه قرارداد سلف موازی بر روی سایر کالاها نیز در بخش پژوهش و مطالعات اسلامی سازمان بورس قرار است بررسی شود.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا درخواست جدید برای انجام معاملات سلف موازی در کالایی به جز نفت ارائه شده نیز ارائه شده است،گفت: این مسئله مربوط به بخش اجرایی سازمان است ولی بخش پژوهش ابزارهای لازم را طراحی و بر اساس درخواست‌هایی که از بیرون سازمان ارائه می شود از این ابزار‌ها استفاده می‌کنند.

*تشکیل مؤسسات رتبه‌بندی اعتباری با مشارکت مؤسسات بین‌المللی

مدیر پژوهش، توسعه و مطالعات اسلامی سازمان بورس در خصوص سایر برنامه‌های مورد نظر بخش پژوهش گفت: چهارمین دوره کارگاه‌های بین المللی مالی اسلامی از ۱۷ اردیبهشت ماه با حضور کشور‌های مختلف برگزار می شود. در این کارگاه دستاوردهای توسعه ابزارها و نهادهای اسلامی و دستاوردهای کمیته فقهی ارائه می‌شود.

وی در ادامه بیان کرد: فعالیت هایی در خصوص ایجاد موسسات رتبه بندی اعتباری شروع کرده‌ایم و با برخی از موسسات بین‌المللی در ارتباط هستیم تا با مشارکت آنها این نهاد را در بازار سرمایه راه اندازی کنیم.

سعیدی در پایان گفت: برخی از این برنامه‌هایی که گفته شد از سال گذشته بررسی‌های شروع شده بود و در سال جاری نیز ادامه خواهد داشت. همچنین، در طول سال نیز بر حسب مورد برنامه هایی در دست بررسی قرار می‌گیرد.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

از هنر تا صنعت، اسپیروگراف و مکانیزم تراورس

قاسم حیدری، فوق لیسانس تکنولوژی نساجی وقتی از هنر در صنعت نام برده می شود،…

12 ساعت ago

موفقیت مخترع ایرانی با ارائه طرح نوآورانه بازیافت منسوجات در جشنواره اختراعات ژنو سوئیس

نمایشگاه بین المللی و تخصصی اختراعات ژنو که از سال 1972 میلادی همه ساله زیر…

12 ساعت ago

شروع ضعیف نمایشگاه صنایع وابسته فـرش ماشـیـنی کاشـان در سـال اول(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان در سال اول برگزاری خود در سایت نمایشگاهی…

1 روز ago

فواصـل کم بین برگـزاری نـمایشگـاه ها باعث پایین آمدن کیفیت آن ها میشود(ویدیو)

کاشان قطب صنعت نساجی ایران است. شهر کاشان پتانسیل های بسیار زیادی در زمینه صنعت…

1 روز ago

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

5 روز ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

6 روز ago