نمایشگاه نقوش سنتی وفرش آثار استاد پیشکسوت نیشابوری « حجی محمد باقری » در محل نگارخانه آتیه تحت نظارت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور بر پا شد.
غلامرضا سلامتی مسئول هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور با اعلام مطلب فوق اظهارکرد: یک خصوصیت برجسته قالی ایرانی، نقشهای پیچیده و نمادین آن است که همواره متخصصین و هنردوستان را در سراسر جهان به تحسین واداشته است و عده بسیاری عقیده دارند که نقش قالی ایرانی، بر خلاف آنچه تصور میشود نمادین یا سمبولیک نیست، بلکه بازتاب آن احساس قرابت و نزدیکی است که فرد ایرانی نسبت به محیط اطراف خود و نقشهای موجود در طبیعت در خود داشته است وطراحی فرش در ایران از سابقهای دیرینه برخوردار است که با نقوش نزدیک به طبیعت درخت، گل، پرنده و ابر اجرا میشده است و این اشکال با عبور از هر نسل به تدریج ساده و انتزاعی شده و در عین حال به پیچیدگی نقوش آن افزوده گشته است.
وی گفت: نمایشگاه نقوش سنتی وفرش آثار استاد پیشکسوت نیشابوری « حجی محمد باقری » شامل ۲۵ اثربا تکنیک نقوش سنتی وفرش چاپ دستی در ابعاد۷۰*۱۰۰سانتیمتر در معرض دید عموم قرار دارد.
سلامتی خاطر نشان کرد: این نمایشگاه انفرادی استاد پیشکسوت نیشابوری « حجی محمد باقری » است که دارای ۴۵سال سابقه هنری در زمینه نقش وفرش نیشابور است .
این مقام مسئول به هدف از این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه با هدف ترویج هنر نقوش سنتی وفرش در بین جامعه هنری بخصوص جوانان و تشویق این قشر مهم جامعه و نقد و بررسی آثار ایشان برگزار گردیده است.
مسئول هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور تصریح کرد: نمایشگاه نقوش سنتی وفرش از ۲۷ الی ۳۱ تیر۹۵ همه روزه از ساعت ۱۷ الی ۲۰ بعدازظهر در محل نگارخانه آتیه واقع در خیابان بلوار بعثت ۳۴ نیشابورپلاک ۷۸ بر پا می باشدو در معرض دید عموم قرار دارد.
نویسنده: دکترکامران داوری نیکو رایزن بازرگانی ایران در ترکیه آشنایی با صنعت نساجی و پوشاک…
گروه نمایشگاهی TÜYAP با همکاری اتاق بازرگانی قازی انتپ، نمایشگاه فرش قازی انتپ 2024 را…
تمایز محصول به یک استراتژی بازاریابی اشاره دارد که یک محصول را جذاب و متفاوت…
تبلیغات روی جلد: شرکت معتمد تکس فهرست مطالب شماره 86 مجله نساجی کهن نمایشگاه اصفهان:…
انتخاب هیات رییسه و بررسی مسائل مهم صادرات روز دوشنبه اول مرداد ماه ۱۴۰۳ پنجاهُ…
ریچارد آرکرایت: پدر سیستم کارخانه های صنعتی مدرن ریچارد آرکرایت بود. او که یک مرد…