اخبار نساجی

ابراز تمایل ایتالیایی ها برای سرمایه گذاری در ایران

 

ابراز تمایل ایتالیایی ها برای سرمایه گذاری در ایران

    رساریو الساندریو رئیس اتاق ایتالیا در راس هیاتی ۱۷ نفره و متشکل از شرکت های خصوصی معتبر این کشور که جهت بررسی زمینه های تجاری و سرمایه گذاری به جمهوری اسلامی ایـران سفر کرده است در دیدار با معاون وزیر امور اقتصادی دارایی برای سرمایه گذاری در ایران ابراز تمایل کرد.

به گزارش ایرنا، بهروز علیشیری در این دیدار با اشاره به همکاری های اقتصادی، تجاری و سرمایه گذاری فیمابین دو کشور، اظهار داشت: دولت جمهوری اسلامی ایران با تمام توان از سرمایه گذاری شرکتهای خارجی حمایت می کند.

وی با تاکید بر لزوم ایجاد بسترهای لازم برای همکاری بیشتر ایتالیا و ایران، بر لزوم طرح ریزی ساز و کار لازم برای توسعه مناسبات سرمایه گذاری و ارتقای حجم تجارت بین دو کشور را خواستار شد.

علیشیری تصریح کرد: اتاق بازرگانی ایران و ایتالیا می تواند در دو کشور به عنوان یک نهاد تاثیرگذار، شرکت ها و سرمایه گذاران بخش خصوصی ایتالیا را جهت سرمایه گذاری و گسترش روابط تجاری و بازرگانی با ایران تشویق و هدایت نماید.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که روابط اقتصادی ایران و ایتالیا به ویژه همکاریهای شرکتهای بزرگ ایتالیایی در بخش های مختلف اقتصادی و مبادلات تجاری بین دو کشور هر چه بیشتر گسترش یابد.

رساریو الساندریو رئیس اتاق ایتالیا – ایران با اشاره به تمایل ایتالیایی ها جهت توسعه همکاری های همه جانبه بین بخش های خصوصی دو کشور ایتالیا و ایران، اظهار داشت: بهبود فضای بین المللی، زمینه فعالیتهای بخش خصوصی خارجی را در ایران بیش از پیش فراهم نموده است که در کنار این عامل، قوانین و مشوقهای سرمایه گذاری ایران نیز بسترهای لازم را برای فعالیت شرکتهای خارجی مهیا نموده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران، وی با توجه به اهمیت و جایگاه اتاق بازرگانی دو کشور، علاقمندی خود را نسبت به حضور هر چه بیشتر شرکت های ایتالیایی در ایران اعلام داشت و اظهار امیدواری کرد که با توجه به وضعیت بین المللی کشورمان، بتوانند شرکت های معتبر و بین المللی ایتالیایی را برای حضور موثرتر در ایران تشویق نمایند.

همچنین سرمایه گذاران ایتالیایی با تشریح زمینه های فعالیت خود، خواهان اطلاعات بیشتر در مورد مشوقهای سرمایه گذاری و اطلاعات مربوط به فضای کسب و کار در ایران شدند که اهم قوانین و مقررات، مشوقها، مزایا و فرصت های سرمایه گذاری در ایران برای آنها تشریح شد.

در ترکیب هیات ایتالیایی شرکت های مختلفی در حوزه های صنعتی، معدنی، موادغذایی، داروسازی، ساختمانی، نیروگاهی، صنایع نفت و گاز، محیط زیستی و حوزه های مالی حضور داشتند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×