برگزاری نخستین تور تجاری فعالان فرش دستباف کرمانشاه

 

صادق امیری  اظهار داشت: نخستین تور بازدید خوشه فرش و گلیم کرمانشاه متشکل از فعالان فرش دستباف استان کرمانشاه طی چهار روز به قم و کاشان اعزام شد.

مدیر توسعه خوشه فرش و گلیم استان کرمانشاه ادامه داد: این تور تجاری متشکل از فعالان فرش دستباف استان کرمانشاه بوده که در حوزه‌های مختلف تولید، فروش، تجارت و بازرگانی حضوری چشم‌گیر دارند.

وی گفت: بازدیدکنندگان طی یک‌روز اقامت در قم و بازدید از کارگاه‌های مرمت و رفوگری، پرداخت با ماشین، پرداخت با دست، بازار تیمچه، رنگرزی سنتی، قالی‌شویی اطمینان، کارگاه دارکشی و تولید دار ارگونومیک دین کردند و با شیوه‌های نوین و ابزارهای جدید تولید فرش آشنا شدند.

امیری با اشاره به اینکه افراد حاضر در این تور طی یک‌روز اقامت در کاشان نیز بازدید از فروشگاه‌های تامین مواد اولیه، واحدهای طراحی و نقشه، بازار فرش، گالری‌های هنری نمایش و فروش فرش، کارگاه تولیدی فرش عتبات‌عالیات و خانه عامری‌ها را انجام دادند، افزود: این اقدام به‌همت شرکت شهرک‌های صنعتی و با همکاری دفتر توسعه خوشه فرش و گلیم و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه انجام پذیرفت.

مدیر توسعه خوشه فرش و گلیم استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: زیارت اماکن متبرکه و حضور در اماکن تفریحی در این سفر تجاری نیز از جمله برنامه‌هایی بود که انجام گرفت و کارگاه‌های آموزشی تخصصی نیز با تدریس اساتید مجرب برگزار شد.

به گفته این تولیدکننده فرش دستباف، خوشه صنعتی به مجموعه‌ای از واحدهای کوچک و متوسط گفته می‌شود که در یک منطقه جغرافیایی مشخص کالا یا خدمات مشابه‌ای را ارائه می‌دهند و دارای چالش‌ها و فرصت‌های مشترکی هستند.

وی زمان شروع به‌کار پروژه توسعه خوشه فرش و گلیم استان کرمانشاه را اواخر اردیبهشت ماه سال‌جاری عنوان کرد و متذکر شد: راهکارهای توسعه و ارتقای خوشه فرش و گلیم استان تعریف شده است و اهدافی از جمله مطالعه شرایط فعلی خوشه از قبیل نقاط ضعف و قوت از دیدگاه متولیان این امر نیز در دستور کار قرار دارد.

امیری تصریح کرد: برنامه عملیاتی که براساس نتایج حاصل از مصاحبه‌ها استخراج شده، تدوین و پس از تایید در کمیته استانی و شورای راهبری خوشه به‌عنوان سند راهبردی خوشه مورد استفاده قرار می‌گیرد و در این پروژه همه زنجیره ارزش مدنظر است که تمرکز بر رفع مشکلات است.

 

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

دموتکس دبی بهترین موقعیت برای پیشرفت شرکت های ایرانی

آقای محمد شیفع رجالی مدیر عامل فرش کلاسیک در مصاحبه با مجله کهن فرمودند: نمایشگاه…

52 دقیقه ago

سازماندهی نمایشگاه دموتکس دبی در چهارماه یک موفقیت بزرگ بود (ویدیو)

خانم سونیا ودا کاستلانو مدیر جهانی نمایشگاه های دموتکس در گفتگویی با مجله نساجی کهن…

5 ساعت ago

نمایشگاه دموتکس راهی برای صادرات فرش به اقصی نقاط جهان (ویدیو)

گفتگو با آقای حاج محمد داوود مدیرعامل فرش و گلیم بهارستان: آقای حاج محمد داوود…

7 ساعت ago

رکورد جدید فرش عظیم زاده در نمایشگاه دموتکس دبی ۲۰۲۴ (ویدیو)

شرکت فرش عظیم‌زاده یکی از شرکت‌های معروف و معتبر در زمینه تولید و فروش فرش…

23 ساعت ago

محصولی جدید از فرش اکباتان

فرش اکباتان در راستای هدف خود که همگام بودن با تکنولوژی روز دنیا می‌باشد ؛…

3 روز ago

فرش بهشتی در دموتکس ۲۰۲۴ دبی

حضور صنایع در جوامع بین المللی به صورت تخصصی در هر شاخه از صنعت اهمیت…

4 روز ago