بزرگ ترین رویداد کفپوش جهان در هانوفر

بیستمین نمایشگاه دموتکس هانوفر از ۱۲ تا ۱۵ ژانویه سال جاری (۲۰۰۸) برگزار شد و توانست رکورد جدیدی را از لحاظ حضور شرکت کنندگان و بازدیدکنندگان، در تاریخ برگزاری این نمایشگاه ثبت نماید.

تعداد غرفه گذاران در نمایشگاه مذکور که سال گذشته ۱۳۳۶ غرفه گذار بود، امسال به ۱۴۴۲ شرکت کننده رسید. این شرکت کنندگان در فضایی به مساحت ۹۷۰۸۳ متر مربع غرفه های خود را دایر کرده و در این غرفه ها به نمایش جدیدترین تولیدات و دستاوردهای خود در زمینه کفپوش پرداختند. محصولات ارائه شده شامل فرش های ماشینی، فرش و قالیچه های دستباف، انواع کفپوش های نساجی و ارتجاعی، کفپوش های چوبی و پارکت، انواع کفپوش های لمینیت، کفپوش های تهیه شده از انواع سنگ، کاشی، سرامیک، سفال و … و همچنین مواد اولیه، ماشین آلات و تجهیزات مربوطه بود. این محصولات که از ۶۰ کشور جهان در این مکان گردآوری شده بودند، تنوع و جذابیت زیادی برای بازدیدکنندگان به همراه داشتند.

 

دموتکس امسال در مجموع بیش از ۴۷۰۰۰ بازدیدکننده را از ۸۰ نقطه دنیا به هانوفر کشانده بود تا روند آتی صنعت کفپوش در زمینه ظهور مواد اولیه و طرح های جدید را در ذهن آنها به تصویر بکشد.
بیش از ۷۸% غرفه گذاران و در حدود ۵۶% بازدیدکنندگان از خارج از آلمان در این نمایشگاه حضور یافته بودند که بسیاری از آنها دلیل حضورشان را حفظ و گسترش روابط تجاری خود در بازار بین المللی کفپوش ذکر کردند.
شمار بازدیدکنندگان آمریکایی که نسبت به دوره گذشته ۲۰% افزایش یافته و به ۲۵۰۰ نفر رسیده بود، برای برگزار کنندگان نمایشگاه جالب توجه و رضایت بخش بود. کشورهای اروپای شرقی و آفریقایی نیز برای بازدید از دموتکس امسال استقبال بیشتری نشان داده بودند. همچنین در میان بازدیدکنندگان آلمانی، افزایش چشمگیری در آمار بازدیدکنندگان مناطق جنوب غربی آلمان دیده می شد.

 

شرکت های تولید و بازرگانی فرش های دستباف و یا ماشینی ایرانی و همچنین مرکز ملی فرش ایران از شهرهای تهران، قم، مشهد و شیراز با مجموعاً ۳۰ غرفه به نمایندگی از صنعت دیرینه فرش ایران در نمایشگاه حضور یافتند که البته بیشتر غرفه گذاران ایرانی را شرکت های فرش دستباف تشکیل می دادند. این آمار در مقایسه با نمایشگاه سال گذشته استقبال بیشتری را نشان می دهد.
در دموتکس هانوفر ۲۰۰۸ برای سومین سال مسابقه طراحی فرش دستباف برگزار شد و جایزه این مسابقه (CDA) به ارزش ۱۰ هزار یورو با حمایت انجمن واردکنندگان فرش اروپا (EUCA) به جدیدترین و خلاقانه ترین طرح در زمینه فرش و قالیچه دستباف تعلق گرفت. در این مسابقه ۱۴۸ شرکت کننده از ۱۵ کشور مختلف شامل کشورهای آلمان، ایران، کانادا، سوئیس، ایالات متحده آمریکا، اتریش، چین، بلژیک، هلند، ایتالیا، ترکیه، افغانستان، پاکستان، هند و مراکش طرح های خود را ارائه نمودند. جای بسی افتخار است که نام ایران نیز در لیست ده نفر برنده این مسابقه به چشم می خورد.
شرکت بوریا (برای دومین سال متوالی) و آژانس توسعه صادرات افغانستان برگزاری این مسابقه را حمایت نمودند.

سال آینده نمایشگاه دموتکس هانوفر از ۱۷ تا ۲۰ ژانویه برگزار خواهد شد.

گزارش کامل این نمایشگاه را می توانید در شماره آینده مجله صنعت کهن(شماره۱۷) مطالعه فرمایید.

 

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

فرش عظیم زاده: جلوه ای از هنر و خلاقیت در نمایشگاه دموتکس خاورمیانه

فرش عظیم زاده یکی از معروفترین و بزرگترین تولیدکنندگان در زمینه فرش دستبافت است. این…

10 ساعت ago

فرش ایرانی؛ قدرتمند اما نیازمند بازاریابی هدفمند (ویدیو)

معرفی کوتاه از شرکت بزرگ فرش قنبری نیا من امیر قنبری نیا پسر حاج محمود…

12 ساعت ago

بازگشت ایران به صحنه بین المللی در نمایشگاه دموتکس دبی (ویدیو)

نمایشگاه دموتکس خاورمیانه با یک وقفه 14 ساله دوباره برگزار شد و براساس در خواست…

2 روز ago

به برگزارکنندگان دموتکس دبی اعتماد داریم و به آینده آن امیدواریم (ویدیو)

نمایشگاه دموتکس دبی بعد از تقریبا دوازده سیزده سال دوباره برگزار شد و یک وقفه…

3 روز ago

فرش بهشتی در مسیر گسترش صادرات؛ اینبار دموتکس دبی (ویدیو)

شرکت فرش بهشتی با توجه به اینکه هدف گذاری خود را در چند سال اخیر…

3 روز ago

با حمایت دموتکس، دبی را به مرکز تجارت فرش ایرانی تبدیل می کنیم (ویدیو)

قالی زرتشت از سال 2014 حضور مستمر در نمایشگاه ها داشته است.محصولات قالی زرتشت شامل…

4 روز ago