اخبار نساجی

ارسال پیش‌نویس تفاهم‌نامه تاسیس بانک ایران و عراق به تهران

 

رایزن بازرگانی سفارت عراق در ایران با اشاره به توافق دو کشور برای رفع موانع بازرگانی و ایجاد بانکی مشترک برای تسهیل مبادلات مالی گفت: پیش نویس این تفاهم نامه ماه گذشته به ایران ارسال شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در حاشیه همایش صادرات ایران و عراق شاکر عبدالرزاق الدمی، اظهار کرد: در چند وقت گذشته زیر ساخت‌های کشور عراق نابود شده که این کشور نیاز به ایجاد زیرساخت، ساختمان و خدمات فنی و مهندسی دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر خط آهن و حمل و نقل نیاز است که ایجاد خطوط ریلی در دست بررسی است، از سوی دیگرایجاد پالایشگاه و ارائه خدمات پتروشیمی در حال گسترش است که به دنبال دستیابی به صادرات ۳ میلیون بشکه نفت در روز  هستیم.

او یادآور شد: خط مرزی ایران و عراق نقاط مشترک زیادی دارد که افزایش حجم صادرات ایران و عراق را می طلبد و از اواسط عراق تا جنوب این کشور خیلی از شرکت‌های ایرانی ورود کرده اند که اکثر آن‌ها در رابطه با نیرو و برق است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

الدمی با اشاره به این که حجم واردات عراق از ایران۵میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار در سال گذشته بدون احتساب نفت و گاز بوده است، گفت: باید تجار ایرانی و عراقی ارتباط بیش‌تری داشته باشندو جای ناراحتی داشته که در سال گذشته ایرانیان در نمایشگاه عراق کم فروغ ظاهر شدند.

رایزن بازرگانی سفارت عراق در ایران افزود: هیئتی از وزارت بازرگانی عراق در سال گذشته برای رفع موانع بازرگانی همچون انتقال پول بین ایران و عراق به ایران سفر کردند که قرار بر این شد بانکی مشترک در ایران و عراق ایجاد شود. پیش نویس این تفاهم نامه ماه گذشته به ایران ارسال شده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×