Categories: مد و پوشاک

برگزاری جشنواره مد و لباس در تهران از ۱۰ اسفند

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران از برگزاری دومین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اتحادیه پوشاک کشور از تاریخ ۱۰ تا ۲۰ اسفند ماه سال جاری در تهران خبر داد.

حمید رضا خانپور هدف از برگزاری این جشنواره را زمینه‌سازی برای کشف و ظهور استعدادها و خلاقیتهای نو مرتبط با پوشاک اسلامی ایرانی و ایجاد اشتغال پایدار برای طراحان مد و لباس کشور ذکر کرد.

به گفته وی برگزاری این جشنواره در راستای حمایت از تولید ملی است و ضمن ایجاد فضای مناسب برای معرفی محصولات تولیدی داخل، نمونه طرح‌های جدید متناسب با شاخص‌ها و استانداردهای اسلامی ایرانی را ارائه و زمینه ترویج و معرفی طرح‌های ملی شایسته فرهنگ ملت ایران را فراهم می کند.

خانپور تصریح کرد: طرح‌ها و مدل‌های پوشش در بخش مسابقه باید ابداعی، جدید و مطابق با فرهنگ و هویت ایرانی و موازین اسلامی بوده و قابلیت تولید انبوه را داشته باشد.

وی گفت: با توجه به اینکه از هر هنرمند حداکثر سه طرح به هر یک از بخش‌های جشنواره راه می‌یابد، هر طراح می تواند حداکثر با ارائه ۱۰ اثر بدون تکرار رنگ و سایز در بخشهای مختلف جشنواره شرکت کند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران در ادامه از جمله بخش‌های جانبی این جشنواره را بخش مسابقه، کارگاه آموزشی، بخش بین‌الملل، برندها و فروش، اقوام و استانها و صنعت، ‌فرهنگ و هنر ذکر کرد و افزود: مسابقه مد و لباس در بخش لباس آقایان،‌ بانوان، کودکان، لباس مدارس و طرح اولی‌ها برگزار می‌شود و به نفرات اول تا سوم هر بخش جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

شرکت در جشنواره مد و لباس فجر برای تمامی طراحان، تولیدکنندگان و عرضه کنندگان حوزه مد و لباس کشور آزاد است و متقاضیان می توانند با مراجعه حضوری به دبیرخانه جشنواره و طی مراحل لازم، اقدام به ثبت نام کنند.

کلیه طرح‌های برگزیده جشنواره مطابق با ماده چهار قانون ساماندهی مد و لباس، مشمول حمایت قانونی حقوق مولفان و مصنفان خواهد بود و بنا بر درخواست متقاضی، پروانه مالکیت معنوی نیز اعطا خواهد شد.

شایان ذکر است که بخش صنعت این جشنواره با همکاری انجمن صنایع نساجی ایران برگزار شده و انجمن مذکور در این نمایشگاه حضور خواهد یافت.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

مصاحبه با آقای سام فروتنی، مدیر اجرایی شرکت فرش فارکو، در طول نمایشگاه دموتکس خاورمیانه

در گفتگوی اختصاصی مجله کهن با سام فروتنی، مدیر اجرایی شرکت فرش فارکو، که در…

1 ساعت ago

فرش عظیم زاده: جلوه ای از هنر و خلاقیت در نمایشگاه دموتکس خاورمیانه

فرش عظیم زاده یکی از معروفترین و بزرگترین تولیدکنندگان در زمینه فرش دستبافت است. این…

21 ساعت ago

فرش ایرانی؛ قدرتمند اما نیازمند بازاریابی هدفمند (ویدیو)

معرفی کوتاه از شرکت بزرگ فرش قنبری نیا من امیر قنبری نیا پسر حاج محمود…

23 ساعت ago

بازگشت ایران به صحنه بین المللی در نمایشگاه دموتکس دبی (ویدیو)

نمایشگاه دموتکس خاورمیانه با یک وقفه 14 ساله دوباره برگزار شد و براساس در خواست…

3 روز ago

به برگزارکنندگان دموتکس دبی اعتماد داریم و به آینده آن امیدواریم (ویدیو)

نمایشگاه دموتکس دبی بعد از تقریبا دوازده سیزده سال دوباره برگزار شد و یک وقفه…

4 روز ago

فرش بهشتی در مسیر گسترش صادرات؛ اینبار دموتکس دبی (ویدیو)

شرکت فرش بهشتی با توجه به اینکه هدف گذاری خود را در چند سال اخیر…

4 روز ago